29; Haat en liefde..

445 38 0
                                    

Kaj's point of view.

'We moeten iedereen beschermen.' begint Dioni. Ik knik. Ik weet wat hij nu voor gaat stellen, en dat ik geen andere keuze heb dan met zijn plan akkoord te gaan. 'Kaj, als je Nour wilt beschermen, moeten jullie doen alsof jullie niet meer verliefd zijn, jullie elkaar haten, desnoods een nep relatie hebben met iemand anders.' legt Dioni uit. Nour kijkt me angstig aan. Ik pak haar hand vast. 'Het is maar voor even, binnenkort is Bram dood.' fluister ik. Er loopt een traan over haar wang. 'Ik kan niet zo maar doen alsof ik je haat.' snikt ze. Ik kijk naar Dioni. 'Dan moet je hem echt haten.' mompelt Dioni. Nour schudt haar hoofd. 'Ben je gestoord?' vraagt ze. Ze loopt weg. 'Lekker bezig Dioni.' zucht ik. 'Wat heb je liever? Haar een weekje niet in het openbaar kunnen zoenen of haar net zoals Cassius aantreffen?' vraagt Dioni. Ik zucht. 'Je hebt gelijk.' mompel ik. 'Binnenkort is het school gala, dus zoek maar vast een andere date, want ik verwacht dat Bram daar is.' zegt Jai. Ik knik. Ik ben het er niet mee eens, maar ik weet dat ik geen keuze heb. 'Ik ga met Nour praten.' zegt Dioni. 'Nee, dat doe ik wel.' mompel ik en ik duw hem aan de kant. Ik loop het huis uit en zie Nour op de stoep zitten. Ik ga naast haar zitten.  'Het spijt me dat het zo moet gaan.' zeg ik. Nour blijft stil. 'Ik wil dit ook niet, maar ik heb dit liever dan dat ik jou ergens vind net zoals Cassius, vermoord. Maar dan op een menselijke manier.' leg ik uit. Nour staat op. Ik zie de tranen over haar wangen rollen. 'Ik snap het. Maar ik snap niet hoe jij zo makkelijk kan doen alsof ik niks voor je beteken. Ik kan dat niet bij jou.' snikt ze. 'Nour, ik kan het ook niet.' antwoord ik. Ze schudt haar hoofd. 'Je doet er anders wel heel makkelijk over.' zegt ze. Ze draait zich om en loopt weg. Ik haal mijn handen door mijn haar. 'Nou, dat was goed geacteerd.' klinkt een stem. Jai gaat naast me zitten. 'Jai, dat was niet geacteerd.' zucht ik en er rolt een traan over mijn wang. 'Weet je dat heel zeker? Ik bedoel, volgensmij acteerde Nour.' mompelt Jai. Ik kijk naar Nour die bijna de straat uit loopt. 'Je hebt gelijk.' mompel ik en ik sta op. Zo snel als ik kan ren ik naar Nour. Ik pak haar schouder vast en ga voor haar staan. 'Nour.' begin ik. Ze kijkt een beetje geschrokken op. 'Doe dit alsjeblieft nooit meer.' glimlach ik. Ze lacht even en drukt haar lippen op die van mij. 

Stil staar ik voor me uit. 'Hé, Kaj. Waar zit je met je hoofd?' klinkt een stem. Ik schrik op. Dioni gaat naast me zitten. 'Bij Nour.' zucht ik. ij kijkt me begrijpend aan. 'Ik kan niet doen alsof ik haar haat.' mompel ik. 'Dat snap ik wel.' begint Dioni. 'Het is moeilijk, als je van iemand houdt en je niet bij die gene kan zijn.' zegt hij. Ik zie dat er iets is. 'Dioni.. Wat is er?' vraag ik. Hij haalt zijn schouders op. 'Niks, ik euhm.. euhm..' stottert hij. 'Dioni, je kan alles zeggen. Wat is er?' vraag ik. 'Ik vind Nour denk ik wel leuk.'

A big secret, and it's not mineWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu