10; Ik wil dat je gaat!

630 52 6
                                    

Nour's point of view.

Angstig neem ik een slok water als de deurbel gaat. Ik ben niet van plan om open te doen. Wat is Kaj voor een monster? Ikz et mijn glas op de aanrecht als de deurbel nog een keer gaat. Ik zucht even en besluit om open te doen. Ik loop naar de deur en open hem. Kaj staat voor mijn neus. 'Nour, laat het me uitleggen.' zegt hij. 'Ik wil geen uitleg, ik wil dat je op rot.' antwoord ik. 'Nee Nour, dat wil je niet.' zegt hij en hij kijkt me recht in de ogen aan. 'Nee dat wil ik niet.' zeg ik en ik laat hem naar binnen zonder er controle over te hebben. We lopen naar de woonkamer. 'Wat.. Wat ben je Kaj?' vraag ik bang. Hij wilt mijn hand vast pakken maar ik zet een stap naar achter. 'Ik ben een vampier.' zegt Kaj. 'Wat? Een vampier?' vraag ik angstig en ik zet nog een stap naar achter. Hij knikt. 'Maar ik doe niemand kwaad echt niet, ik ben hier om een normaal leven te leiden.' legt hij uit. Ik lach even. 'Een normaal leven? Terwijl je mensen hun bloed drinkt?' vraag ik. 'Nee nee, ik kan mijn honger beheersen.' legt hij uit. 'Maar vampiers kunnen niet tegen de zon. Hoe.. Hoe?' stotter ik. 'Er zit een spreuk om me heen, zo kan ik in de zon lopen.' legt hij uit. 'Luister Nour, ik ben van plan al je vragen te beantwoorden maar je moet beloven dat je dit aan niemand verteld.' sist hij. 'Dat kan je niet van me vragen.' antwoord ik. 'Alsjeblieft Nour.' smeekt hij. 'Goed, maar je moet al mijn vragen beantwoorden.' zeg ik. Kaj knikt. 'Hoe oud ben je echt?' vraag ik. 'Honderdvijftig.' antwoord hij. Ik slik even. 'Wie heeft je een vampier gemaakt?' vraag ik. 'Kiara.' antwoord hij. 'Wie is dat?' vraag ik. 'Mijn ex, van zo een honderdjaar geleden.' antwoord Kaj. 'Heb je ooit mensen bloed gedronken?' vraag ik. Kaj hapt even naar adem. 'Vroeger was ik een monster, ik deed iedereen pijn en dronk van iedereen die ik tegen kwam. Maar nu niet meer, echt niet.' antwoord Kaj eerlijk. Ik knik. 'Heb je nog meer van die magische stomme krachten?' mompel ik. Hij knikt. 'Ik kan je dwingen om alles te doen.' zegt hij. 'Dus dat deed je bij de deur!' roep ik. Hij knikt. 'Ik wilde het niet, maar ik moest het uitleggen.' antwoord ik. 'Ik wil dat je gaat.' zeg ik. Kaj kijkt me angstig aan. 'Nour alsjeblieft, ik ben geen monster.' smeekt hij. 'Het spijt me, maar ik kan niks met een vampier hebben.' zeg ik. Ik slik even. Ik hou van hem, kan ik wel zonder hem? 'Nour, ik lijk net een mens.' zegt Kaj. 'Ga weg!' roep ik. Kaj knikt en loopt weg. Wat moet ik doen? 

A big secret, and it's not mineWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu