Orang baru

4.2K 68 56
                                    

ASSALAMUALAIKUM SEMUA!!!

It feels good to be back! Can't wait to start this new chapter of life.

There's a little change, tajuk dia. 🤓 Saya tak buat Adelia 2 malahan saya buat Nubhan. You know what that mean..

Nubhan P.O.V is the main thing in this book. I hope you guys excited to read this book!!!!

---------------

Nubhan P.O.V

" Babe! Ke tepi lah! "

" E wah e wahhh dia pulak suruh kita tepi yang dia ambil space macam sebesar gajah tak sedar pulak! "

" Awak panggil saya gajah? Awak baboon sesat tak sedar pulak?! "

" Helo helo! Baboon sesat ni lah gilaan ramai okay! "

" Well hello kepada awak juga! Gajah besar ni juga digemari orang okay! "

" oh ye ke? list kan nama nama orang yang suka awak! "

" Okay! Haidar! Naqib! Sufian! "

" Heh! Jangan bawa bawa aku pulak. Tu Haidar yang suruh. " Sufian kata dari hujung ruangan.

Adelia menyilang tangannya ke dada merajuk dan berjalan kearah perempuan yang berada didapur.

Hadi berjalan kearahku dan menaruh tangannya dibahuku " Nubhan Nubhan. Kau dan Adelia selalu gaduh. Tu perkara kecil je pun "

" Dia yang tak nak salah! Okay, cuba bagitahu aku mana satu lebih besar? semut atau kutu..? "

" Semut lah!"

" Dan Adelia kata Kutu lebih besar dari semut! "

" Okay itu tidak masuk akal.  ADELIA!!!! YOU NEED TO LEARN BIOLOGY KID! "

"Akhirnya ada yang setuju dengan aku! HAHA! "

Aku dan Adelia bukan bergaduh sebab perkara serius hanya perkara yang kecil tetapi dibesar besarkan. Kadang kadang seronok juga gaduh dengan dia, bila kening dia mula berkerut kecomelannya terserlah.

" Tu bukan sebab sebenar kami gaduh" aku menyambung sebelum Hadi dapat lari.

" Habistu!? "

" Dia ambil space sofa tu! Dia kata aku yang banyak ambil space. Seriously dia duduk dengan kaki naik sekali kot! "

Hadi menggelengkan kepala dan mengurut tepi kepalanya lalu duduk diruang tamu meninggalkanku.

Kring! Kring! Kring!

Telefon ku berbunyi dan aku melihat Mama menelefonku.

"Assalamualaikum mama. "

"Walaikumsalam Nubhan! Mama ada berita gembira ni! " dia berkata dengan nada yang teruja dan bahagia.

" Apa dia? Mama nak kahwin baru eh??" ejekku.

" eh tak lah. Ni untuk Nubhan lah!"

"okay apa dia? "

" Since kamu sekarang ni susah nak pilih perempuan dan mama nak cepat cepat nak cucu- "

" Ma, Nubhan dah ada- "

" Aip! Don't talk when im talking, anyway ingat masih Maria? "

" Yes.. anak kawan mama.. "

" She's coming back in town!! " suaranya berbunyi seperti dia tengah melompat lompat

" So? "

" Dan mama akan pinangkan dia untuk kamu! "

" What No! Mama! For your information Nubhan dah ada- "

" No No No and No. You know mama dah nakkan korang berdua sama sama sejak kecil lagi "

" Yes i know tapi- "

" No tapi tapi Nubhan tetap akan kahwin dengan Maria. TITIK! "
--------

Ding! Ding! Ding! Cliffhanger people!!

Don't forget to vote & comment!!

Much fist bump, Nubhan

NubhanWhere stories live. Discover now