Yıl 2036
Sword Art Online'a bağlanmamızı sağlayan bağlayıcılar 2031 yılındaki üstün teknoloji ile daha fazla geliştirildiler. Kablosuz olmalarının yanı sıra, artık oyuna sürekli bağlı kalmamızı sağlamaları biz oyucuların normal yaşantımızdan daha çok online dünyada kendimizi bulmamızı sağlıyordu. Onların bu denli gelişmiş teknolojik cihazlar haline gelmesi ile biz oyuncuların, oyun sistemine bağlıyken, gerçek hayattaki yaşamımızı devam ettirmemiz için gerekli olan bütün insani ihtiyaçlarımızı karşılayabilmemiz sağlanıyordu. Kafamıza taktığımız bağlayıcıları aktif hale getirdikten sonra direk beynimize gönderdiği sinyaller sayesinde vücudumuzun ikinci beyni görevini görmeye başlamalarıyla yaşamsal faaliyetlerimizi oyun dünyasından da karşılayabilmemiz sayesiyle kendimizi oyun hayatının gerçekçiliğine kaptırmamız sağlandı. Anlayacağınız artık oyundayken yediğimiz besinler, uyku düzenimiz gibi insani ihtiyaçlarımız gerçek hayatta ki vücudumuzu etkiliyordu. Lezzet konusunda ise söylemeliyim oyundaki yiyecekler gerçek dünyada bulunan besinlere göre enfesti.
Irk Online şuan beta sürecinde bulunan bir oyundu. Beta sürecini, oyuncuların yeni çıkan oyunlara adapte olması sağlamak ve oyun içerisinde bulunan bugları yani hataları gözlemleyip ortadan kaldırmak için verilen bir süreç olarak düşünebilirsiniz. Irk Online'a beta sürecinde katılan tüm oyuncular karakterlerini oluşturduktan sonra ulaşabilecekleri maksimum seviye olan 90 seviye, zırh ve silahlarla başladı. Bizler, oyun dünyasında kullandığı tüm malzemeleri "item" olarak adlandırırız.
Şuan Irk Online'da üç temel ırk bulunuyor. Bu ırklar arasında da seçebileceğimiz savaşçı, suikastçı ve şaman olmak üzere üç farklı oyuncu sınıfı mevcuttur. Savaşçılar ve suikastçılar düşmanlarına hasar vermek için var olan sınıflardır. Şamanlar ise grubunda bulunan diğer oyuncuları korumakla görevlendirilmiş bir sınıftır.
Savaşçıların saldırılarını gerçekleştirmek için çift el silah ve tek el silah türlerindeki itemleri kullanma yeteneği bulunur. Tek el silah kullanan savaşçılar, iki farklı saldırı itemini ellerinde tutarak düşmanlarına hasar verebilirler. Çift el silah kullanan savaşçılar ise saldırı yapmak için bir silahı iki eliyle kontrol ederek hasar verebiliyorlar. Tek el silah kullanıcıları seri saldırılar gerçekleştirebilirken çift el silah kullanıcıları ise daha uzun menzilli ve daha fazla hasar puanlı (HP) saldırılar gerçekleştirebilmektedirler.
Suikastçı sınıfının saldırılarını gerçekleştirmek için hançer türü itemleri kullanma yeteneği bulunur. Hançer türü itemler çift item kategorisinde yer almaktadır. Suikastçılar aynı görünüme sahip olan iki itemi ellerinde tutarak düşmanlarına seri şekilde hasar verebilirler.
Şamanlar ise hem savunma hem de iyileştirme yeteneğine sahip bir sınıftır. Bu yüzden kalkan ve büyü yapmalarına yarayan ufak topuz türü itemleri kullanırlar.
Oyunda her sınıfa özel olarak kullanabilecekleri yetenekler bulunur. Oyuncuların yeteneklerinin özelliği seçtiği sınıfa göre farklılık göstermektedir. Bu yetenekler her sınıf için basit ve özel yetenek olarak ikiye ayrılır. Basit yetenekler oyuncular oyuna başladığı anda aktif olan ve Tecrübe Puanı (TP) elde edilerek ulaşılan her on seviye sonrasında gelişme gösterir. Özel yetenekleri ise yetenek NPClerinden aktif edilir.
Savaşçı ve suikastçı sınıfı için kullandıkları basit yetenekleri kullandıkları saldırı itemleri ile yaptıkları normal saldırılar olur. Düşmanlarına karşı yaptıkları her saldırı sonrasında onlara verdiği hasar puanları (HP), oyuncuların seviyeleriyle aynı oranda artış gösterir. Şamanlar için savunma ve iyileştirme yönündeki yetenekleri yine seviyelerine göre gelişmektedir. Bir şaman ilk seviyedeyken aktif olan 'heal' yeteneği ile grubunda bulunan bir oyuncunun can puanında (CP) 150 iyileştirme yapabiliyorken seviyesi arttıkça kullandığı bu yeteneği ile çok daha yüksek oranda CP iyileştirmesi yapabilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Irk Online - Sanal Dünya (Wattys2017)
Science FictionOyuncu sayısı milyonlara ulaşabilen sanal oyun toplulukları vardır. Bu topluluklarda kendini zirve yarışına adamış kişilerin savaşı gelecekte de şuan dünyada olduğu gibi tüm hızıyla devam ediyor. Eğlence Merkezi adlı firma, 2036 yılının getireceği ü...