Perjanjian dibuat

726 33 62
                                    

Nubhan P.O.V

" Awak tak kerja ke hari ni? " Kekasih dunia -InshaAllah akhirat- bertanya..

" Tak, saya clear kan semua meeting hari ni hanya untuk awak. Hari ni kita akan spend hari sama sama. Awak tak ada kelas kan? "

" Ada- "

" Okay tak ada bagus "

" Saya kata ad- "

" Alright, let's get ready and have fun! Babe go! Bersiap cepat! "

" Ish saya ada kelas hari ni!  " aku berdiri menolak bahunya naik keatas supaya dia dapat pergi bersiap.

" See you later!! Jangan cantik sangat! Nanti lelaki lain tengok awak pulak! Awak dah cantik di mata saya tau! " aku jerit dan menutup pintu..

Aku bergegas masuk kereta dan terus pecut untuk bersiap siap. Dalam perjalanan aku memasang earpiece menelefon Maisarah

" Ye tuan? Ada apa apa yang saya boleh bantu lagi? "

" Tak ada. Semua dah siap? "

" Dah tuan. Kira kira pukul berapa tuan datang? "

" In 30 minutes. "

" Baik tuan. "

Talian diputuskan dan aku tiba dirumahku. Masuk ke kamarku terletaknya baju ' suit ' berwarna biru gelap diatas katil. Tidak lupa juga bunga ditepinya.

Jangan nervous Nubhan. You can do this.

Aku menarik nafas sedalam dalamnya dan cepat cepat memakai pakaian itu. Setelah selesai aku menyarungkan tie dileher Maria masuk tanpa mengetuk menjerit jerit

" Apa kau belum siap ni bro?! Adelia dah selesai siap cepat dari kau tau tak!? Lelaki ni yang patut cepat siap! Selow betul lah! "

Dah bendera jepun ke dia ni. Masuk pintu tak bagi salam terus jerit macam kehilangan anak.

" Chill lah. Ni aku punya perjuangan  ke kau? "

" Kepala otak kau perjuangan. Yang lain dah tunggu kat sana hampir 1 jam. Kau masih kat sini tengok diri kat cermin. Nak dikatakan pakai make up tak juga. Pakai tudung tak patut. Apa yang buat kau lambat ha!? "

" Aku nervous okay! "

" Boooo! Wrong answer! Dah cepat. Tak ada gunanya dah bertekak dengan kau. "

Dan Maria akhirnya meninggalkan ku seorang. Aku mengambil masa yang sedikit ni untuk berdoa.

Ya allah jika benar apa yang aku buat ni izinkanlah ia berlaku. Jika benar dia jodohku satukanlah kami tanpa halangan. Jika ada halangan yang kami tidak dapat lalui bersama jauhilah. Engkau tabahkanlah hambaMu yang menginginkan seorang hawa sebagai ibu kepada keluargaku nanti Ya Allah.

Dengan itu aku keluar rumah dengan hati yang berharap.

Dalam perjalanan menuju rumah Adelia hati ku berdebar kuat. Selawat aku baca di bibir dan tidak lupa redha dengan apa saja  yang akan terjadi.

Tiba di rumah Adelia aku menuruni perut kereta dengan tidak lupa bunga ditangan. Aku menekan lonceng rumah dan pintu serta merta dibuka oleh seorang perempuan yang cantik dan akan selalu sempurna dimataku.

Aku melihat penampilannya yang menggugatkan hati. Hati ku berdentum kuat sehingga terdengar ke telingaku. Gadis dihadapanku hanya memberikan senyum malu dengan pipinya agak memerah.

Aku cuba untuk mengeluarkan patah perkataan yang bermain main di minda tetapi mulut ku hanya tercungap cungap seperti ikan keluar dari perairan.

" I look bad?? " Adelia berkata dengan perlahan dan ekspresi wajahnya seperti takut akan jawapan ku.

NubhanWhere stories live. Discover now