Pov Niall
"Jongens, ik maak me echt zorgen om Louis. Hij neemt zijn telefoon nog steeds niet op. Hij zou maar een uurtje wegblijven en hij is nu al ruim twee uur weg." Zeg ik bezorgt. Sinds een half uur geleden, lopen we allemaal onrustig heen en weer in de woonkamer. Louis neemt altijd zijn telefoon op en als hij zegt dat hij binnen een uur terug is, is hij ook echt binnen een uur terug. Er spelen zich allemaal doemscenario's af in mijn hoofd. Ik weet dat er iets aan de hand is.
Een kwartier lang proberen we nog te bellen, maar hij gaat meteen naar voicemail. Zelfs Liam begint een beetje in paniek te raken. "Oké, moeten we de politie bellen?" Vraagt Zayn. En Zayn is nog niet uitgesproken of de voordeur gaat open. "Louis?" Roep ik hoopvol. Het is inderdaad Louis, maar hij zegt niets tegen ons. Hij rent meteen door naar boven, zonder ons ook maar aan te kijken. "Lou, wat is er aan de hand?" Vraag ik, terwijl ik achter hem aan ren. Iedereen rent mee naar boven en we zien hoe Louis de badkamer in vlucht. Ik bonk op de badkamerdeur en roep: "Lou, wat is er aan hand? Laat me binnen, alsjeblieft." Ik leg mijn oor tegen de deur, maar hoor niets. "Lou, laat in ieder geval weten of alles goed is. Lou, please." Probeer ik nog een keer.
Al tien minuten lang, staan we bij de badkamerdeur, maar het blijft doodstil. Louis laat niets van zich horen en we gaan half dood van de zenuwen. "Zayn, trap die deur in." Zeg ik. Zayn kijkt me verbaast aan maar, ik roep alleen: "NU!" Zayn kijkt eerst Harry en Liam aan en als zij beide knikken, trapt Zayn de deur eruit. Meteen ren ik naar binnen toe en zie Louis helemaal in elkaar gedoken in de hoek van de badkamer zitten. "Lou, wat is er gebeurd?" Vraag ik voorzichtig. Als ik dichterbij kom, zie ik dat hij in een plasje bloed zit en ook zijn kleding zit vol met bloed. "Lou, please, kijk me aan." Langzaam doet Louis zijn hoofd omhoog en meteen zie ik dat hij een bloedneus heeft en zijn oog is blauw. Zayn komt ook langzaam dichterbij en vraagt: "Ben je aangevallen?" Louis knikt en legt dan zijn hoofd weer op zijn knieën. Ik sla mijn armen om hem heen en trek hem tegen mij aan. "Bel de politie en zeg dat we aangifte willen doen. Laten we over een uurtje in het ziekenhuis afspreken met de politie. Gaan jullie maar alvast naar beneden, dan probeer ik Louis te kalmeren." Zeg ik.
Als iedereen de badkamer uit is, zeg ik: "Alles komt goed." Ik help Louis overeind en ga verder: "Laten we al dat bloed even weg wassen. Dan voel je je waarschijnlijk al veel beter." Nu hij overeind staat, zie ik pas hoeveel bloed er op zijn kleding zit. Louis staart alleen maar met een lege blik voor zich uit. Ik merk daardoor meteen dat hij in shock is. "Lou, ik trek je kleding uit en was dan al het bloed weg. Niet schrikken." Zeg ik. Louis reageert niet, dus langzaam trek ik zijn vest en shirt uit. Hij laat het gewoon gebeuren, dus ik laat hem op de badrand zitten en trek zijn schoenen en sokken ook uit. Daarna trek ik voorzichtig zijn broek uit. Als hij alleen zijn boxer nog aanheeft, moet ik even happen naar adem. Echt overal zitten wonden. Ik zie minimaal tien diepe steekwonden en overal blauwe plekken, sneeën en schaafwonden. Ik adem even diep in en was dan met een washandje voorzichtig al het bloed weg. Ik zie steeds meer wonden. Louis ziet er echt verschrikkelijk uit. "Li." Roep ik. "Kun je de verbanddoos komen brengen?"
Niet veel later komt Liam de badkamer in met de verbanddoos. "Dank je, Li. Kun jij zijn been verbinden. Dan doe ik zijn rug en arm." Liam schrikt ook enorm als hij Louis' wonden ziet, maar hij hersteld zich snel. Liam knikt en doet de verbanddoos open. Ik verbind eerst Louis' arm, want die blijft bloeden en daarna zijn rug. Als al zijn wonden verbonden zijn, trek ik hem een vest aan en Liam trek hem een joggingsbroek aan. Ik geef hem geen shirt aan, want in het ziekenhuis moet die toch weer uit. "Lou, we gaan nu naar het ziekenhuis, daar gaan ze alle wonden onderzoeken en daar zal ook iemand van de politie zijn. Oké?" Vertel ik tegen hem. Maar hij reageert niet. Liam en ik helpen hem overeind en lopen met hem de badkamer uit. Louis is echt in shock, hij ziet er zo gebroken uit.
JE LEEST
Home (1D Fanfiction)
FanfikceDe vriendschap tussen Louis en Niall is heel hecht. Sommigen denken dat het een schattige bromance is, maar het is veel meer dan dat. Louis en Niall hebben elkaar een van hun grootste geheimen toevertrouwd. Een geheim wat bijna niemand weet. Zelf...