Mabel Matiz-Gel"Leyla birini öldürmüş!"
Ali'nin kulaklarında yankılanan sözler inanılacak gibi değildi.
"Ne?.. Ne dedin sen?.." duyduklarının bir yanlış anlaşılma olduğunu umarak sorduğunda, Burcu Leyla'nın az önce polisler tarafından götürüldüğünü söyledi. Mahallede siren seslerinden sonra çoğu kişinin 'neler oluyor?' diye sokağa döküldüğünü, Leyla'nın patronunu öldürdüğü dedikodusunun kulaktan kulağa yayıldığını anlattı.
Ali telefonu kapattıktan sonra Burcu'ya hemen geleceğini söylediği halde olduğu yerde ayakları çivilenmiş gibi kalakaldı.
Oğlunun halinden tedirgin olan annesinin sesiyle kendine geldi.
"Ali!.. Ali oğlum kötü bir haber mi, ne oldu?"
Annesini acil bir işi çıktığını söyleyerek geçiştirdi.
Evden nasıl çıktı, arabaya nasıl bindi, bilemedi. Yol boyunca 'Leyla birini öldürmüş!' sözleri beyninde yankılandı durdu. Leyla bu defa başını nasıl bir belaya sokmuş olabilirdi, çözemedi. Leyla?.. Leyla böyle bir şey yapabilir miydi? Hayır, yapamazdı. Aklındaki düşünceler, ihtimallerle boğuşurken yol gözünde uzadıkça uzadı.
Leyla'nın isminin geçtiği her cümle yüreğine işlerken onun kötü bir durumda olması fazlasıyla canını sıktı. Neyseki yoldayken Oğuz'u aramayı akıl edebildi. Böyle bir durumda arkadaşının desteğine ihtiyacı vardı.
Emniyete geldiğinde kapıdan girmeden Oğuz yetişti. Arkadaşının yanında olmasıyla karışmış olan aklı biraz olsun yerine geldi.
Nazmiye Teyze, orada olmaktan hiç hoşnut gözükmese de sırf annesini yalnız bırakmamak için yanında olan Selim, Burcu, Burcu'nun annesi ve mahalleden birkaç kişi daha oradaydı. Ali'nin gelmesiyle rahat bir nefes alan herkes hep bir ağızdan olanları anlatmaya başlayınca ortalık biraz karıştı. Ali anlatılanlardan net bir şey öğrenemeyince araya giren Oğuz herkesin sakin olmasını istedi. Burcu'ya dönüp neler olduğunu sordu.
Aslında kimse tam olarak ne olduğunu bilmiyordu. Tek bildikleri kulaktan kulağa yayılan Leyla'nın patronunu öldürdüğüydü. Leyla'nın markette çalıştığını zanneden Ali emlakçıda işe başladığını öğrenince şaşırdı. İşin aslını yine Burcu'dan öğrendi. Leyla'nın böyle bir şeyi kendisinden neden sakladığını anlayamazken onunla daha fazla ilgilenmediği için en çok da kendine kızdı.
Herkesi sakinleştirip evlerine gönderdikten sonra olayla ilgili bilgi aldı. Leyla emniyette biten kavganın ardından marketteki işinden kovulunca emlakçıda işe başlamıştı. Şimdi de patronunu yaralamaktan göz altındaydı. Bu sevimsiz olayın tek iyi tarafı dedikoduların aksine adam ölmemişti. Hastanedeydi ve hayati tehlikesi yoktu.
İki arkadaş içinde oldukları işten kazandıkları tecrübeye dayanarak Leyla'nın neden böyle bir şeye kalkıştığını az çok tahmin etti ama emin olmak için önce onunla konuşmaları gerekiyordu. Ali hırsla yumruğunu masaya indirirken ilk defa yanılmak istedi. Eğer tahmin ettikleri gibiyse işte asıl o zaman o adamı kimse elinden alamazdı.
************************
Ali'den
"Ali!.. Ali bırak!... Öldüreceksin herifi!.."
"Söyle lan şerefsiz! Şuracıkta alırım canını, kimse de alamaz elimden!"
Hastane odasında Leyla'nın sözde patronu, kendisini öldürmeye teşebbüs etmiş diye şikayetçi olan adamın boğazına yapışmış haldeyim. Oğuz ellerimi adamın boğazından çekmeye çalışıyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÇIKMAZ SOKAK (Tamamlandı)
Mystery / ThrillerGeçmişi hakkında hiçbir şey hatırlamayan Leyla ile ölümle defalarca yüzleşmiş ve bu dünyada kendisi için bir hayali olmayan Ali'nin hikayesi... Umutlarını kaybettikl...