" Woah that is a lot of information. " bisik Adelia.
" It is. So now sign this contract " Kata Pak Su dengan tenang.
" Not be rude or anything, Pak Su tahu tak dimana keberadaan Ibu dan Aqil? "
Pak Su terdiam untuk seketika " Nanti kamu akan tahu Adelia. Sekarang Naqib akan tunjukkan kami dimana bilik kamu dan mulai hari ni kamu akan tinggal dengan Pak Su. " Senyum Pak Su manakala Adelia hanya menganggukkan kepala.
Pak Su beredar dari situ dan hanya tinggal Naqib dan Adelia. " You okay? " tanya Naqib lembut. Senyum disiarkan serte merta lesung pipitnya terserlah.
" I-I'm okay, tapi... "
" Tapi? " kening Naqin dinaikkan.
" Aku keluar dulu ambil angin " Adelia berdiri dan melangkah keluar meninggalkan Naqib.
" Nak aku teman ke?! " Jerit Naqib
Adelia hanya membalas dengan terus berjalan ke kawasan taman perumahan.
Naqib berlari untuk berjalan disebelah wanita idamannya yang bakal milik orang lain.
" Kau culik aku sebab tu je? Habis tu sebab sebab yang kau bagitahu kat aku dan kawan kawan aku tipu lah? "
" Ha'ah semua tu tipu kecuali satu " langkah Naqib berhenti, dia melihat Adelia tepat dimatanya.
" apa dia? " jawab Adelia lembut.
"Aku betul betul jatuh hati kat kau"
Keadaan menjadi sunyi sepi, hanya terdengar bunyi burung yang bernyanyi.
" Naqib.. " Keluh Adelia. Tetapi Naqib tidak membenarkan Adelia untuk berkata apa apa.
" Yes yes i know, awak takkan balas cinta saya dan takkan jatuh ketangan saya. Tak mungkin dan takkan jadi. "
Adelia melihatnya dengan pelik. Memang lah Adelia tidak ada sedikit perasaan pun terhadapnya tapi takkan dia nak give up macam tu je?
" Wait wait, apa awak cakap ni? Sa-saya tak faham lah. "
Mata Naqib mula berkaca tetapi dia mengalihkan wajahnya kearah lain supaya Adelia tidak terlihat air matanya yang hendak jatuh. " Tak de apa apa lah! Sekarang jom kita cek bilik awak! "
Naqib meninggalkan Adelia seorang di halaman dengan penuh soalan.
" Naqib! Tunggu! "
Adelia berlari kearah Naqib, "Habistu Tisya? Siapa? "
" Oh dia anak angkat saya. "
" What?! Selama ni awak cuma tipu saya lah! "
" Eh mana ada saya tipu, dia tetap anak saya juga. "
" Ertinya awak belum kahwin? Habistu kekasih Thariq yang awak jadikan isteri tu bukan mama kepada Tisya? "
" Oh semua tu hanya bohong, saya mana ada anak. Kalau pasal Thariq memang dia ada kekasih nama dia Shahirah tetapi dia tak kahwin dengan saya, dia meninggal dunia sebab kanser "
" Thariq pun masuk dalam ni?! What!? "
" I should have not said that " terus Naqib berlaku pergi.
" Naqib! Tunggu lah! Kenapa banyak sangat yang perlu dirahsiakan? "
" Look Adelia. Orang disekeliling awak tidak semestinya apa yang awak lihat kot kot one of your friend's boyfriend ada juga jahat- Should have not said that either. Damn it! "
---------
" Eh Syimah, kau nampak Adelia tak? " tanya Izatul.
" Tadi pagi dia keluar awal, cari kerja lah kot. Cakap pasal kerja, kau tak kerja hari ni? "
YOU ARE READING
Nubhan
Teen Fiction* Sebelum baca buku ni sila baca Adelia dahulu ye * Sequal kepala ' Adelia ' " Awak tak nak kahwin?! "