Hoofdstuk 16: Heimwee

655 38 2
                                    

Pov Louis

Pas na een paar minuten dringt het tot mij door, waarom Niall aan het huilen is. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. "Ik ga kijken of alles goed is met Niall." Zeg ik terwijl ik opsta van de bank. Ik ren meteen naar boven toe en open de deur van mijn oude slaapkamer. Ik hoorde hem op de gang al huilen. Als ik mijn kamer in loop, zie ik Niall huilend languit op mijn bed liggen en Liam zit op de rand van mijn bed. Hij probeert Niall te troosten en streelt over zijn rug. "Laat mij maar, Li." Zegt ik tegen Liam. hij knikt en staat op. Voordat hij de deur uitloopt, pak ik hem vast aan zijn pols en trek hem in een knuffel "Het is niet persoonlijk, he?" Zeg ik bezorgt. Ik wil niet dat hij denkt dat ik hem niet vertrouw om Niall te kalmeren of dat Niall hem niet vertrouwt, maar ik weet dan Niall nooit iets zou zeggen hierover tegen een van de anderen. Hij geeft mij een glimlach en antwoord: "I know. Ik hoop gewoon dat jij hem rustig krijgt." Ik kijk bezorgt naar Niall, dat hoop ik ook. Liam glimlacht nog een keer naar mij en loopt dan de deur uit.

Ik ga naast Niall liggen en trek hem tegen mij aan. "Het spijt me zo, Niall. Ik had er helemaal niet over nagedacht." Zeg ik zachtjes. Niall verbergt zijn gezicht in mijn shirt en ik ga verder: "Het is al goed, Niall. Alles is goed. Het spijt me zo!" Ik sla mijn armen om hem en streel over zijn rug. Langzaam wordt Niall weer rustiger en stopt met huilen. "Sorry, sorry, sorry." Zeg ik nog een keer. Niall kijkt mij weer aan en zegt: "Jij kan er niets aan doen. Het komt gewoon door die klote heimwee. Ik haat het zo erg. Het is gewoon zo kinderachtig." Ik veeg de tranen van zijn ogen en zeg met een glimlach: "Nou, als het jou beter laat voelen, Daisy wil liever familie van jou zijn, als dat ze familie van mij is volgens mij." Niall begint te lachen. 

Pff, gelukkig heb ik hem aan het lachen kunnen maken. Ik ga weer rechtop zitten en ga verder: "Fris jezelf even op in de badkamer en kom dan weer naar beneden. Iedereen maakt zich zorgen." Niall knikt, dus ik loop de kamer weer uit. Als ik net de deur uit ben, roept hij: "Louis." Ik steek mijn hoofd weer om de hoek en hij gaat verder: "Dank je, voor de zoveelste keer. Ik weet dat je het zelf ook nog moeilijk hebt, dus bedankt dat je mij toch kwam troosten." "Nee, geen bedankt. Jij hebt ervoor gezorgd dat ik nu thuis ben, ik moet jou bedanken." Antwoord ik. Hij glimlacht en dan loopt ik weer naar beneden.

Als ik beneden kom, kijkt iedereen me meteen bezorgd aan. "Ik heb hem kunnen troosten, hij komt zo naar beneden." Stel ik iedereen gerust. "Wat was er aan de hand met hem?" Vraagt mijn moeder bezorgt. Damn, nu moet ik een smoesje gaan bedenken en het moet ook geloofwaardig zijn. Na even nadenken, antwoord ik: "De stress van de afgelopen dagen werd hem te veel." Iedereen lijkt het te geloven, alleen Zayn kijkt bedenkelijk. "Niall stress? Niall is altijd vrolijk en als er veel stress is lacht hij er alleen om." Zegt hij. Geïrriteerd antwoord ik: "Ja, waarom denk je dat hij dat doet." Meteen sla ik mijn hand voor mijn mond. Dat had ik niet moeten zeggen. Gelukkig, zegt Liam: "Zayn, gister begon Niall ook te huilen toen hij aan Simon moest uitleggen wat er gebeurd was." Zayn lijkt het nu wel te geloven en houd erover op. Ik loop naar Daisy toe en fluister in haar oor: "Als Niall straks naar beneden komt, geef hem dan een hele dikke knuffel. Daar wordt hij vrolijk van." Ze knikt vrolijk.

Zodra Daisy, Niall de trap af hoort lopen, staat ze al op en als Niall beneden is, rent ze meteen naar hem toe. Ze springt in zijn armen en zegt: "NiNi, niet meer huilen." En geeft hem een knuffel. Niall krijgt meteen een glimlach op zijn gezicht. "Er is helemaal geen tijd meer om te huilen. We moeten Toy Story nog afkijken." Zegt Niall vrolijk. Als ze weer terug lopen naar de bank, steek ik stiekem mijn duim op naar Daisy en zij krijgt ook meteen een grote glimlach op haar gezicht en gaat daarna bij Niall op schoot zitten. Harry fluistert in mijn oor: "Volgens mij, heeft Daisy Niall nu officieel geadopteerd als hij grote broer." Ik knik lachend. Yup, daar heeft Harry, denk ik, gelijk in.

Opgedragen aan mikeyhisash want zij kwam erachter dat Niall last heeft van heimwee! 

Home (1D Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu