5; Karaoke

685 52 1
                                    

Nour's point of view.

Ik kijk naar de andere. Sterre speelt nu tegen Jai en Sterre gaat winnen ook, ze staat dik voor. Ik drink mijn cola op. Over een paar minuten begint de karaoke, ik wilde me inschrijven maar ik heb het niet gedaan. Dat kan ik nóóit voor zoveel mensen. Kaj en Amber komen naar me toe. 'Kom nou Nour, doe mee.' smeekt Amber. Ik schudt mijn hoofd. 'Hoofdpijn van vanmiddag.' zeg ik. Wat echt waar is, maar toch is het niet zo erg. 'Ach toe nou.' smeekt Amber. Kaj kijkt me aan. 'Doe mee.' zegt hij. 'Oké, maar één potje.' zucht ik en ik sta op terwijl Kaj en Amber rond springen van blijdschap.

Met een zucht ga ik zitten. 'Je hebt nog gewonnen ook.' grijnst Kaj. De andere jongens en de meiden gaan ook zitten. 'De karaoke begint zo.' lacht Sterre. 'Ja, Nour, waarom heb jij je niet ingeschreven?' vraagt Zoë. Ik weet dat de andere meiden wel gaan. Kaj staat op. 'Ik ben, euhm.. zo terug.' zegt hij en hij loopt weg. Amber steekt een duim naar hem op. Wat verbaasd kijk ik haar aan. 'Oké, wat spoken jullie uit?' vraag ik. Amber haar hoofd word rood. 'Niks hoor.' grinnikt ze zacht. Ik rol met mijn ogen, het zal wel. We bestellen nog wat te drinken en kijken naar de mensen die niet kunnen zingen en zichzelf maar voor schud zetten, ook zitten er een paar mensen bij die heel goed zijn. Één voor één gaan Sterre, Zoé en Amber ook. Ik neem een slok van mijn cola. 'De volgende die gaat zingen is Nour.' zegt de dj. Wat verbaasd kijk ik op. 'Wat? Maar ik heb me niet opgegeven.' zeg ik geschrokken. 'Maar wij wel.' zeggen Amber en Kaj tegelijk. 'Oh nee, ik ga dat podium niet op, ik kan niet zingen voor zoveel mensen.' zeg ik bang. 'We doen het samen.' glimlacht Kaj en hij staat op. Bang sta ik op en loop ik richting de dj. 'Welk liedje willen jullie?' vraagt hij. Kaj en ik kijken de lijst door. 'Kies jij maar.' zegt Kaj. Ik bekijk de lijst. 'Euhm, I know what you did last summer?' stel ik voor. Kaj knikt. De dj geeft ons allebei een microfoon Ik ken dit lied uit mijn hoofd, ik luister hem elke dag en zing altijd vol uit mee. Bang stap ik achter Kaj aan het podium op. Dioni, Cassius, Jai, Samuel, Sterre, Amber en Zoë beginnen als een gek te juichen. De muziek begint en ik voel hoe erg ik tril van angst. Trillend begin ik met zingen waarna de stem van Kaj volgt. (Kaj zingt de stukken van Shawn, Nour die van Camila en de rest doen ze samen) Wow, ik wist niet dat hij kon zingen. Ondertussen begin ik iets losser te worden. Ik kan niet geloven dat ik dit doe. Als we de laatste noten hebben gezongen klinkt er gejuich. Stil blijf ik staan. Heb ik dit echt gedaan. Amber begint keihard te schreeuwen. Ik omhels Kaj en dan lopen we het podium af. 'Jullie waren super! Net Shawn en Camila!' roept Sterre. Ik trek Amber en Kaj allebei in een knuffel. 'Dankjulliewel, zonder jullie had ik dit niet gedurft.' zeg ik. 'Geen probleem, daar heb je vrienden voor!' roept Amber. Ik kijk Kaj aan. 'Ik wist helemaal niet dat jij kon zingen.' zeg ik. 'Nachja, de jongens en ik zingen wel eens wat.' mompelt Kaj. 'Ik ben onder de indruk.' grijns ik. 'Zegt het meisje die net de sterren van de hemel zong.' grijnst Kaj. 'Zoenen! Zoenen!' roept Amber. 'Amber, doe normaal!' schreeuwt Sterre. 'Geef gewoon toe dat jullie elkaar leuk vinden!' roept Amber. 'Het spijt me guys, maar ik geef Amber helemaal gelijk.' zegt Dioni. Zoë knikt. 'Zeker weten.' lacht ze. Snel kijk ik weg. Genant.. 

A big secret, and it's not mineWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu