Hoofdstuk 57: Ontvoerd

480 24 6
                                    

Pov Louis

Als Liam en Niall de ziekenhuiskamer weer binnen komen lopen zeg ik vrolijk: "Hazza mag naar huis vandaag. Nu alleen Zayn nog." Maar dan zie ik ineens de verdrietige gezichten van Niall en Liam. Niall's ogen zijn rood van het huilen. Zayn ziet het blijkbaar ook, want hij gaat overeind zitten en vraagt: "Wat is er aan de hand?!" Niall krijgt meteen weer tranen in zijn ogen en Liam verteld: "Xandra is weg."

Het duurt even totdat het bij mij is doorgedrongen wat Liam net gezegd heeft. "Hoe kan ze weg zijn?" Vraag ik verbaast. Niall kijkt naar de grond en verteld zachtjes: "Ik ging met haar kleding kopen, maar er kwam een hele groep fans aan en ik verloor haar uit het oog. We hebben uren lang naar haar gezocht, maar we kunnen haar nergens meer vinden." Harry stapt meteen uit zijn bed en zegt: "Dan gaan we nog beter zoeken." En Zayn wil ook meteen uit zijn bed stappen, maar ik duw hem terug en zeg: "Jij blijft sowieso in je bed liggen." Zayn zucht, maar gaat toch weer liggen. "Het heeft geen nut om haar verder te zoeken, we hebben overal al gezocht. We hebben de politie al gebeld en zij zouden de camerabeelden opvragen." Zegt Liam. Harry gaat nu ook weer op zijn bed zitten. Ik trek Niall naar me toe en geef hem een knuffel. Niall begint meteen weer te huilen en mompelt: "Het is mijn schuld." Dus ik vertel hem meteen dat het niet zijn schuld is.

Een half uurtje later wordt Liam ineens gebeld. Hij haalt zijn telefoon uit zijn broekzak en zegt meteen: "Het is de politie." We kijken hoopvol naar hem als hij opneemt en zegt: "Goedemiddag met Liam Payne." Het blijft even stil aan de telefoon. Af en toe mompelt Liam: "Hmhm, ja of oké." Maar verder kunnen we niets van het telefoon gesprek horen, dus we blijven allemaal doodstil om toch te proberen iets op te vangen. "Ja, dat is prima. We zijn allemaal in het Royal London Hospital." Zegt Liam. Daarna neemt hij afscheid van de degene aan de telefoon. We kijken hem allemaal nieuwsgierig aan. "En?!" Vraag ik meteen. "Over een kwartiertje komen er twee agenten die ons de camerabeelden gaan laten zien." Verteld Liam. Ik knik.

De politieagenten komen binnengelopen en stellen zich meteen voor. Mike en Brian heten ze. "Hebben jullie de beelden al bekeken?" Vraag ik. Ze knikken en aan hun gezichten zie ik dat het slecht nieuws is. "We laten jullie eerst de beelden zien en daarna hebben we wat vragen voor jullie." Zegt Mike. Dus we knikken allemaal. Ze pakken een laptop en laten ons de camerabeelden zien. Op de beelden is te zien hoe Niall ingesloten werd door een groep meiden en Xandra angstig achteruit loopt. Ze blijft een tijdje toekijken op een afstandje, maar durft duidelijk niet meer dichterbij te komen. Ineens loopt er een man naar haar toe. Volgens mij weet hij dat er camera's zijn, want hij zorgt dat hij niet gezien wordt. Hij probeert met haar te praten, maar na een tijdje tilt hij haar op en rent met haar weg. Ze is aan het gillen en schreeuwen, maar door al die gillende meiden, valt het niet op.

Ze is dus ontvoert... En we hebben geen idee door wie, aangezien we zijn gezicht niet hebben kunnen zien. Niall staat op en rent de kamer uit. Liam gaat meteen achter hem aan. "En nu?" Vraag ik aan de agenten. Ze kijken elkaar even kort aan, maar uiteindelijk zegt Brian: "We gaan opzoek naar die man en we zullen alles doen om haar zo snel mogelijk terug te vinden." Ik zucht en kijk uit het raam, want ik weet dat de kans heel klein is dat ze die man gaan vinden, aangezien hij amper op camera te zien is. Het enige wat je kunt zien is dat het een man is met een zwart vest en zwarte broek.

Iedereen is stil. Je kunt letterlijk een speld horen vallen. Niemand weet wat we moeten zeggen. Niemand durft iets te zeggen. Ineens komt Liam weer binnengestormd. "Ze heeft een telefoon." Zegt hij. We kijken hem allemaal verbaast aan. "Wat bedoel je?" Vraagt Harry verbaast. "Ik heb haar mijn reserve telefoon gegeven, voor als er iets gebeurde. Die kunnen we dus traceren." Zegt Liam snel. Mike loopt meteen de kamer uit, hij zal wel gaan bellen ofzo. "We gaan zo snel mogelijk proberen die telefoon te laten traceren." Zegt Brian. We knikken allemaal. We hebben weer een klein sprankje hoop terug.

Home (1D Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu