Pov Niall
Het is echt heel moeilijk om te zien hoe Louis na die mishandeling verandert is. Soms zien we nog wel een deel van de Louis die wij kennen, maar meestal is hij een heel ander persoon. Hij is ineens zo bang en onzeker. Voor die mishandeling had Louis wel een aantal keer verdrietig gezien als hij heimwee had, maar niet zo erg als hoe hij nu is.
Niet veel later voel ik ineens een hand op mijn schouder. Ik draai me meteen om en zie dat het Louis is. "Jij lag toch te slapen." Vraag ik verbaast. Louis grinnikt en knikt. "Ja, lag." Zegt hij. Ik grinnik nu ook. Zo te zien gaat het nu al een stuk beter met Louis. Hij is nu weer gewoon "zichzelf". Maar ja, het kan ook dat hij doet alsof het goed met hem gaat.
"Sorry." Mompelt Louis ineens. Ik kijk hem verbaast aan en vraag: "Waarvoor?" Louis haalt zijn schouders op en mompelt: "Dat ik ineens zo verandert ben. Dat ik niet meer voor jou klaar sta." Ik geef hem zachtjes een duw en zeg: "Doe niet zo achterlijk. Het is niet jouw schuld. Het komt vanzelf wel weer goed." "Vanaf nu ben ik weer de gewone Louis." Zegt hij. Maar ik schud meteen mijn hoofd. "Je moet jezelf tijd gunnen, om dit allemaal te verwerken." Zeg ik. Maar Louis rolt alleen met zijn ogen.
We zitten nog een tijdje in stilte in de tuin. Maar ineens zegt Louis: "Ik ga een grap met Liam uithalen, doe je mee?" Ik grinnik en knik. Natuurlijk doe ik mee. Dus met z'n tweeën sluipen we naar boven toe. Louis gaat de badkamer in, dus ik volg hem. Hij haalt iets uit zijn zak en verteld: "Badschuim verf. Gewone badschuim alleen dan met een kleurtje. Met een beetje water is het weer weggespoeld." En meteen snap ik wat hij van plan is.
Louis giet het driekwart van het flesje leeg in de douchekop en de rest doet hij in een shampoofles. Daarna gaan we de badkamer weer uit en lopen we naar Louis' kamer, die naast de badkamer is. Nu is het afwachten tot Liam gaat douchen. Het valt me trouwens nog mee dat Louis badschuim verf heeft genomen en je het er met een beetje water uit kunt spoelen. Ik had eigenlijk verwacht dat hij gewoon kleurstof ofzo zou nemen."
Een half uurtje later horen we Liam ineens schreeuwen: "LOUIS!" Louis en ik beginnen meteen te lachen. "Als ik jou was zou ik vluchten, Tommo." Waarschuw ik hem. Louis begint te lachen en rent inderdaad weg. Misschien dat Louis toch weer een beetje de oude aan het worden is.
JE LEEST
Home (1D Fanfiction)
FanfictionDe vriendschap tussen Louis en Niall is heel hecht. Sommigen denken dat het een schattige bromance is, maar het is veel meer dan dat. Louis en Niall hebben elkaar een van hun grootste geheimen toevertrouwd. Een geheim wat bijna niemand weet. Zelf...