#76

9.8K 512 59
                                    

Niet bij een elke deel gaat iets spannends ofzoiets gebeuren YorelR.

Rachida

Vermoeid stap ik uit en strek mijn benen. Ik zie hoe Redouan nog uitgebreid op de achterbank slaapt.
Ik kan het niet laten en open de deur, waar hij tegen aan leunde met zijn hoofd. Ik zie hoe hij wakker schrikt, maar als nog naar buiten valt.
'Je bent echt een schande Redouan'
Ik hou snel met lachen als ik zie hoe hij dreigend op me afkomt. Ik loop snel achteruit om te ontkomen, maar Alhamdoulillah zie ik mijn vader aankomen lopen en Redouan houdt op met lopen. Snel werpt hij me een boze blik toe. Mijn vader vertelt ons dat hij even gaat slapen en dat wij dat ook moeten doen. Redouan en ik knikken braaf ja, maar we weten beide dat we geen slaap zullen vatten. Mijn vader loopt terug naar zijn auto en nestelt zich op de achterbank.
Ik zie hoe mijn moeder naar ons toeloopt en me met een glimlach aankijkt. 'Jaa mama, je mag op onze achterbank slapen' ze kijkt me glimlachend aan en kruipt dan snel de auto in. Ik draai me om naar Redouan en zie dat hij me grijnzend aankijkt. 'Zo zus, nu zijn we helemaal alleen hé' Ik kijk Redouan liefjes aan en glimlach verontschuldigend
'Ik hou van je broertje van me'
'Het is dat het jou auto is waar we mee zijn gekomen, anders had ik je in elkaar geslagen en in de bosjes gedumpt' hoorde ik hem lachend zeggen, ik schiet in de lach en zie hoe Redouane op me af loopt, ik knijp me ogen dicht omdat ik bang was dat er stoot zal aankomen, maar zodra ik zijn arm om mijn schouders voel open ik me ogen en kijk hem glimlachend aan. Lachend lopen we een restaurantje binnen. We nemen samen plaats aan een tafeltje..
'Hé Rach, ik ga even bestellen saff?'
'Is goed, ik ga nergens heen'
Ik wacht rustig af en kijk verveeld uit het raam naar buiten. Ik zie allerlei auto's buiten geparkeerd staan, sommige vertrekken van de parkeerplaats en sommige komen juist aan van de snelweg. Ik zie een zwarte golf 7 aanrijden met Nederlandse kenteken. Huh zo een had Brahim ook. Ik blijf kijken naar de auto, maar wordt uit mijn gedachtes gehaald door Redouan.
'Eten is er bruur!' Ik kijk verschrikt op. Ik wrijf in mijn handen en begin als een gek te eten.

'Doe rustig ah koe, het eten rent echt nergens heen hoor'
'Ik heb honger ah gek'
'Uhja ik merk het en veeg stukje sla bij je tand weg'
'Laat me eten oke, moet weer vol energie zitten als ik verder rij'
'Ewa laat mij dan rijden'
'Nee jij zit nog in de fase dat je indruk wilt maken op meiden. Voor ik het weet heb ik mijn auto kapot terug dua nee bedankt
'Bazt gham'

Redouan en ik eten zwijgend verder.
Ik kijk uit het raam en merk op dat de auto er nog steeds staat. Ik voel me opeens heel zenuwachtig en dat door een auto? Ik voel me zenuwachtig en misselijk tegelijk. 'Redouan ik ga even naar de wc ben zo terug oke?'
'Jaa is goed' Ik sta op en loop snel richting de wc. Als ik langs de uitgang loop hoor ik een paar stemmen in het Nederlands praten. Ik loop snel door naar de damestoilet en stap naar binnen. Ik ga voor de spiegel staan en gooi wat water in me gezicht. Zo dat ziet er wat frisser uit. Ik zet me haar even goed en drink nog even wat water.

Ik bekijk mezelf nog 1 keer in de spiegel en loop vervolgens de toilet uit. Ik zie Redouan al zitten en loop rustig naar mijn plekje en ga tegenover hem zitten. Ik merk al direct dat er iets aan de hand is.
'Is er wat Redouan' Ik zie hoe hij me woedend aankijkt en vervolgens een neppe glimlach op zijn gezicht tovert. 'Nee Rachida er is niets' Ik kijk hem vreemd aan en laat het maar rusten. Hij zal vast een goede reden hebben, waarom hij niet wilt vertellen wat hem dwars zit? Ik kijk naar mijn bord en ga rustig verder met waar ik gebleven was, hmm eten dus. Ik eet gulzig van mijn salade en kijk even snel op naar Redouan. Daamn! Die is ver met zijn gedachtes. Wat zou er toch met hem zijn? Ik zie hoe hij met zijn kin op zijn handen steunt. En hoe de frons op zijn gezicht steeds dieper weg trekt. Ik kijk van hem weg en kijk uit het raam. Gelijk word mijn aandacht getrokken door die zwarte golf. Hmmm dus die staat er nog.
Ik schud me hoofd en moeten lachen om mezelf. Oeff Rachida je word met de dag gekker, net alsof alleen Brahim zo een auto heeft. Bij het denken aan zijn naam komt zijn gezichtje weer tevoorschijn. Snel schud ik deze gedachten uit me hoofd en kijk op naar mijn broertje. 'Redoua , is er wat?' Ik wacht af op de reactie van Redouan, maar die lijkt me niet te hebben gehoord. Im geef hem een trap onder de tafel en ik zie hoe hij ervan opschrikt. 'Moest dat nou echt?' 'Jaa, aangezien jij niet reageerd op je naam' Ik zie hoe hij me geïrriteerd aankijkt en besluit om er maar niet op in te gaan. Als hij ergens mee zit zal ik het vast snel genoeg merken. En dit is iets wat ook echt snel gebeurde.

Ik kijk Redouan aan en vraag hem weer wat hem dwars zit 'als er iets is moet je het zeggen hoor.' Ik zie hoe Redouan opkijkt en me met een frons aankijkt. Ik voel dat ik wat kwader begin te worden en kijk hem nog steeds vreemd aan. 'Ah aap wat is er?' Redouan schraapt zijn keel en kijkt me ernstig aan. Ik voel hoe hij mijn hand vast pakt en hoe de frons op zijn gezicht langzamerhand verdwijnt.
Ik begin me opeens ongemakkelijk te voelen. Er spoken allerlei gedachtes door mij hoofd. Ik wacht rustig af totdat ik Redouan hoor praten.
'Rachida toen je net naar de wc liep ..'
Ik voel hoe mijn keel word dichtgeknepen en hoor de woorden van Redouan langzaam wegsterven.
Het enige waar ik nu nog oog voor heb zijn de 2 bruine ogen die mijn blik strak vast houden. Ik voel hoe mijn keel steeds dichter en dichter word geknepen en ik voel tranen achter mijn ogen branden.
'Nee Rachida, hij is je tranen niet waard' zegt een stemmetje in mijn hoofd. Het gevoel van verdriet maakt plaats voor woede. Ik voel alles om me heen draaien en zie die verbaasde bruine ogen mij nog steeds aankijken. Ik zie hoe de uitdrukking in de ogen veranderd in verdriet/medelijden.
Ik wist niet of het medelijden voopr mij was of voor hem of de situatie..

-----------------------------------------------------------
Laatste deel voor vandaag.
Bij de 95 stemmen ga ik verder met een langere deel. xFaarttje ❤

Brahim & Rachida (af)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu