27; Alles door je 'lieve' vriendje..

485 43 3
                                    

Kaj's point of view.

Nour staart stil voor zich uit. Ik weet dat er op dit moment van alles door haar hoofd gaat. Maar ik weet niet hoe ik haar kan helpen. 'Nour.' begin ik. Ze blijft voor zich uit staren. Ik ga voor haar op het bed zitten en pak haar handen vast. 'Ik weet dat je bang bent, en dat je dit allemaal niet wilt. Maar probeer niet aan Bram te denken, je hebt zelf al genoeg aan je hoofd, met je ouders enzo. Ik wil niet dat je bang bent, want ik laat je geen seconde alleen.' zeg ik. Ze blijft stil. Er rolt een traan over haar wang. 'Ik.. Ik snap niet hoe ze zo kunnen doen over Nova haar dood.' snikt ze. Ik veeg haar tranen langzaam weg. 'Ik wil gewoon gelukkig zijn, zonder er aan te hoeven denken.' snikt ze. Ik pak haar gezicht vast. 'Ik ga er voor zorgen dat je hier niet meer aan hoeft te denken.' fluister ik. Snikkend laat ze zich in mijn armen vallen. Ik haal mijn hand door haar haar en druk een kus op haar voorhoofd. Ik druk haar hoofd tegen mijn borst aan en wrijf over haar rug. Hoe kan ik haar helpen?

Lachend gooi ik mijn ijs bakje weg. Nour staat op en ik sla een arm om haar heen. 'En werkt het?' vraag ik. Ze knikt. 'Ik voel me al een stuk beter.' lacht ze. Ik kijk haar aan. 'Kijk, die lach wil ik zien.' glimlach ik en ik druk een kus op haar lippen. 'Zozo, heeft onze Kaj een vriendin?' klinkt een stem. Ik kijk op. Bram staat voor ons. 'Bram.' grom ik. 'Ook leuk jou te zien, hé, ben jij niet dat meisje die ik bijna te pakken had in het bos?' vraagt Bram aan Nour. Ik voel hoe nour in mijn shirt knijpt. Ze knikt angstig. 'Ah ja, jammer. Uiteindelijk heb ik je laten gaan, maar nu ik weet wat Kaj voor je voelt zou ik je niet meer laten gaan.' lacht Bram. 'Je blijft met je poten van haar af of ik doe je wat.' grom ik. 'Hé, maar jij was toch geen monster meer?' vraagt Bram grinnikend. 'Ik doe alles om Nour te beschermen.' zeg ik. Bram zet een stap dichterbij Nour. Hij haalt zijn hand over haar wang. 'Zo een mooi gezichtje, zonde om te verminken, maar ja, wat moet dat moet.' grijnst hij. Hij tilt Nour zijn kin op. 'En dat allemaal door je 'lieve' vriendje.' fluistert hij. Ik trek Nour bij hem weg en zorg dat ze achter me gaat staan. 'Als je haar ook maar iets aan doet, sla ik die vieze grijns van je gezicht.' grom ik. 'Oké, waar wacht je nog op?' lacht hij. Ik tel langzaam tot tien. 'Maar als je mij ook maar met een vinger aanraakt, vermoord ik één van die vrienden, Cassius, die toevallig nu ergens opgesloten zit. Met mijn lieve weerwolf broertje, en als ik hem maar één berichtje stuur, is je vriend dood.' grinnikt Bram. Geschrokken pak ik Nour haar hand vast. Er rolt een traan over haar wang. 'Geef me mijn vriend terug.' zeg ik. 'Ga hem maar halen.' lacht Bram en dan loopt hij weg. Ik draai me om naar Nour. 'Ben je oké?' vraag ik. Ze knikt bang. Ik sla mijn armen om haar heen. 'We gaan Cassius terug halen, en een plan bedenken.' zeg ik. Ik weet heus wel dat er een plan is, een plan van Dioni.. Maar daar kan ik nooit mee akkoord gaan.. 


A big secret, and it's not mineWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu