Hoofdstuk 43: Praten

447 32 1
                                    

Pov Liam

Het is echt super gezellig nu. Niall is echt heel vrolijk. Zo vrolijk is hij de afgelopen dagen niet geweest. Zo vrolijk is hij de afgelopen weken niet eens geweest. En Louis is ook gewoon vrolijk. Ze zijn weer de Niall en Louis, zoals ze altijd waren. Vrolijk, gestoord en hyperactief. Het is echt fijn om ze zo weer te zien. Ook al zijn ze vanaf morgen weer een week weg, het is fijn dat het vandaag gezellig is.

Na het eten zegt Niall: "Ik ga even naar boven om te douchen." We knikken allemaal en Niall loopt naar boven. Louis laat zichzelf op de bank neervallen en ik doe hetzelfde. Ik ga naast Louis zitten en vraag: "Kunnen we even praten?" Louis begint te lachen en zegt: "Ik weet nog waar dat de vorige keer naartoe ging." Ik rol met mijn ogen en grinnik. Ik wist wel dat Louis nog een keer zou beginnen over die keer dat ik dacht dat Niall en hij een relatie hadden. "Hoe gaat het nu met jou?" Vraag ik. Louis glimlacht en antwoord: "Heel goed eigenlijk." "Echt waar?" Vraag ik voorzichtig. Louis knikt hevig. "Die dagen bij mijn familie hebben er echt voor gezorgd dat ik me een stuk beter voel. Ik heb echt heel veel met mijn moeder gepraat over die mishandeling en daardoor heb ik het een plekje kunnen geven." Verteld hij. Ik glimlach opgelucht.

"Wat is er met Niall aan de hand?" Vraag ik zachtjes. Louis schudt zijn hoofd en zegt: "Sorry, ik heb beloofd dat ik het tegen niemand zou vertellen." Ik knik begrijpend. Maar toch wil ik natuurlijk weten wat er aan de hand is. "Maar blijkbaar ging het dus heel slecht met Niall toen ik weg was?" Vraagt Louis nu. Ik knik en leg uit: "Hij ging naar boven om jouw brief te lezen en kwam toen niet meer terug naar beneden. Hij deed de deur niet open voor Zayn, maar een uur daarna kwam hij naar beneden en zagen we meteen dat het niet goed ging met hem. Hij zei toen dat hij migraine had. Bijna de rest van de dag is hij boven gebleven. Uiteindelijk gaf hij toe dat hij jou miste. En de rest van de week is hij ook bijna niet beneden geweest. Hij had zichzelf opgesloten in zijn kamer. En toen was hij vandaag dus ineens weg." Louis schudt verdrietig zijn hoofd. "Ik had nog geschreven dat hij mij altijd mocht bellen. Ik was er al bang voor." Zegt hij.

Maar al snel krijgt Louis weer een glimlach terug op zijn gezicht en zegt: "Volgende week zal het wel een stuk beter gaan met Niall." Ik knik maar gewoon, aangezien ik geen idee heb wat er nou precies met Niall aan de hand is. Maar ik vertrouw Louis er wel op dat hij ervoor kan zorgen dat Niall volgende week weer terug komt en dat het dan beter gaat met hem.

Sorry dat het zo lang geduurd heeft. Nu eindelijk weer een hoofdstuk. Ik zal waarschijnlijk nog niet elke dag updaten, maar ik probeer wel om de dag te updaten.

Home (1D Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu