Nubhan P.O.V
" Mama! Nubhan dah ada pilihan hati sendiri! Dan dengan apa sekalipun Nubhan takkan pilih orang lain selain dia!" aku terus memutuskan talian dengan mama untuk panggilan yang kelima hari ini.
"Nubhan.. " suara lembut terdengar dibelakang.
Aku memusingkan badan dan mata Adelia hampir berair mata. "Lia, bertengan. Saya akan tetapi pilih awak tak kira apa jadi sekalipun. "
"Tak pe, saya dengar apa yang awak cakap last tadi. Dan sebenarnya saya bukan nangis sebab mama awak nak jodohkan awak dengan orang laintapi sebab.. awak masih pertahankan saya.. "
"Mestilah saya akan pertahankan awak! Walau mama dapat Gigi Hadid untuk kahwin sama saya pun saya akan tolak! "
" Gigi Hadid?! Apa pulak awak tolak. Kalau Gigi Hadid yang Mama awak pilihkan saya yang akan cakap terima untuk awak. "
Para hadirin sekalian inilah teman wanita saya yang pelik.
" Okay babe lantak lah awak nak apa. Sekarang perut saya dah nak berhenti berfungsi jom makan." aku berjalan meninggalkan Adelia.
Dia berlari mengikuti langkah ku dan kami semua duduk satu meja. Sekarang mereka berada dirumahku. Aliah dan Sufian. Haziqah dan Nadzirul. Shasha dan Wafi.
Hanya kami berlapan.
" Baca doa anak anak! " Adelia kata bila kami lelaki sedia nak menyerang makan. Kami menaruh semula sudu dan garpu yang baru sahaja tadi di udara dan membaca doa dengan laju.
Bila selesai baca doa makan kami terus menjamu selera yang dimasak oleh Aliah, Shasha, Haziqah dan semestinya Adelia. Tak sangka pulak masakan ni sedap. Terutama lasagna ni.
"Siapa buat lasagna ni! Sedap gile!!"
" Haziqah yang buat "
" Wuish you dapat jadi wife i eh. " Nadzirul kata, matanya penuh dengan kasih.
Aku juga pernah tengok seseorang dengan pandangan kasih sayang. Hanya pada Adelia.
Haziqah menunduk malu.
Sedang sedang makan telefon Nadzirul berbunyi dan bila dia melihat skrin telefon matanya membulat besar. Dia melihatkan skrin kearah Haziqah dah matanya membulat besar juga. Nadzirul berdiri meminta izin untuk menjawab telefon..
Apa kena dengan budak dua ekor ni
Aku berdiri mengikuti Nadzirul ke ruang tamu.
"Papa tak dapat sayang... Papa akan buat apa je untuk sayang... pleeeeasseee. Okay bye."
Dia dah jadi bapa lebih awal dari aku?!
Aku berdaham dan Nadzirul berpusing badan melihatku dengan wajah pucat "urrr abang."
" Apa? Kau ada anak tak bagitahu aku? Anak siapa? "
" Anak Nadzirul.. umm jom aku dan Haziqah ada nak bagitahu sesuatu "
Kami berdua berjalan ke meja makan. Nadzirul yang duduk disebelah Haziqah melihatnya dan seperti memberi isyarat mata. Haziqah yang tadi makan berhenti sekarang.
YOU ARE READING
Nubhan
Teen Fiction* Sebelum baca buku ni sila baca Adelia dahulu ye * Sequal kepala ' Adelia ' " Awak tak nak kahwin?! "