Mehmet Erdem-Hepsi benim yüzümden
Bu paylaştığım ikinci Mehmet Erdem şarkısı ama bölüme de yakıştı.Dinlemenizi tavsiye ederim.
Sokak lambasının yarı aydınlattığı bir odada duvarın dibinde bir karyola ve hemen yanında bir komodin var. Tavandan sarkan kalın iplerden içinde bir bebek olduğunu anladığım bezden bir beşik, orta kısmından yine kalın bir iple bağlanmış. İpin ucu duvarın dibinde bacaklarını karnına çekmiş; başı dizlerinde, diğer elini dizine koymuş bir kadının elinde. Karanlıkta yüzünü seçemediğim kadın, başını kaldırmadan arada ipi hızla çekip beşiğin sallanmasını sağlarken birkaç defa gelip giden beşik durmadan önce yine ipi çekerek beşiği sallıyordu. Odadaki tek ses beşiğin sallanırken çıkardığı sesti. Ben ise bir kenarda kadını izliyordum.
Kapının altından ışık süzüldüğünde dışarıdan bir kadının sesi duyuldu. Beşiği sallayan kadın sesi duyunca başını kaldırıp kapıya doğru baksa da tekrar aynı pozisyonuna döndü. Dışarıda hararetle bir şeyler anlatan kadının sesi kesildiğinde kapı ardına kadar sertçe açıldı. Kapıda yine yüzünü seçemediğim bir adam belirirken kadın sanki gelenin kim olduğunu biliyormuş gibi tepki vermedi.
"Duyduklarım doğru mu?" diye adeta kükreyen adama karşılık kadın cevap vermedi. Adam bir kaç adımda kadının yanına gelip "Duydularım doğru mu dedim sana cevap ver!" dedi. Yine cevap alamayınca hışımla kadını kollarından tutup ayağa kaldırdı. Kadın adamın yüzüne bakmazken, adam kadının kollarını sıkarak sarstı.
"Sana söylüyorum konuşsana be kadın!"
Varlığımdan habersiz bir köşede onları izlerken adamın sesinden ürkmüş, korkuyla yerimde sıçramıştım. Kadına üzülsem de çaresizce karşımda olup biteni izlemekten başka elimden bir şey gelmedi.
Öfkeden deliye dönen adam kadına sert bir tokat attı. Tokatın sesi odada yankılanırken kadın yere düştü. Adam kadına tekrar vurmak için hamle yaptığında canı yanan kadın bir koluyla yüzünü kapattığında dudağının patladığını gördüm. Adam kadının dudağından akan kanı gördüğü halde havadaki elini sıkıp yumruk yaptı. Bebek ağlamaya başlayınca gözü bir an için beşiğe kaydı. Sonra kadına tükürür gibi "Senden de p*çinden de bıktım usandım," diyerek odadan çıkıp gitti. Bebeğin ağlama sesi kulaklarımda tekrar tekrar çınlarken duymamak için ellerimle kulaklarımı kapatsam da ses beynimde yankılanmaya devam etti.
**********************
Ali'den
"Susturun, susturun şu bebeği!" diye sayıklayan Leyla'nın sesiyle uyandım. Oturduğum tekli koltukta sabaha karşı uyuyakalmıştım. Leyla yatağında üzerindeki örtüyü avuçlamış başını sağa sola çevirerek sayıklıyordu.
"Susturun dedim, susturun şu bebeği."
Hemen yanına gidip yatağın kenarına oturdum. Omuzlarından tutup sarsarak uyandırmaya çalıştım.
"Leyla!.. Leyla uyan!..."
Aniden gözlerini açtı. Kısa bir an göz göze geldik.
"Kabus görüyordun."
Korku içindeki yüzü rahatlarken nerede olduğunu anlamak istercesine etrafına bakındı. Yatağında doğrulup otururken biraz geri çekildim. Yüzünü sıvazlayıp saçlarını geriye doğru atarken elleri ter içindeki boynuna kadar indi.
"İyi misin?"
Derin bir oh çekti.
"İyiyim, sanırım."
"Yüzünü yıka istersen, kendine gelirsin," dedim ayağa kalkarken. Sessizce yataktan kalkıp banyoya gitti. Geldiğinde "Daha iyi misin?" diye sordum. Başını aşağı yukarı salladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÇIKMAZ SOKAK (Tamamlandı)
Mystery / ThrillerGeçmişi hakkında hiçbir şey hatırlamayan Leyla ile ölümle defalarca yüzleşmiş ve bu dünyada kendisi için bir hayali olmayan Ali'nin hikayesi... Umutlarını kaybettikl...