Hoofdstuk 19

2K 80 0
                                    

POV: Harry
'Horen jullie ook muziek van boven?' Vraagt Liam na een tijdje. Onze gesprekken vallen stil en we spitsen onze oren. Inderdaad horen we zacht pianospel van boven. We kijken elkaar aan en springen tegelijk naar de trap toe. 'Dat moet Louis zijn, hij heeft vast de piano op zolder ontdekt' zegt Niall. 'We hadden hem toch verboden om daar heen te gaan' zegt Zayn. 'Je kent Louis toch? Als hij iets niet mag is hij zo koppig en eigenwijs dat hij het toch doet' zeg ik. 'Zullen we naar hem toe gaan?' Vraagt Niall. Iedereen stemt toe en we sluipen zo stil als we kunnen de trap op met mij voorop.

Als we boven op zolder staan is de muziek heel duidelijk te horen. Ik leg mijn wijsvinger op mijn lippen en open stilletjes de deur. En inderdaad zoals voorspelt zit Louis te spelen. Hij heeft z'n ogen gesloten en zijn vingers bewegen soepel over de toetsen heen. Hij zingt een liedje erbij. Ik ken het niet en dat is zeer onwaarschijnlijk want ik ken heel veel liedjes. Zijn stem is zo mooi om naar te luisteren dat ik er gewoon kippenvel van krijg. De rest van de jongens weten ook niks te zeggen want als 3 domme schapen staan ze hem met open mond aan te staren.

Zodra hij klaar is opent hij zijn blauwe ogen en staat op. Als hij zich omdraai zie ik zijn ogen groot worden en hoor hem diep inademen van schrik. 'Louis wat doe jij hier?' Vraag ik. 'Ikke.. Ik kan het uitleggen' zegt hij. Ik loop langzaam op hem af en hij loopt achteruit. Hoe dichterbij ik kom, hoe meer hij naar achter gaat. Totdat hij bij het piano krukje komt en erover struikelt. Hij geeft een kleine kreun zodra hij de grond raakt en staart me met grote ogen aan. Hij weet dat we hem moeten straffen als hij de regels overtreed. Anders beseft hij niet hoe belangrijk het is. maar dit keer kan in het haast niet over mijn hart verkrijgen. Ik pak zijn hand en hijs hem overeind. 'Weet je.. Dat was heel erg mooi' zeg ik. Hij kijkt me verbaasd aan. 'Vind je?' Vraagt hij. 'Ja je kan heel mooi piano spelen. Van wie heb je dat geleerd?'. 'Van mijn vader, vlak voor hij stierf' zegt hij. 'Wat voor liedje speelde je?'. 'Een zelfgeschreven liedje'. Ik streel zijn wang en hij schenkt me een glimlach.

'Ik had al in geen jaren meer piano gespeeld' zegt hij als we met z'n allen de trap aflopen. De andere jongens zijn gewoon sprakeloos. Ze hadden niet verwacht dat Louis zo'n mooie stem heeft. 'Maar je had er toch thuis 1?' Vraagt Niall uiteindelijk. 'Die heeft mijn moeder verkocht omdat we geldzorgen hadden'. 'Dat moet je zeker heel erg hebben gevonden' zegt Zayn. Hij knikt. 'Alsof er een stukje van mijn leven werd afgenomen'. 'Waarom mocht ik eigenlijk niet op zolder komen? Er was toch niks speciaals te vinden?' Vraagt hij als we op de bank gaan zitten. Slapen lukte al niet meer. 'We wilden kijken of je je aan de regels zou houden' zegt Liam lachend. 'Trouwens Louis morgen gaan ik, Liam en Zayn naar Amsterdam toe, naar de rijkenbuurt dan kunnen we weer een tijdje vooruit' zegt Niall. 'Wat?! Maar..'. 'Harry blijft bij je, het is toch niet verstandig om je mee te nemen dus jullie blijven samen hier' zegt Zayn. Ik pak Harry's hand en leg mijn hoofd op zijn schouder. 'Dat word vast heel gezellig Boobear' fluistert hij grijnzend in mijn oor. Ik kan er niks aan doen maar er verschijnt automatisch een enorme grijns op mijn gezicht.
--------------------------------
Haii, dit hoofdstuk heb ik op school geschreven in een tussenuur, hope you enjoy! All the love ❤️❤️

Kidnapped| L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu