58th

490 19 48
                                    

Adelia P.O.V

Now i'm gone. Go get Nubhan. Be a good wife to him. Be a good mother to your children. I shall be their godfather.

One and only,
Naqib.

I love you

"Mama! Mama bangun!" Goyang  Tisya akan bahuku.

"Kenapa sayang?" Aku mengeliat dan duduk menghadapnya.

Tisya merenung mataku dengan mata yang berkaca. Aku merasa hairan dan aku mengusap lembut rambutnya

"Kenapa ni? Kenapa nangis?"

Tisya semakin menangis dan langsung dia memeluk leherku. Untuk seketika aku membiarkannya menangis. Entah kenapa dia menangis. Ada masalah di sekolah kot..

Dia melihat semula mata ku, hidung nya merah kerana selesma menangis tiba tiba dia menaruh tapak tangannya di pipi tempat Maria menampar.

Aku mengeluarkan suara kesakitan dan mengalihkan wajahku dari tangannya.
"Sakit ke mama?" Dia mengusap pipiku perlahan dan menciumnya lembut penuh berhati hati.

"Maafkan Tisya sebab tak marahkan aunty tu tampar mama. Maafkan Tisya sebab tak tampar aunty tu balik" dia kembali memeluk leherku. Aku cukup terharu kerana anak sekecil begini sudah faham perkara orang dewasa.

Naqib you did a great job membesarkam Tisya walaupun tidak ada ibu..

"Shhh mama okay je lah. Tanpar je kot bukan dia hentam mama"

"Masih juga mama sakit!" Bentaknya lagi. Aku tersenyum dan memeluknya lebih erat.

"Mama kena janji dengan Tisya.."

"Janji apa?"

"Mama akan cari papa baru untuk Tisya"

What!?

"A-apa Tisya cakap ni. Papa baru je meninggal kan! Takkan mama nak move on!"

"Papa pernah cakap kat Tisya yang bila dia dah tak ada nanti dan mama sedih suruh dia cari boyfriend" terkekek keke Tisya mengetawakan aku.

Memang sah ini anak Naqib! Anak dengan bapa sama je gurau dia.

"Tisya okay ke kalau mama ada boyfriend?"

"Ehh Tisya lagi setuju! Two thumbs up!" Dia menaikkan kedua dua ibu jarinya yang kecil.

"Comelnya anak mama. Mama sayang Tisya tau." Aku pesan dan mengingatinya. Walaupun dia bukan anak ku sendiri heck i don't even know cemana nak beranak! Aku masih anggap dia macam anak sendiri.

"Mama belum janji Tisya!"

Eh belum habis lagi. " ye lah mama janji. Tapi mama tak tahu ada ke tak lelaki yang nakkan mama. Mama tak cantik tau."

"Eip! Siapa kata mama Tisya tak cantik! Cikgu Tisya Sir Rasyid tu pun dah suka tengok mama hantar Tisya setiap hari!"

"Huh? Eiii dah lah. Peliknya nak cakap benda ni dengan budak kecik!" Aku ejek.

"Tisya dah besar dah mama!" Dia bercekak pinggang berdiri diatas katil ku. Aku menarik badannya dan memeluknya "jom tidur mama penat"

Dia hanya membalas dengan memeluk leherku dan menutup matanya.

Setelah aku melihat dia berdengkur halus aku mengusap pipinya lembut..
Terasa sangat sangat bersyukur Naqib percaya kepadaku untuk menjaga puterinya. Akan ku juga dia baik baik sampai akhir hayat..

Besok aku nak off day. Bawa dia jalan jalan. Hanya aku dan Tisya.

Dan aku mula menutup mata setelah mencium pipi gebu Tisya.

NubhanWhere stories live. Discover now