Zavržení 2/2

176 10 0
                                    

,,Co si konec hodiny trochu zpestřit?" nadhodila vesele. Hugo s Rose nejprve překvapeně pohlédli na sestřenku a pak na profesora Kratiknota, který jako vždy stál na vysoké hromadě nebezpečně se vrklajících knih, aby viděl přes svůj vysoký učitelský sůl. Dva páry modrých očí na sebe udiveně pohlédly, než se stočili na maličkou dívenku. Odrážela se v nich stejná otázka. Čím chceš u Merlina zpestřit něco takového?

Parilis se na ně však pouze mlčky zazubila, než tiše mávla hůlkou a vzduchem se zavlnila magie.

Maličký mužíček překvapeně vypískl, když mu brýle zmizely z nosu. Dezorientovaně udělal krok stranou a se zaduněním zmizel pod stolem.

,,Pane profesore, nestalo se vám nic?" vypískla Parilis hraným zděšením a vyskočila z lavice. Chvíli se zpoza katedry ozývaly tlumené nadávky a šramot, než se nad deskou stolu objevila rozcuchaná hlava profesora kouzelných formulí, který se marně snažil zaostřit pohled na žáky před sebou. Neviděl však ani na špičku vlastního nosu.

,,Všechno je v pořádku, slečno Weasleyová. Nemějte strach." mžoural na zrzavého chlapce z Mrzimoru. Třída škytla potlačovaným smíchem.

,,Dnešní hodina končí." vypískl profesor vysokým hláskem, načež žáci mávnutím kouzelné hůlky zmizeli. Teprve až když byli všichni v dostatečné vzdálenosti od učebny, propukli v hlasitý řehot. Někteří při tom poplácávali Patricii po zádech, když ji míjeli na cestě do další učebny. Mrzimorští se vesele rozloučili, několik se dokonce poklonilo Královně, než zmizeli za svými spolužáky.

Dobrá nálada jim vydržela až do sklepení. A nikdo z nich si na kruté útoky na kouzelnický svět ani nevzpomenul, než se za nimi objevila temná postava učitele lektvarů.

,,Dobrý den, Severus-sensei." usmála se dívenka na obávaného profesora.

Snape ji sjel zamračeným pohledem. Jako vždy, když ji viděl, se nedokázal ubránit, aby se jí nesnažil dostat do hlavy. Ale stejně jako v mnoha případech​ v minulosti, narazil pouze na velkou, neprostupnou zeď.

Ještě jednou se zamračil na Nebelvírskou trojici, než všechny nahnal do temné učebny. Aniž by se nějak zdržoval hloupým plkáním, zadal všem namíchat Kostirost, načež si sedl za stůl a zabodl uhlově černý pohled do nejmladší Weasleyové. Jako už v mnoha případech před tím, se snažil přijít na to, co jej na ní tak moc děsí.

Pozoroval každičký milimetr její tváře a v duchu si vybavoval podobu temného pána. Chtěl dokázat, že má pravdu. Že ten malý vetřelec není tím, za koho se vydává.

Zamračil se, vstal a aniž by se podíval, strhl dvojčatům Woodovým pět bodů. Jasey se zatvářil otráveně a vrátil Malfoyovi několik přísad, které mu prve nenápadně ukradl.
***

,,Snape začíná být čím dál tím víc nebezpečný." vrčela Rose, když seděli ve Velké síni u oběda. Dobře si během hodiny lektvarů všimla, jak profesor pokukoval po její sestřence a vůbec se jí to nelíbilo. Od doby, co si usmyslel, že je Patricie Voldemortova dcera, ji sledoval na každém kroku.

,,S tím si nedělej starosti, Rose. Zklamalo by mě, kdyby nebyl opatrný." zašklebila se dívenka, zatím co studovala rozvrh. Rose jen protočila očima.

Parilis - Záhadná sestřeniceKde žijí příběhy. Začni objevovat