Hoofdstuk 29: Nadenken

507 34 0
                                    

Pov Liam

Het verf was gelukkig al snel weer weg, maar alsnog ga ik natuurlijk wraak nemen op Louis. Ook al is er ergens een heel goed teken dat hij geintjes uithaalt. Sinds zijn mishandeling heeft hij dat niet een keer gedaan. Hij heeft amper gelachen sinds zijn mishandeling. Dus misschien betekend dit dat het weer beter met hem gaat. Dat hoop ik tenminste.

Binnen vijf minuten heb ik Louis gevonden, want hij vlucht altijd naar dezelfde plek. Het dak. "Louis William Tomlinson..." Begin ik. Louis kijkt mij met zijn gemene glimlach aan. "Voor deze keer vergeef ik het je." Zeg ik ook met een glimlach. Louis begint te lachen en zegt: "Watje." Ik rol alleen met mijn ogen.

We zitten nog samen op het dak. "He Louis, even heel eerlijk... Hoe gaat het met je?" Vraag ik voorzichtig. Louis zucht en haalt zijn schouders op. Hij gaat languit liggen en staart naar de sterren. Dus ik doe hetzelfde. Ik ga niet verder vragen aan Louis, hij zal het vanzelf wel vertellen. Ik weet dat je Louis altijd even tijd moet geven en hem zeker niet moet pushen.

"Als ik heel eerlijk ben..." Begint Louis. "Ik weet het eigenlijk zelf niet. Soms voel het echt alsof ik een heel ander persoon geworden ben. Soms zijn er momenten dat ik me weer gewoon normaal voel. Maar ik voel me vooral bang. De hele dag ben ik bang." Het is best wel raar om dit gesprek met Louis te hebben. Louis praat normaal echt nooit over zijn gevoelens. Dit is echt de allereerste keer. "Misschien zou het toch helpen als je er met iemand over gaat praten. En dat hoeft niet met ons te zijn. We kunnen ook iemand anders regelen." Zeg ik voorzichtig. Louis draait zijn hoofd naar mij om en vraagt: "Bedoel je een psycholoog?" En hij heeft al meteen een blik die zegt, dat ga ik echt niet doen. Ik haal mijn schouders op en antwoord: "Als jij dat zou willen. Maar het zou ook Paul kunnen zijn, of wie dan ook."

Als Louis geen antwoord geeft, zeg ik: "Denk er gewoon even over na. Het hoeft niet, maar misschien dat het wel goed voor je is. Denk gewoon even na over wat het beste voor jou zal zijn en hoe jij jezelf weer beter kan gaan voelen." Louis knikt alleen. Ik weet dat hij niet snel met ons zal praten over wat er gebeurd is en hoe hij zich nu voelt enzovoort, daarom stelde ik voor dat hij met iemand anders zou kunnen gaan praten. Waarschijnlijk gaat hij dat niet doen. Ik ken Louis ondertussen goed genoeg om te weten dat hij zichzelf zwak voelt als hij over zijn gevoelens praat. De enige met wie hij dat heel misschien zal doen is met Niall. Maar ik denk dat hij zelfs met Niall niet over dit soort dingen praat. Aangezien Louis de oudste is, ook al gedraagt hij zich niet altijd zo, heeft hij het gevoel dat hij zich bij ons altijd groot moet houden. Daarom is juist nog heftiger om Louis ineens een paniekaanval te zien hebben.


Home (1D Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu