Hoofdstuk 31

1.5K 73 16
                                    

POV:Louis
'Wacht ff.. Wie is Luke?' vraagt Niall. 'Luke is een vriend van me die ik hier heb leren kennen' zeg ik. 'Als er iemand naar de vrijheid verlangt is hij het wel.. We moeten hem meenemen' zeg ik. 'Ik weet niet Lou.. Het risico is wel erg groot' zegt Zayn. 'Ik ga hier niet weg zonder Luke, ik heb hem beloofd dat we hier samen uit zouden komen'. De jongens kijken van mij naar elkaar. 'Goed dan.. Als Luke echt zo'n belangrijke vriend voor je is als je beweerd dan moeten we hem meenemen' zegt Harry. 'Tanks Hazz!' Roep ik waarna ik hem om de hals vlieg. 'Oké waar is die Luke nu?' Vraagt Liam. 'Binnen in het huis.. Hij is uitgekozen tijdens een selectie vanavond'. 'Wat houd een selectie in?' Vraagt Niall. 'Dan worden er een aantal van ons uitgekozen om in het huis met de gorill.. Uhh mannen te slapen' zeg ik 'niet bij Roy?' Vraagt Zayn. 'Nee daad is niemand goed genoeg voor hoewel ik het laatst had moeten doen.. Maar doordat jullie dat alarm af lieten gaan ben ik gered'. Ik zie Harry zijn handen tot vuisten maken en hij kijkt lichtelijk kwaad de andere kant op. 'Hij heeft me niks gedaan Hazz echt niet' zeg ik sussend. 'Wanneer komt bij weer terug naar het huisje?' Vraagt Liam. 'Morgenochtend pas..maar dan moet hij ook werken op de plantage'. 'Dan moeten we hem dus in een pauze van hem naar ons toelokken en zeggen dat hij mee moet komen, we verkleden ons wel weer als die mannen' zegt Harry. 'Waarom niet s'nachts? Dan vallen we toch veel minder op?' Vraag ik. 'Roy zal ongetwijfeld al gemerkt hebben dat jij weg bent.. Dus hij zal s'nachts wel alles beter bewaken' zegt Niall. 'Dan moeten we dus ons verschuilen in het bos tot het ochtend is' zeg ik. Iedereen knikt. 'Gisteren hebben we in een goede boom geslapen. Daar gaan we nu weer' zegt Zayn. Ik volg hen naar een inderdaad hele hoge boom. We klimmen erin en maken ons vast met touw aan de stammen. Ik lig op de tak naast Harry. Hij pakt mijn hand terwijl we naar de maan staren. 'Ik heb je zo gemist Boobear' zegt hij. 'Ik jou ook Hazz'. Hij geeft een kneepje in mijn hand en ik leg mijn hoofd tegen de stam aan. Zo vallen we in slaap.. Hand in hand., zoals vanouds.

POV:Harry
Zodra ik wakker word blijf ik nog een tijdje staren naar mijn vriendje die nog zijn ogen gesloten heeft. Bijna te zonde om wakker te maken.. Maar we moeten nu eenmaal verder. Ik schud hem zachtjes wakker. 'Wakker worden Lou, we gaan Luke bevrijden' zeg ik zachtjes. Hij opent zijn open en glimlacht als hij me ziet. 'Kom laten we de rest ook wakker maken' zegt hij. Na 10 minuten staan we allemaal weer wakker en wel op de begane grond. We gooien wat water in ons gezicht en ontbijten nu wel. Er hangen grote bananen trossen in de palm naast ons en die pukken we. Een paar banen veder zijn we op weg naar de plantage. 'Hier zijn ze al druk bezig hé?' Zegt Liam. 'Ze beginnen ook met werken om 8 uur s'ochtends' zegt Louis. 'Hoe laat is het nu Hazz?'. Ik kijk op mijn horloge. 'Bijna half 10' antwoord ik. 'Dan hebben ze bijna een pauze! Vlug trek die pakken aan' zegt Louis. 'Trek jij die van mij maar aan Lou' zegt Zayn. 'Ja jij moet aanwijzen wie Luke is' zeg ik. Louis knikt en trekt het pak aan. We lopen met z'n 4en het terrein op en doen alsof we er helemaal bij horen. 'laat niemand je gezicht zien en zeg geen woord.. Alleen tegen Luke' zeg ik zo zacht als ik kan. 'doe ik Hazz' fluistert hij terug. Liam en Niall beginnen aan de ene kant en Louis en ik aan de andere. We lopen heel veel mensen af totdat Louis aan mijn mouw trekt. 'Wat is er?' Vraag ik. 'Ik zie hem, daar' zegt hij terwijl hij naar en jongen wijst met blond haar in een kuif en een verdrietig gezicht. Hij is hard aan het werken tussen de planten. We lopen op hem af waardoor hij verschrikt opkijkt. 'Is er iets heren?' Vraagt hij. 'Luke ik ben het.. Louis'. 'Louis?' Vraagt hij ongelovig maar als Louis zijn masker een stukje omhoog doet beginnen zijn ogen te stralen. 'ik ben Harry' zeg ik. 'Louis heeft me al veel over je vertelt' zegt hij waarna ik naar Louis grijns. 'Bij kletsen komt kater wel, nu moeten we echt gaan' zeg ik. Ik wenk Liam en Niall die de hint begrepen hebben. We lopen zo gewoon als maar kan met Luke naar het prikkeldraad. 'MAG IK VRAGEN WAAR U MET DIE JONGEN NAARTOE GAAT?' Hoor ik ineens hard achter me. Die stem.. Die ken ik maar al te goed.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oehh cliffhanger!
LoveYouu ❤️❤️

Kidnapped| L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu