Fiuh. Setelah berhempas pulas menulis akhirnya author ingin menyatakan bahawa volume 4 hampir tamat. *menari sambil main kipas kertas*
"Author woi! Mana Akid!?" jeritan entah dari mana.
Hahaha. Sabar lah. Akid tengah bahagia tu. Lagipun volume 4 ni memang tak banyak pun berkisar Akid. Ia mengisah orang-orang yang akan bernaung dengan Akid kelak. Ops. Spoiler."Author mana dapat idea menulis banyak-banyak macam ni?"
Sesungguhnya author la historian Alamria. Dah tentu author melawat terus ke Alamria. Wahahaha.
Kebanyakan idea author dapat dari recycle kembali cerita movie2, game, pembacaan author, dan sedikit pengalaman dan inspirasi. Bila dicombinekan maka jadilah Alamria.
"Author, volume 5 pasal apa?"Volume 5 ni mengenai dunia Alamria lebih kurang 700 tahun ke masa lampau. Masa tu Seri Sang Nilam tak lahir lagi (Dia lahir era pertengahan Raja BUana Gelap berkuasa)
Masa ini era kekuasaan bunian dan penindasan kaum minoriti.
Dan kisah volume 5 sedikit sebanyak pasal Kida bersama anak buahnya yang kelak dipanggil Raja Buana Gelap.
"Author ada berapa volume lagi agak-agak sebelum cerita ni betul-betul habis?"
Hum well. Sebenarnya author tak jangka saga Gargantua akan menjadi panjang. Tengoklah, serangan Gargantua ke atas Alamria pun makan sampai 3 volume. Belum sampai lagi ke tempat diorang.
Lepas tamat Gargantua. Itu lah dia author akan terus ke Perang Arcana. (Ini perang lagi besar dari yang korang baca sekarang ni.)
Itu pun kalau mampu author menulis sejauh tu. Fuhuhuhu.
Apapun berdoalah agar author sentiasa sihat panjang umur dan punya banyak idea dan punya mood untuk terus menulis.
Yang rasa cerita ini semakin membosankan. Author nak minta maaf. Yang rasa cerita ni semakin menarik. Author nak berterima kasih.
Author terfikir,agaknya cerita Alamria ni ada keistimewaan ke ? Ke sama je macam cerita-cerita fantasi yang lain di wattpad?
Tapi for sure yang author tahu, tak ada percampuran bahasa melayu dan inggeris. Memang dialog macam cool. Tapi biarlah Alamria ni jadi agak skema sikit. Jadi lain dari orang lain. Hehehe.
Okey itu jela author nak merepek. Semoga berjumpa lagi. Kalau ada apa-apa pertanyaan dan persoalan tanya la. Author akan cuba menjawab sebaik mungkin.
Last sekali jangan lupa vote dan komen. Chiao cincau.
YOU ARE READING
Alamria (Magical World) BOOK 1
FantasyDi Alamria, semua orang mampu menggunakan magik. Namun malangnya ia tak berlaku pada Akid. Bagaimana dia akan survive dalam dunia yang penuh dengan cabaran ini?