13; Het gaat om een jongen he?

533 49 1
                                    

Nour's point of view.

Ik loop de woonkamer in. Mijn ouders zitten met een serieus gezicht op de bank. Er zit een vreemde jongen op de bank. 'Mam, wat is er?' vraag ik. 'Lieverd, we moeten je iets vertellen, iets wat jij en Nova niet wisten.' zegt mijn moeder. 'Wat is er dan? En wie is dat?' vraag ik nieuwsgierig. 'Dat is Jayden, hij.. hij is jullie broer.' verteld mijn vader. 'Mijn wat?' vraag ik verbaasd. 'Hij is je broer, hij is twee jaar ouder en we hebben hem toen laten adopteren omdat we toen hij geboren werd in een hele slechte situatie zaten, hij komt weer hier wonen.' verteld mijn moeder. Mijn mond valt open. 'Dus.. hij is mijn broer?' stotter ik. Mijn vader en moeder knikken te gelijk. 'Oh mijn god.' mompel ik. 'We hadden het gelijk moeten vertellen, het spijt ons heel erg. Wees alsjeblieft niet boos.' zegt mijn moeder. Ik schudt mijn hoofd. 'Ik ben niet boos, ik ben.. gewoon.. verbaasd, ik had dit echt niet verwacht.' mompel ik. Mijn vader knikt. 'Dat snappen we.' zegt mijn vader. Ik kan het niet geloven.. Ik heb een broer.. Wat moet ik hier van vinden? Hij ziet er aardig uit.. 

'Dus je hebt een broer?' vraagt Sterre. Ik knik. 'En dit wist je niet?' vraagt Zoë. 'Nope, ik wist helemaal niks.' antwoord ik. 'Wat vind je er zelf van?' vraagt Amber. Ik haal mijn schouders op. 'Aan de ene kant wel leuk, maar het is wel wennen dat ik een broer heb.' antwoord ik. 'En tussen jou en Kaj?' vraagt Amber nieuwsgierig. 'Euhm, kan beter.' mompel ik. Het is zo moeilijk dat ik het hun niet kan vertellen, ik deel alles met ze. 'Wat is er aan de hand?' vraagt Zoë gelijk. 'Het is niet belangrijk, het komt vast wel goed.' mompel ik. Ik zie Kaj en de jongens het café binnen komen. Ik pak mijn tas. 'Ik euhm, ga.' mompel ik en ik neem afscheid. Dan loop ik naar de deur, ik zie dat Kaj me na kijkt en snel loop ik naar buiten.

Kaj's point of view.

Ik kijk Nour na. Ik kan niet zonder haar. Amber, Zoë en Sterre komen naar ons toe. 'Wat is er aan de hand tussen jou en Nour?' vraagt Amber. 'Niks belangrijks.' mompel ik. 'Ja, niks ergs. Het komt wel weer goed.' zegt Dioni vlug. 'Ze houdt echt van je Kaj, en jij van haar. Dat kan ik zien, laat niks maar ook echt niks tussen jullie komen.' glimlacht Amber. Ik knik. 'Ik vecht voor haar als het moet.' antwoord ik, en ik meen het. Ik doe alles voor Nour. 'Dat geloof ik graag.' antwoord Amber. 'Jullie zijn voor elkaar gemaakt.' glimlacht Sterre. Maar hoe kan ik Nour terug krijgen? Ze denkt vast dat ik een monster ben. 

Nour's point of view.

Snikkend laat ik me op mijn bed vallen. Ik kan Kaj niet blijven ontlopen.. Wat moet ik doen? Mijn deur gaat open. 'Hé, gaat het wel?' klinkt een stem. Met dikke ogen kijk ik op. Jayden staat met een bezorgt gezicht in de deur opening. Ik ga recht op zitten en veeg mijn tranen weg. 'Het gaat prima, kan niet beter.' mompel ik. 'Volgensmij gaat het helemaal niet prima, wat is er aan de hand?' vraagt hij. 'Waarom zou jou dat boeien?' vraag ik bot. 'Omdat ik je broer ben, ik ken je nog niet zo lang, maar je bent nu al een echte zus voor me.' zegt hij en hij loopt de kamer in. Hij gaat naast me op mijn bed zitten. 'Het gaat om een jongen he?' vraagt hij. Ik knik terwijl ik op mijn lip bijt. 'Je kent me misschien amper, maar je moet weten dat ik er voor je ben, ik ben tenslotte je broer en ik zou er altijd voor je zijn.' zegt hij. Er rolt een traan over mijn wang. Ik kan niet eens boos zijn op mijn ouders omdat ze dit hebben verzwegen, Jayden is zo aardig. 'Ik wil je iets laten zien.' fluister ik en ik sta op. Hij móét het zien.

A big secret, and it's not mineWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu