"Sayang dulu kita ada bagitahu kawan kawan yang kita nak kahwin sekarang tak terfikir pula nak kahwin.." kata kata Nadzirul diakhiri dengan tawa kecil.
Haziqah tersenyum kecil "lupa nak kahwin.." balasnya
"Aip! Tak pe saya akan ingatkan. Now are you ready?"
Bila soalan diajukan Haziqah mula rasa cemas semula. Dia akan suka aku ke? Terima dia aku yang muda ni?
"Nervous ke?"
Haziqah hanya mengangguk melihat kebawah bermain dengan jari jemarinya.
"My daughter is your soon to be daughter. She will be grateful to have you as a mother and i am 100% sure she will accept you and she should" Haziqah memberikan senyum kecil.
Nadzirul melihatnya dengan hati yang risau. Brie bukan suka memilih orang dan semoga dia dapat menerima Haziqah sebagai ibu kepadnya.
Kawan baik Nadzirul, ibu kepada Brie dan orang yang Nadzirul yakin sudah memerangkapnya ialah Seri Shakira Qarina. Sungguh dia benci akan perempuan itu kerana memerangkapnya hanya kerana duit.
Dia tidak dapat menjauhkan Brie daripada Qarina sebab dia sendiri melihat depan matanya Qarina melahirkan Brie. Setelah beberapa bulan Qarina melarikan diri meninggalkan Nadzirul membesarkan Brie seorang..
Qarina datang balik dan menuntut haknya sebagai ibu. 2 tahun dia meninggalkan Brie untuk Nadzirul tanggung seorang dan sekarang dia mahu menjadi isteri kepada Nadzirul.
"Aku tak faham dengan kau! Apa yang kau nak?! Aku dah tak ada apa apa lagi dengan kau kau faham tak?!" Tinggi suara Nadzirul mengherdik Qarina.
"You jangan buat tak tahu! Brie anak i dan i ibu dia! You papa dia jadi kita kena kahwin!"
Bebal sungguh perempuan ni. Kalau dia bukan perempuan memang sudah lama ditumbuk.
"Aku tak pernah sentuh kau! Dan aku tak akan mahu sentuh kau! Dia bukan anak aku!" Bentak Nadzirul.
Nadzirul percaya yang Brie bukan anak perempuannya dan dia hanya anak kecil yang berbintikan Nadzirul.
Bila Brie lahir ke dunia Nadzirul adalah orang pertama yang memegangnya dan meng iqamatkannya..
Di saat itu terdetik di dalam hatinya yang dia akan menjaganya seperti mana seorang ayah akan menjaga puterinya.
Nadzirul selalu menghabiskan masanya menjaga Brie tidak tidur malam sebab Brie akan meminta susu dan asyik terjaga.
"You rogol i! Dan you tak sedar benda tu berlaku!"
Nadzirul tersedak. "A-aku takkan buat benda tu.." tiba tiba merasa jijik dengan dirinya..
Qarina sedar air muka Nadzirul berubah dan dia mendesak lagi. "I benarkan you tidur rumah i dan you took advantage of me!"
"Aku tak-tak!"
"Babe awak okay tak?" Suara Haziqah membangunkanku dari kisah silam. Aku hanya memberikannya senyuman.
Dalam hati Haziqah terdetik soalan bertanya dirinya adakah dia bersedia untuk mempunyai anak yang bukan anaknya?
Perjalanan kerumah Nadzirul terasa begitu lama. Kedua dua merasa cemas. Nadzirul takut jika Brie tidak dapat menerimanya dan Haziqah takut jika dia dapat menjadi ibu yang baik kepada Brie.
Setibanya dirumah Nadzirul dan pintu dibukakan Haziqah membaca Basmallah dan masuk kerumahnya..
"Brie! Papa dah balik sayang.." panggil Nadzirul. Haziqah baru pertama kali melihat rumahnya dan pertama kali jejak kerumahnya.
YOU ARE READING
Nubhan
Teen Fiction* Sebelum baca buku ni sila baca Adelia dahulu ye * Sequal kepala ' Adelia ' " Awak tak nak kahwin?! "