Hikayeye başlamadan önce, bu hikayenin olay örgüsü benim kurgum ile yazılmıştır. Hikayeyi okumaya başladıktan sonra karşılaşacağınız SAO bölümüne sadece orada yer alan teknolojik bir ürünün bu hikayede örnek teşkil edebilmesi adına ve o düşünceye saygı gösterme amacıyla adına yer verilmiştir. Bunun haricinde Irk Online'de yaşanacak olay örgüleri SAO ile her hangi bir bağlantı kurmadan kendi kurgusu ile devam edecek bir hikayedir. Hikayeyi okurken eğlenceli vakit geçirmeniz dileklerimle.
GİRİŞ BÖLÜMÜ
SANAL DÜNYA
MMORPG yani devasa çok oyunculu çevrim içi rol yapma oyunlarının İngilizce kısaltması. Oyun dünyasında yaşayacağım macerama başlamadan önce size bu tür oyunlar hakkında bilgi vermeme izin verin.
MMORPGler çok sayıda oyuncunun bilgisayar veya oyun konsollarından internet bağlantısı ile oyuna giriş yapabildiği ve oyun esnasında çeşitli karakterlere büründüğü bir video oyun türüdür. Oyuna giriş yapan oyuncular, oyunda içinde seçtikleri ırklarda ve kendileriyle neredeyse bütünleştikleri sınıflarda karakterlerini oluşturarak oyun evreninde maceradan maceraya atılmaktadır. Oyun içerisinde aralarındaki iletişim mesajlaşma sistemiyle veya konuşma yoluyla sağlanılmaktadır. İletişim sistemi her oyuncu tecrübe puanı (TP) ve item kasmak için macera bölgelerine adım attığında o bölgelerden uzakta olan diğer oyuncularla yazılı olarak veya yakınlarında bulunan oyuncularla yaptıkları çarpışmalar sırasında organize olabilmelerini sağlayan bir sistemdir.
Kesintisiz macera tecrübesi sunan oyun dünyasında, sistem tarafından oluşturulan varlıklar bulunmaktadır. Bu varlıklar oyuncular arasında 'npc', 'mob', 'boss', 'pet' olarak bilinmektedir.
Npcler, kendilerine özel bir görünüm ve isimlere sahiptiler. Her NPC oyun içerisinde kendilerine adanmış belirli görevleri yerine getiren yapay zekalara sahip varlıklardır. Bu özellikleri sayesinde oyuncularla iletişim kurabilmektedir. Oyun içerisinde oyunculara yardımcı olabilecek demirci, tavernacı, malzemeci gibi görevleri üstlenen NPClerin nihai amaçları oyunculara hizmet etmektir. Hiçbir oyuncu onları kontrol edemezken bazı NPCler özel görevlere dahi katılarak oyunculara destek olabilmektedir.
Moblar, oyun içerisinde seviyenizi arttırmaya yarayan tecrübe puanı kazanmanızı sağlayan canavarlar olarak bilinirler. Bu canavarlar, oyun haritasında oyuncuların yaşamlarını sürdürmek için bulunan şehirlerin dışındaki macera bölgelerinde yaşamaktadırlar.
Biz oyuncular olarak tecrübe puanı (TP) kazanmak için ırkımızın yaşadığı şehirleri terk ederek mobların bulunduğu bölgelere maceraya çıkarız ve bu canavarları öldürmeyi başardığımızda elde edeceğimiz ganimetler ile karakterlerimizin gelişmesine katkı sağlardı. Efsanevi itemler elde etmek ve yüksek seviyelere ulaşmak için çıktığımız maceralar ise diğerlerine göre uzun sürmektedir. Öyleki bu maceralarda şehirlere geri dönmemiz, günler hatta haftalarımızı dahi alabilmektedir. Uzun süren bu maceralarda elde edeceğimiz başarılar ise oyun dünyasında tanınmamızı ve popüler olmamızı sağlamaktadır.
Öldürdüğümüz her mobtan sonra ortaya çıkan ve içinde oyun parası ile çeşitli itemler elde ettiğimiz ganimet kutuları bulunmaktadır. Oyun dünyasında normal mobların çok daha gelişmiş seviyelerinde olan bazı canavarlar bulunmaktadır. Bu canavarlar oyuncular arasında 'boss' olarak adlandırılmaktadır. Her mobun kendi türüne ait bossu aynı o moba benzesede, bosslar boyut olarak çok daha büyük, sahip oldukları can puanları ve kullanabildikleri bazı özel yetenekleri sayesinde moblardan farklılık göstermektedir. Oyuncular, bosslara normal moblarla karşılaştığı macera bölgelerinde rastlanabilmektedir. Oyun hayatında var olan bütün efsanevi itemler sadece boss olarak adlandırılan bu canavarlardan elde edilebilmektedir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Irk Online - Sanal Dünya (Wattys2017)
Science FictionOyuncu sayısı milyonlara ulaşabilen sanal oyun toplulukları vardır. Bu topluluklarda kendini zirve yarışına adamış kişilerin savaşı gelecekte de şuan dünyada olduğu gibi tüm hızıyla devam ediyor. Eğlence Merkezi adlı firma, 2036 yılının getireceği ü...