23; Wie ben jij?

488 46 2
                                    

Nour's point of view.

De deurbel gaat en ik open de deur. Er staat een vreemde jongen voor me. 'Nour, wat heeft Dioni gedaan?' vraagt hij. 'Sorry, maar wie ben jij?' vraag ik verbaasd. 'Hoe weet je mijn naam? En hoe ken je Dioni?' vraag ik een beetje bang. De jongen word bleek. 'Heeft.. heeft hij je geheugen gewist?' fluistert de jongen. 'Wie ben jij?' vraag ik. Er rolt een traan over de jongen zijn wang. 'Nour, ik ben het Kaj.' zegt hij en hij zet een stap naar voren. 'Ik ken je niet.' antwoord ik. 'Jawel, je kent me wel Nour, we hebben een relatie. Dioni heeft je geheugen gewist, alsjeblieft Nour.' legt de jongen die Kaj blijkt te heten uit. 'Wij? Een relatie? Sorry hoor, maar nee. Ik vind een ander leuk.' antwoord ik wat verbaasd. 'Wat? Wie?' vraagt Kaj. 'Dioni.' antwoord ik. Kaj rolt met zijn ogen. 'Dioni heeft tussen zijn dwang in er voor gezorgt dat je op eens verliefd op hem bent.' antwoord Kaj. 'Dwang? Waar heb je het over?' vraag ik. 'Dioni is een vampier? Net als ik en de andere jongens, kom op Nour!' roept hij. Ik begin te lachen. 'Vampiers bestaan niet.' antwoord ik. Kaj trekt me de deur uit. 'Ik weet hoe je je geheugen terug kan krijgen.' zegt hij. 

We lopen De Madelief binnen. 'Waarom zijn we hier?' vraag ik. 'Oké, kijk naar het podium. Weet je ons duet nog?' vraagt Kaj. Ik schud mijn hoofd. 'Sorry Kaj, maar ik ken je echt niet.' antwoord ik. 'Denk na Nour.' antwoord Kaj. Ik denk na, maar er komt niks naar boven. 'Is dit een grapje ofzo?' vraag ik. Amber komt naar ons toe. 'Hey, is het weer goed tussen jullie?' vraagt ze. Ik kijk ze één voor één aan. 'Waar hebben jullie het toch over?' vraag ik. Het enigste wat ik weet is dat Amber en de meiden hadden afgesproken achter mijn rug om. 'Kaj, wat is er met haar aan de hand?' vraagt Amber. 'Ha, ik ken deze hele jongen niet. Eerst zegt die dat we een relatie hebben en dan gelooft hij in vampiers.' lach ik. Ik wil weg lopen maar Kaj pakt mijn arm vast. 'Vampiers?' lacht Amber die het blijkbaar ook niet gelooft. Ik knik. Kaj zucht even. 'Oké, ik moet je iets vertellen Amber. Maar je moet je mond dicht houden.' zegt Kaj. Hij trekt ons mee naar een tafeltje achter in het café. 'Man, laat me toch met rust!' roep ik. Kaj begint iets aan Amber uit te leggen over dat hij een vampier is terwijl ik maar half luisterend er naast zit. Amber reageert angstig maar ze beloofd haar mond te houden. 'Weet je, ik kan wel wat shotjes gebruiken nu ik naar je gezeik heb moeten luisteren.' mompel ik en ik sta op. Ik loop richting de bar en bestel een shotje die ik in één slok opdrink. 'Hé, we gaan niet dronken worden he?' klinkt een stem. Ik kijk op en Dioni gaat op de barstoel naast me zitten. Hij besteld nog twee shotjes waarvan hij één aan mij geeft. 'Ik moet wel, ik moest een half uur lang naar die jongens gezeik luisteren over vampiers, blablablabla.' mompel ik en ik drink hem op. Dioni begint te lachen. 'Naar zulke sukkels moet je niet luisteren.' zegt hij en hij besteld nog wat shotjes. 

A big secret, and it's not mineWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu