Hoofdstuk 42: Geen migraine

493 33 1
                                    

Pov Harry

Het duurt ruim een half uur voordat Niall en Louis weer naar beneden komen. Liam, Zayn en ik hebben de hele tijd gepraat over wat er aan de hand zou kunnen zijn. En natuurlijk hebben we wel een paar ideeën wat het zou kunnen zijn, maar we weten het niet zeker. Aan Niall's ogen is te zien dat hij weer gehuild heeft. We kijken elkaar even kort bezorgd aan. Louis en Niall komen op de bank zitten. We kijken allemaal naar Niall in de hoop dat hij iets gaat vertellen, maar dat gebeurd niet.

Uiteindelijk zegt Louis: "We vliegen morgen naar Ierland. Niall en ik." Dus we kijken alle drie geschrokken naar Louis en Niall. Dat was toch juist wat we probeerde te voorkomen... "We gaan een weekje naar Ierland en dan komen we weer terug." Legt Louis verder uit. We knikken allemaal maar. Het is niet alsof wij hen tegen kunnen houden. En als we hem tegen zouden houden, zal Niall nog ongelukkiger worden, dus dat willen we natuurlijk ook niet.

Ik had eigenlijk verwacht en vooral gehoopt dat Louis zou uitleggen waarom ze naar Ierland gaan, maar Louis verteld verder niets. En ik ga er ook niet naar vragen. Als Niall het zou willen vertellen, had hij dat wel gedaan, maar blijkbaar wil hij dat niet. Ineens zegt Niall zachtjes: "Het ligt niet aan jullie. Ik wil gewoon even terug naar huis." We knikken allemaal begrijpend. "Het is oké, Ni. We snappen het. We snappen dat je naar huis wilt." Zeg ik. Niall glimlacht nu opgelucht.

"Ni... Zeg eens heel eerlijk..." Begin ik. Hij kijkt mij meteen vragend aan. "Had je de afgelopen dagen echt migraine?" Vraag ik voorzichtig. Niall schudt zijn hoofd en antwoord: "Nee, ik had geen migraine. Ik had weer haat gekregen, maar wilde niet dat jullie je zorgen om mij zouden maken." Zoiets dachten we dus al. Maar misschien is het daarom wel goed dat Niall even naar huis gaat. En dat Louis met hem mee gaat is zeker goed. Dan kan Louis er voor zorgen dat Niall ook echt over een week weer mee komt naar ons en niet in Ierland blijft.

Ik sta op van de bank en zeg: "Laten we Nandos gaan halen." Niall krijgt meteen een grote glimlach en springt ook op van de bank. Morgen gaat hij al weg, dus dan moeten we er in ieder geval voor zorgen dat het vanavond nog gezellig is. 

Home (1D Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu