Bölüm 26

4.1K 513 1.2K
                                    


Westlife-My love

Deniz ve Oğuz için büyük gün geldiğinde herkes heyecanlı bir o kadar da telaşlıydı. Deniz yıllarca içinde yaşattığı aşkına kavuşmuş, Oğuz aşk kelimesinin etrafına ördüğü buzdan duvarları eritmiş kalbinin kapılarını ikinci defa aşka açmıştı.

Ali'ye Selin'in kim olduğunu sorduğumda arkadaşının başından geçen kırık aşk hikayesini anlattı. Akademideyken Selin'le çıkmaya başladığını, zamanla ona aşık olduğunu, mezun olduktan sonra ona evlilik teklifi etmek için doğru zamanı beklerken her şeyin birdenbire bittiğini bir bir anlattı. Ali aşklarının ve ayrılıklarının en yakın şahidiydi.

"Selin belki de Oğuz'a aşık değildi. Ondan sadece hoşlanmış  ya da evlilik fikri onu korkutmuş olabilir mi?" diye aklımdaki soruları sorduğumda "Tek bildiğim Oğuz'un onu gerçekten çok sevdiğiydi. Son birkaç aya kadar Selin'in gözlerinde de aynı ışığı görüyordum. Nasıl oldu da işler tersine döndü anlamadım. Selin evlilikten korkmuş olsa bile bu Oğuz'u terketmesi için bir sebep değil. Hem Oğuz bu kararını sadece benimle paylaştı. Selin'e nasıl teklif edeceğini düşünürken o ayrılmak istediğini söyleyip gitti."

"İyi de  benim aklımı kurcalayan bir sürü şey var. İki yıl boyunca her şey güzel giderken nasıl olur da tam evlilik kararı alacakken  ayrılırlar. Bir sebebi olmalı."

"Bilmiyorum Leyla, Oğuz terk edilmenin acısıyla yıkıldığında bunu sorgulayacak durumda değildim. Arkadaşımın yanında olmaktan başka yapacağım bir şey yoktu. Neredeyse istifa  edecekti. Zor toparladı. O günden sonra da işi çapkınlığa vurup hiç bir kızla gerçek anlamda bir ilişki yaşamadı."

"Peki Selin'in peşinden gidip işin aslını öğrenmek ya da onu kazanmak için bir şey yapmadı mı?"

"Selin Oğuz'la ayrıldıktan kısa bir süre sonra İstanbul'a taşınmış. Peşinden gidip onu bulabilirdi ama gururu izin vermedi sanırım."

"Oğuz için gerçekten üzüldüm. Neyseki Deniz'in aşkı ona iyi gelecektir."

"Öyle görünüyor. Umarım öyle de olur."

Oğuz'un yaralı kalbi onun için atan başka bir kalple sarılacağı için şanslıydı. Deniz'in aşkı karşısında  Oğuz'un da ona aşkla bakan gözleri bunun ispatıydı.

  Kış olduğu için  nişanı evde birkaç yakın akrabanın katılacağı küçük bir törenle yapacaktık. Tam tarihi kararlaştırmasalar da mayıs haziran gibi de düğünü...

Ali'nin anlattığı kadarıyla Oğuz'un annesi vefat ettikten kısa bir süre sonra babası ikinci evliliğini yapmış. Bu yüzden baba oğulun arası pek iyi değil, hep bir mesafe varmış. Oğlu akademiyi kazandığında da emekli olmuş ve memleketine geri dönmüş. Annesinden sonra Mukaddes anne komşusunun emanetini görüp gözetmiş. Babası gittikten sonra Oğuz mahalleden taşınsa da bağlarını  koparmadan bir arada kalmayı başarmışlar.

Oğuz'un babası, eşi ve babasının ikinci evliliğinden on üç yaşında olduğunu öğrendiğim kız kardeşi haricinde başka bir akrabası gelmedi. Kız tarafı olarak bütün mahalleyi davet etmek istesek de eve sığamayacağımız için kimseyi çağırmadık. Deniz'in anne tarafından sadece teyzesi vardı. Yıllardır doğru düzgün görüşmediği  halasına ve amcasına nişanlanacağını haber verdi. Deniz başka bir şehirde yaşadıkları için gelmeyeceklerini düşünse de yanılmıştı. Amcası ve halası eşleri ve çocuklarıyla beraber abilerinin emanetine sahip çıkamamanın mahcubiyeti ile davete icabet ettiler. Geldikleri akşam sohbet arasında pişmanlıklarını dile getirip bir nevi Deniz'den özür dilediler. Mukaddes anneye de Deniz'i annesi gibi büyütüp yetiştirdiği için teşekkür ettiler.

ÇIKMAZ SOKAK (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin