Hoofdstuk 52: Gevonden

423 30 7
                                    


Pov Harry

Niet lang nadat Liam met Louis gebeld heeft horen we nu helikopters. Met de hulp van Xandra hebben we een groot vuur gemaakt. Zayn moet echt zo snel mogelijk naar een ziekenhuis. Hij is meer bewusteloos dan dat hij bij bewustzijn is. En de wond bloed nog steeds hevig. We hebben echt heel veel geluk gehad dat Xandra mijn telefoon gevonden heeft en dat mijn telefoon het nog deed. Anders hadden we hier waarschijnlijk nog veel langer gezeten.

"LIAM, ZAYN, HARRY?!" Horen we Niall ineens schreeuwen. Dus Liam en ik beginnen als gekken terug te schreeuwen. En als snel zien we Louis, Niall en een paar andere mensen. Louis en Niall knuffelen ons meteen. Zayn wordt op een brancard gelegd. Er wordt een infuus bij hem geprikt en ze kijken naar de wond. "Hij moet zo snel mogelijk naar het ziekenhuis." Zegt één van die mensen. Liam heeft de hand van Xandra vast, dus Louis vraagt: "Wie is dat?" Liam glimlacht en antwoord: "Dit is Xandra. Zij leeft al jaren in dit bos en heeft ons gered. Zonder haar hadden jullie ons nu nog niet gevonden." We lopen allemaal richting de helikopter. Tenminste... Ik denk dat we daarheen lopen. Ineens zegt één van de die andere mensen: "Sorry, maar zij mag niet mee. We weten niet wat voor ziektes zij heeft." We kijken hun allemaal verbaast aan. Het is een kind... We gaan haar toch niet zomaar achter laten. Zayn wordt de helikopter al ingebracht en die mensen stappen ook de helikopter in.

Xandra heeft volgens mij door wat er aan de hand is, want ze trekt zich los en rent weg. "Ik laat haar niet achter!" Zegt Liam vastbesloten. Niemand van ons gaat haar achter laten. "Als zij niet mee mag, mogen wij ook niet mee, want we zijn al meer dan vierentwintig uur met haar samen geweest, dus misschien zijn wij allang besmet." Zegt Liam daarna. We knikken allemaal. "En als ze echt een ziekte had gehad had ze toch niet zo vrolijk rondgerend." Voeg ik eraan toe. Die mensen zuchten en één van hen zegt: "Opschieten dan."

Met z'n alle, min Zayn, rennen we terug het bos in. "Xandra!?" Roepen we steeds. Gelukkig heeft Liam haar al snel gevonden. "Kom Xandra." Zegt hij, terwijl hij haar wenkt. Niall blijft ineens stilstaan en zegt: "Xandra? Xandra Collins?" Xandra draait zich om en kijkt Niall verbaast aan. "Ik ben het, Niall." Zegt hij. Xandra's ogen worden groot en ze roept vrolijk: "NiNi!" Ze vliegt meteen in zijn armen en hij knuffelt haar. "Straks moet je alles uitleggen, maar nu gaan we eerst zo snel mogelijk terug naar die helikopters." Zegt Liam. We knikken allemaal en rennen dan terug. Niall, Liam en Xandra zitten samen in een helikopter en Louis, Zayn en ik. Eindelijk weg hier!

Opdragen aan Gemini336 voor haar geweldige idee! 

Home (1D Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu