Pov Liam
Niall, Xandra en ik zijn onderweg naar huis. Xandra mocht na de onderzoeken weg uit het ziekenhuis. Ze hebben haar schone kleren gegeven en alle modder en viezigheid is van haar gezicht gehaald. Harry's arm was op meerdere plekken gebroken, dus hij had een operatie nodig waarbij het bot met pinnen aan elkaar gezet wordt. Daarom moet hij vannacht in het ziekenhuis blijven. Zayn moet nog minimaal een week in het ziekenhuis blijven, omdat die wond op zijn buik ernstig geïnfecteerd is. Hij grote nu heel veel antibiotica via zijn infuus. En Louis blijf in het ziekenhuis om bij Zayn en Harry te blijven.
Zodra we thuis zijn vraagt Niall: "Xandra slapen bij NiNi?" Terwijl hij met gebaren duidelijk maakt wat hij bedoelt. Xandra knikt en antwoord: "Slapen bij NiNi." Niall en ik glimlachen trots. Het zal waarschijnlijk een lange tijd duren voordat ze weer helemaal vlekkeloos kan praten, maar dat maakt ons niet uit. Stapje voor stapje zullen we het haar opnieuw leren. Het is al laat dus we gaan meteen ons bed in. In het ziekenhuis hadden we iets te eten gekregen en Xandra heeft ook iets gegeten.
"He Nialler, hoe ken jij Xandra eigenlijk?" Vraag ik, terwijl we naar boven lopen. Xandra kijkt meteen nieuwsgierig weer om. Niall glimlacht en verteld: "Ze woonde tegenover mij vroeger en ik was haar oppas." Dat verklaard een hoop. Zijn gezicht betrekt en hij verteld verder: "Haar ouders hadden een privévliegtuigje en gingen daar heel vaak mee vliegen, maar zij zijn toen boven hetzelfde bos als jullie neergestort. Xandra was toen pas zes. Over een paar maanden is het acht jaar geleden dat ze neergestort zijn." Mijn ogen worden groot als ik hoor dat het al bijna acht jaar geleden is. Acht jaar lang heeft ze dus alleen in dat bos geleefd. Als we boven zijn gaat Niall met Xandra naar zijn eigen kamer en ik ga ook naar mijn eigen kamer.
Ergens midden in de nacht word ik wakker na een nachtmerrie over die vliegtuigcrash. Ik loop naar beneden om een glas water te drinken. Nog half slapend zet ik de lichten aan en loop naar de keuken toe. Ik vul een glas water en loop met dat glas water weer terug naar boven. Op het moment dat ik naar boven wil lopen besef ik me dat het echt niet normaal koud is in onze woonkamer. Dus ik kijk even door de woonkamer heen. Dan zie ik dat de tuindeur open staat. Verbaast loop ik naar de deur toe. Hoe kan die nou ineens open zijn? En dan zie ik Xandra in de tuin liggen. Ik zet mijn glas water neer en loop de tuin in. Ze ligt opgerold in het gras te slapen. Waarschijnlijk is ze zo gewend om buiten te slapen, dat ze niet kon slapen in Niall's bed. Maar ik ga haar niet de hele nacht buiten laten liggen. Dus voorzichtig til ik haar op. Gelukkig blijft ze gewoon door slapen.
Met Xandra in mijn armen en zonder glas water, loop ik weer terug naar boven. Ik loop als eerste naar Niall's kamer. Voorzichtig leg ik Xandra terug in bed. Niall wordt er wakker van en hij vraagt: "Wat is er?" Dus ik leg zachtjes uit: "Ze lag te slapen in de tuin." Niall zucht en zegt: "Dat is eigenlijk wel logisch na acht jaar." Ik knik. Niall legt de deken weer over Xandra heen en slaat zijn armen om haar heen. Ik glimlach en zeg: "Slaap lekker, Ni."
Opgedragen aan Gemini336 omdat zij het idee bedacht had :)
JE LEEST
Home (1D Fanfiction)
FanfictionDe vriendschap tussen Louis en Niall is heel hecht. Sommigen denken dat het een schattige bromance is, maar het is veel meer dan dat. Louis en Niall hebben elkaar een van hun grootste geheimen toevertrouwd. Een geheim wat bijna niemand weet. Zelf...