Hoofdstuk 48

1.2K 68 4
                                    

POV: Harry
'Ben je echt homo?' Vraagt ze onzeker. Ik knik. 'Ik heb een vriend thuis waar ik heel veel van houd'. 'Dat is zeker die Louis hé?' Vraagt ze. 'Ja, sorry ik had het moeten vertellen maar ik ken je pas 1 dag. 'Ja, ik snap het ook wel'. Maar terwijl ze dat zegt hoor ik het verdriet in haar stem. 'Ik denk dat het beter is als ik ga.. Ik zie je morgen op het werk goed?'. Ze knikt lichtjes. Ik pak mijn jas en zodra ik de deur achter me dicht doe hoor ik duidelijk gehuil. Ik haal diep adem en loop weg. Anders praat ik mezelf alleen een onterecht schuldgevoel aan. Ik loop naar de auto en rijd in 1 streep door naar huis. Wel fijn dat Elise nu weet dat het nooit iets zou kunnen worden tussen ons. Ik kon heus wel zien dat ze dat wilde. Waarschijnlijk was ze gewoon wanhopig op zoek.

Eenmaal thuis gekomen open ik de deur en stap de woonkamer binnen. Op de bank zitten de jongens druk te praten met elkaar. Zodra Louis mij ziet verschijnt er een glimlach op zijn gezicht. 'Hazz!'. Ik ren op hem af, til hem op en zwier hem even in het rond. 'Great job Boobear!' Schreeuw ik. Ik zet hem weer neer en woel even door zijn haar. 'Nu kan je je droom gaan waarmaken' zeg ik. 'Eindelijk'. Nadat gezegd te hebben drukt hij zijn lippen op de mijne. Ik houd zijn hoofd in mijn handen en zijn armen liggen om mijn nek. Zijn tong bevind zich al gauw in mijn mond en draait vrolijk rondjes om de mijne. 'Zeg tortelduifjes zo is het genoeg' lacht Liam.

POV: Louis
We nemen plaats op de bank als Harry's mobiel gaat. 'Die moet ik even nemen' zegt hij. Hij loopt even naar achteren. 'Wie zou hem bellen?' Vraagt Zayn verbaast. 'Dat kan toch?' Hij kent toch wel meer mensen naast ons. Niall schud zijn hoofd. 'Wij zijn de enige familie die hij heeft, sinds hij besloten heeft om zijn school niet af te maken hebben zijn ouders hen op straat gezet, eenmaal daar kwam hij ons tegen'. 'Maar.. Waarom is het dan zo belangrijk?' Zeg ik. 'Ik weet niet Lou, anders luister je even' zegt Liam. 'Ja goed idee.. NEE IDIOOT! Dat is een gebrek aan vertrouwen!' Zegt Niall een tikkeltje kwaad. Maar ik moet het weten. Dus ik loop zachtjes naar de gang toe waar Harry aan het bellen is. Ik open zachtjes de deur en luister naar zijn stem. 'Ja dat hadden we toch zo afgesproken.. Nee je had belooft dat hij er niet achter zou komen.. Ja.. Morgen heb ik tijd ja.. Om 5 uur ben in klaar met werken.. Is goed dan zie ik je dan' hoor ik hem zeggen. Mijn adem stokt in mijn keel en ik loop vliegensvlug terug naar de woonkamer. 'Niall.. Kan je even meekomen?' Vraag ik zo kalm mogelijk. Hij knikt en loopt met mij naar de kamer van hem en Luke. Als hij de deur dichtdoet laat ik mijn tranen stromen. Ze blijven maar komen en het houd niet op. Niall pakt mijn hand en trekt me op het bed. 'Rustig ademen Lou.. Wat heb je gehoord?' Vraagt hij.

Ik vertel hem het hele gesprek. Vooral de zin 'nee je had belooft dat hij er niet achter zou komen' doet iets met me. Het voelt als een onzichtbare messteek in mijn hart. 'Misschien hoeft dit niets te betekenen Lou' zegt hij terwijl hij over mijn rug wrijft. Over wie zou het anders moeten gaan?' Vraag in snikkend. Net als Niall antwoord wil geven word er op de deur gebonsd. 'Wie is dat?' Vraagt Niall. 'Luke' horen we. Niall's ogen worden groot en hij rent naar de deur. Hij trekt de deur met een ruk open en trekt hem in een knuffel. 'Heey lieverd, hoe ging je sollicitatie?' Vraagt Niall. 'Ja goed, ze waren erg enthousiast over me' zegt hij. Niall glimlacht en drukt een zoen op zijn mond. Als Luke mij ziet zitten loopt hij bezorgd op me af. 'Wat is er aan de hand Lou?' Vraagt hij. Ik vertel hem ook het gesprek van Harry. 'Anders ga je morgen even langs als hij klaar is met werken' zegt Luke. 'Gaat dat niet wat ver?' Vraagt Niall. 'Als het waar is wat Louis vermoed dan heeft hij het recht om dat te zien' zegt Luke. 'Ik kan me niet voorstellen dat Harry dat zou doen.. Hij houd van me' zeg ik. 'Gewoon voor de zekerheid' zegt Luke. Ik knik. Laten we maar hopen dat mijn voorgevoel onjuist is.
-----------------------------------------------------
Maar wat gebeurde er toen? 😏
LoveYouu❤️❤️

Kidnapped| L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu