POV: Harry
'Morgen Harry' zegt Elise met een glimlach als ik de Starbucks binnen loop. 'Morgen' zeg ik terwijl ik mijn schort aantrek en mijn spullen achter me neerzet. Elise heeft haar lange blonde haren in een staart gedaan wat langs haar schouder hangt. Ze komt naast me staan. Naar mijn gevoel iets te dicht. 'Heb je vanmiddag weer tijd om iets leuks te doen?' Vraagt ze. 'Uhh nee ik moet Louis ophalen van het conservatorium' . 'Wie is Louis?' Vraagt ze. 'Een vriend van me, hij zou vandaag solliciteren voor een baan daar' zeg ik. 'Oh jammer'. De teleurstelling is duidelijk in haarvaten te horen. Niet dat ik het niet erg vind maar ik ken Elise pas een dag en nu wil ze alweer afspreken. Alsof ze me al jaren kent. Ook ben ik bang dat ze dan weer net zulke persoonlijke vragen gaat stellen als gisteren. Dat doe je toch niet als je iemand pas kent? Of ligt dat nou aan mij? In ieder geval ben ik erg blij als de eerste klanten binnen komen. Zo hoef ik niet meer de vragen van Elise te ontwijken en heb ik iets wat me bezig houd.Als het na een tijdje pauze is veeg ik het zweet van mijn voorhoofd. 'Dat waren er best veel' zeg ik. 'Ach dat is altijd op dinsdag, dan komen de mannen die hiernaast werken s'ochtends altijd langs, ze hebben veel werknemers' lacht Elise. De anderen meiden en jongens van de Starbucks praten een beetje met elkaar maar schenken niet echt aandacht aan mij. Nou ja.. Ik vind het wel prettig om niet in het middelpunt te staan. Ik haal mijn iPhone uit mijn broekzak en ga naar mijn watshupp. 'Ik heb de baan! Het ging allemaal veel sneller dan verwacht dus ik ga wel met de bus naar huis, LoveYouu Hazz -xxx- Lou' staat er.
Ik glimlach naar mijn scherm. 'Goedzo Lou' fluister ik. 'Zo te lezen hoef je Louis niet mee af te halen van het conservatorium' hoor ik ineens dicht achter me. Ik draai me verschikt om en zie Elise onschuldig naar me kijken. 'heb jij zojuist meegelez..'. 'Dus heb je tijd om iets leuks te doen' valt ze me in de reden. 'Nou ik wilde vanmiddag eigenlijk even naar Louis toe, hem feliciteren met z'n baan' zeg ik. 'Dat kan toch ook later?'. 'Ik denk dat..'. 'Om 5 uur na het werken' zegt ze met een grote glimlach en loopt naar achteren toe voor ik iets kan terug zeggen. Best wel onbeleefd dat ze over mijn schouders zat mee te lezen. Maar ik kan maar beter vanmiddag met haar afspreken.. Dan heb ik dat maar gehad en blijft ze er niet over door zeuren.
POV: Louis
'Guys! I'm Home!' Schreeuw ik door het huis heen terwijl ik mijn jas ophang. Ik hoor voetstappen en zie Niall die op mij afloopt. 'Hey Lou, ben je al zo vroeg thuis?'. 'Ja het ging sneller dan gedacht' zeg ik. 'En?'. 'Ik heb de baan!' Roep ik. Niall geeft me een knuffel en tilt me even op. 'YASS!! Goed gedaan Lou!' Roept hij. 'Niall waarom gil je zo?' Hoor ik vanuit de woonkamer. 'Omdat Louis de baan heeft!' Schreeuwt hij. Direct verschijnen Liam en Zayn in de gang. Zij vliegen me nu ook om de hals. 'Ik wist het wel!' Zegt Liam. 'Thanks' lach ik. 'Waar is Luke eigenlijk?' Vraag ik. 'Die is gaan solliciteren bij een restaurant' zegt Niall. Ik pak een cola en plof bij hen op de bank. 'Hebben jullie al wat geregeld?'. 'Morgen krijg ik antwoord op mijn mail' zegt Liam. Ik knik en neem een slok. 'Ik kan haast niet wachten tot Hazz klaar is met werken'. 'Ik weet zeker dat hij ook supertrots is' zegt Zayn.POV: Harry
Na het werken pak ik mijn jas en komt Elise op me afgelopen. 'Zullen we?' Vraagt ze. Ik knik. 'Waar gaan we heen?' Vraag ik. 'Naar mijn huis, het is hier toch tegenover' zegt ze. Ze pakt mijn hand en we lopen naar de flat toe. Eenmaal aangekomen opent ze de deur en onthult haar woonkamer. Alles is crème wit, lichtbruin en lichtroze. Daarnaast staan er overal kaarsjes. 'Een typisch voorbeeld van een meiden huiskamer. 'Wat wil je drinken?' Vraagt ze. 'Doe maar iets fris' zeg ik. Ze loopt naar de keuken en ik neem plaats op haar bank. Op tafel valt me gelijk een foto van een jongen op. Maar zo te zien woont ze hier alleen. Ze komt al gauw terug met 2 cola. 'Mooi huis heb je' zeg ik. 'Dankje'. 'Woon je hier alleen?'. Ze knikt. 'Ja dat heb ik altijd al gedaan'. 'Wie is die jongen dan?' Vraag in terwijl ik naar de foto wijs. 'Dat is mijn broer, hij maakt nu een wereldreis' zegt ze. Ik neem nog een slok van mijn cola als ze plots zacht moet huilen. 'Hé wat is er?' Vraag ik. 'Ik mis hem af en toe zo, hij is de enige die nog naar me omkijkt en hij zit aan de andere kant van de wereld' snikt ze. Ik wrijf met mijn hand over haar rug en zij slaat gelijk haar armen om mijn middel heen. 'Maar hij komt ook weer terug, als hij echt van je houd komt hij weer terug voor je' zeg ik. Ze wend haat hoofd op en kijkt mij met betraande ogen aan. 'Denk je dat echt?'. 'Ik weet het wel zeker' zeg ik. 'Dankje Harry, je bent heel erg lief' zegt ze. Ik glimlach zwak maar dan wind ze 1 van mijn krullen om haar vinger. 'Heel erg lief' zegt ze zacht terwijl ze steeds dichterbij komt. Code rood! Ik duw haar zachtjes weg en sta op van de bank. 'Waarom doe je zo raar?' Vraagt ze verbaasd. 'Sorry Elise maar ik kan dit niet' zeg ik. 'Je zei toch dat je geen vriendin had?' Zegt ze. 'Nee dat is ook wel zo maar ik.. Ik heb een vriend'. 'Dus dat betekend..'. 'Dat ik homo ben' onderbreek ik haar.
-------------------------------------------------------
Haii, another chapter for you😊
Iedereen alvast een fijne jaarwisseling!!
LoveYouu❤️❤️
JE LEEST
Kidnapped| L.S
FanfictionLouis (16) is van nature een hele lieve zachtaardige jongen maar toch heeft hij heel wat te verduren. Hij had een hele sterke band met zijn vader maar hij is overleden toen hij 10 was. Hij is openlijk gay en zijn moeder heeft daar soms nogal moeite...