Adelia P.O.V
Ketika kecil setiap hari tidak ada satu saat pun aku terfikir akan hadap hidup seperti ini atau mempunyai hidup yang rumit.
I wish i had one like in the movies but now that i experianced it myself i am thinking a way to get out of it.
Now it's happening and all i wish right now is to have a simple love life where i would meet my husband in a coffee shop then i spilled my coffee kat baju dia. Then kita bercinta. Macam tu senang kan?
Allah has a better plan for me.
Sangkaan ku salah.
Semakin besar aku semakin sedar susah untuk mendapatkan kepercayaan orang lain susah untuk percaya orang sebab takut disakiti.
Susah untuk mencintai seseorang
Like now.
I believe Naqib to be my husband. Not dying to be my husband.
Kenapa dia? Kenapa bukan aku? Yang sudah menyusahkan banyak hidup? Yang selalu membuat orang menderita dan aku tidak berbuat apa apa?
Ini perjuangan cinta ku tapi apa aku buat? Goyang kaki.
Air mata ku membasahi pipi. Solekkan si pondan tidak di hiraukan dan tidak hairan kalau segala mascara ku sudah luntur.
Baju putih nikah Naqib penuh darah serta tangan ku. Jeritan Tisya memanggil papa membuatkan aku lemah. Aku cuba untuk buat Naqib bangun dengan menggoyangkan badannya tetapi perkataan yang keluar dari mulut dokter tadi membuatkan aku gila.
Satu saat aku rasa aku kehilangan.
Satu saat aku rasa kesal.
Satu saat aku rasa sayang.
Aku hilang orang yang sayang aku tanpa aku menyayanginya kembali. Betapa kejam nya kau Adelia.
Sekarang dia dah tak ada kau kesal sebab tak hargai kasih sayang yang dia curahkan kat kau?
" Naqib... apa kau buat ni? Kenapa kau pergi dulu dari aku? Tisya perlukan kau" wajahnya yang pucat aku pandang.
Lututku dilantai kepala disebelah lengan Naqib air mata membasahi jari jemarinya.
" Kau sayang aku. Kau jaga aku. Kau cinta aku. Tapi aku tak bagi semua tu? Aku menyesal Naqib. Aku minta maaf" aku meraung aku menangis.
Tapi semua tu tak dapat buat dia kembali hidup.
" Mama.."
Aku mendongak keatas dan melihat Tisya dengan mata yang berkaca. Ia berjalan kearah ku dan memeluk leher ku menaruh kepalanya di tengkuk leherku. Aku peluk dia erat.
Aku peluk seperti aku baru saja kehilang suami.
Aku peluk seperti hidup ku sekarang hanya ada Tisya.
" Papa dah tak ada mama.."
Aku cuba menahan sebak. Aku mengusap belakangnya perlahan..
" Tisya jadi anak yatim mama.."
Aku mengalirkan air mata tetapi cuba menahan sebak. Badan ku bergetar kerana cuba menahan sebakan.
Mendengar perkatan itu dari seorang anak kecil yang tidak bersalah amat... pedih.
" Shhh tak apa... Ma-ma ada."
Aku menggerakkan badannya perlahan. Aku buat dia seperti dia masih bayi.
" Tisya akan rindu papa. Tisya akan rindu hero Tisya. Tisya akan rindu dia mama"
" Mama pun sayang mama juga.." aku mencium tepi kepalanya dan sambung menggerakkan badannya sehingga dia tertidur.
YOU ARE READING
Nubhan
Teen Fiction* Sebelum baca buku ni sila baca Adelia dahulu ye * Sequal kepala ' Adelia ' " Awak tak nak kahwin?! "