44-Gizemli göl

23 3 3
                                    

ARZU DURU

   Çocukken  ne  zaman  kaybolsa  onu  bu  gölün  başında  bulurdum.  Ağlamaklı  çocuk  gözleriyle gökyüzünü  izlerdi.  Ve  o  rüya...  O  rüyayı  gördüğüm  o  seher  vaktinden  bu  zaman  belirsiz  aralıklarla titriyorum.  Kupkuru  ağaçlar,  kurumuş  göl  ve  toprak.  Melekler  ve  Zeynep...  Işıktan  görünmeyen eliyle  dokunduğu her  şey  hayat  buluyordu.   Dizlerim  titredi.  Bir  an  düşeceğimi  sandım.  Bunca  insan  aynı  rüyayı  görmüştü.  Bunca  insan aynı  biçim  ve  renkteki  kandillerle,  aynı  gün  ve  saatte  bu  göle  gelmişlerdi.  Ağaçlar,  toprak  ve  göl hayat  doluydu.  Rüyada  anlatılanın  aksine  burada  hayat  bulacak  olan  Zeynep'ti.  Benimde  içlerinde bulunduğum  halkada  ki  insanlar  ellerinde  ki  gülleri  bırakmak  için  göle  doğru  yürümeye  başladılar. İki  ileri  bir  geri.  İki  ileri  bir  geri.  Bilinçsizce  onlara  eşlik  ediyordum.  Korkudan  değildi.  Hayır kokmuyordum.  Bu  şahit  olduklarımın  büyüsüne  kapılmıştım  sadece.  Bir  süre  sonra  göle  varmıştık. Elimizde  ki  gülü  bize  söylenen  dualarla  suya  bıraktık.  Gölün  yüzeyi  çiçeklerden  görünmez  olmuştu. İnsanlarda  kırmızı  kadifeden  esvaplarını  giyinmişlerdi.  Kırmızı  kandillerin  içinde  ki  ışıklar  da  benim gibi  titreşiyordu.  Biz  geriye  doğru  çekilirken  bir  gerimizde  ki  halka  göle  doğru  harekete  geçmişti. Selim  bey,  Begüm  ve  diğerleri  son  derece  ciddi  görünüyorlardı.  Hasan  ve  ben  birbirimize  bakıp şaşkınlığımızı  paylaşıyorduk.   Bu  gölde  ne  vardı  ki?  Kardeşimi  bu  kara  büyüyle  öldürmek  isteyen  kim  olabilirdi?  Dahası benim  Zeynep'im  aslında  kimdi?  Derin  bir  nefes  aldım.  Olduğum  yere  yığılıp  halkayı  kırmaktan çekiniyordum.  Ne  de  olsa  o  rüyayı  bende  görmüştüm...  Bu  halkanın  içinde  benimde  bir  rolüm  vardı. Gülümsedim.  Kardeşimin  bu  musibetten  kurtulmasına  çok  az  kalmıştı.  Kardeşim  her  kim  ise  sevilen bir  insandı.  Bunca  insan  Zeynep'e  dua  etmek  için  bir  rüyanın  peşinden  buralara  gelmişti.  Ürperdim. Karmakarışıkta  olsam,  bu  duyguları  hiçbir  dinginliğe  değişmezdim.  Bilmediklerimi  bilen  insanların halkasındaydım. Kırmızı  bir  kandil  taşıyordum. Titriyordum. Ve istemsizce  ağlıyordum.

ESİLA'NIN KAYIP KIZI(tamamlandı)#wattys2017Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin