40; Er iets mee doen?

414 33 3
                                    

Nour's point of view.

'Weet je zeker dat je naar school kan?' vraagt Kaj. Hij heeft een arm om me geslagen en we lopen de school in. Ik knik. 'Ik wil het proberen, zo lang Sterre nog weg is heb ik afleiding nodig.' antwoord ik. Ik slik even. Kaj stopt met lopen en pakt mijn gezicht vast. 'Hé, niet bang zijn. Ze vinden haar wel.' zegt hij alsof hij mijn gedachten kan lezen. Ik knik. Hij haalt zijn hand door mijn haar. 'Nour, je bent het beste wat me ooit is over komen, ik wil je niet ongelukkig zien.' zegt hij. Ik glimlach zwakjes. Hij trekt me tegen zich aan en hij slaat zijn armen stevig om me heen. 'Ik hou van je.' fluistert hij. 'Ik ook van jou.' antwoord ik en ik luister naar zijn hartslag. 'Het komt allemaal goed.' sust hij. Hij slaat een arm om me heen en we lopen verder. 'Ik weet wel iets wat je opvrolijkt.' glimlacht hij. Hij neemt me mee naar het muziek lokaal. Hij gaat achter de piano staan. Ik glimlach zwakjes en hij begint te spelen. Samen zingen we Like I'm gonna lose you. Als we stoppen klinkt er geklap. Ik draai me om en mijn muziek docent staat achter me. 'Jullie zijn echt een geweldig duo, het klinkt ook allemaal zo echt!' roept ze enthousiast. Kaj lacht even en slaat een arm om me heen. 'Ik wil dat jullie twee dit lied straks samen zingen voor de eerste klassen.' zegt ze. Mijn mond valt open. 'Wat?' vraag ik. 'Jullie liefde en pijn in het lied is zo echt, een geweldig voorbeeld! Ik zie jullie het vijfde uur!' roept ze en ze loopt weg. Ik slik even. 'Ik weet niet of ik dat durf..' mompel ik. 'Tuurlijk wel lieffie, je hebt het ook in De Madelief gedaan, dus dit kan je ook. Ik ben bij je.' zegt hij. Ik knik, hij heeft gelijk. 

We lopen het lokaal in. 'Oké klas, hun gaan voor doen hoe het precies moet.' zegt onze muziek docent. Een meisje steekt haar hand op. 'Ja Eva?' vraagt de docent. 'Zijn hun een stelletje?' vraagt ze. Kaj begint te lachen. 'Euhm, dat weet ik eigenlijk niet.' lacht de docent en ze draait zich naar ons. Kaj knikt. 'Ze is mijn meisje.' glimlacht hij. Ik glimlach even. We pakken allebei een microfoon en onze muziekdocent gaat achter de piano staan. Kaj komt even naast me staan. 'Je kan het, geen zorgen.' fluistert hij. Ik knik en hij drukt een kus op mijn voorhoofd. Een paar meisjes maken een 'ah' geluidje. Dan begin ik te zingen. Ik tril even en denk aan alles wat tot nu toe gebeurt is tussen mij en Kaj. Kaj neemt het over en hij pakt mijn hand vast. We zingen samen het refrein. Als het lied is afgelopen begint de klas te klappen. Ik glimlach even.. Ik heb alweer opgetreden voor een groep mensen en gek genoeg voelde het geweldig. De kinderen verlaten het lokaal en de docent komt naar ons toe. 'Geloof me, jullie zijn samen een geweldig duo. Jullie moeten hier iets mee doen!' zegt ze. We bedanken haar en dan lopen we het lokaal uit. 'Heeft ze misschien gelijk?' vraag ik. Kaj kijkt me aan. 'Dat we er iets mee moeten doen?' vraagt hij en ik knik. Hij haalt zijn schouders op. 'Misschien wel ja.' antwoord hij met een glimlach, volgensmij ziet hij het al helemaal voor zich. Kaj zijn telefoon trilt en hij neemt op. 'Ey Jai.' zegt hij. 'Gevonden? Oké, ja we komen er aan.' zegt hij en hij hangt op. 'Wat is er?' vraag ik. 'Ze hebben Sterre en Kiara gevonden.' zegt Kaj. 'We moeten er heen!' roep ik. 'Weet je zeker dat je mee wilt? Je hebt nog steeds gekneusde ribben en alles. Ik wil niet dat jou iets over komt.' legt Kaj uit. Ik knik. 'Ik wil mee, voor Sterre.' zeg ik. Hij knikt. 'Ik kan alleen niet rennen enzo.' zeg ik. 'Ik heb wel een idee.' zegt Kaj. Ik kijk hem verbaasd aan. Hij tilt me op. 'Ik ben je vervoer.' grinnikt hij. Ik grinnik even. 'Weet je waar ze zijn?' vraag ik. Hij knikt. 'Jai gaf me een adres, we moeten er snel heen.' zegt hij. 

A big secret, and it's not mineWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu