Izzat P.O.V
Buat apa Maria kat sini? Dah lama aku tak jumpa dia..
" What are you doing here? " aku menghulurkan tangan untuk menolongnya bangun dari lantai.
Dia menerima tangan ku " Nubhan kawan lama aku "
Aku melihat sekeliling yang lain tidak menghiraukan kami berdua. That's new.. selalunya dorang lah yang sibuk kat sini.
" saya hantar awak ke kereta jom " aku meletakkan makanan diatas meja dan menemani Maria keluar ke kereta.
" long time no see ex boyfriend " dia membuka perbualan.
" Yea.. macam mana awak masa ni? "
" Lepas kena tinggalkan? Yes saya okay " dia berkata dengan selamba
" Look. I know what i did back then was a bad decision but saya ada alasan sendiri "
" Enlighten me " tangannya disilang ke dada dengan wajah yang tidak memperdulikan apa yang akan aku katakan.
" awak kata awak cinta Nubhan masa kita couple. What do you think i feel? Now i know which Nubhan and it turns out this Nubhan. "
" Well i didnt realize i love you till you left me! Apa alasan awak 2 tahun lepas? Sebab kita tak sesuai yeah right "
" Maria. Saya tak nak gaduh "
" Well okay then this is not over " Maria menjatuhkan tangannya dan berjalan masuk ke keretanya.
I'm back to this girl. Maria sesungguhnya aku baru move on dari kau. Kau datang balik. Ya ampun..
Nubhan P.O.V
" Babe "
" Hmm? "
" Knock knock "
" okay... who's there "
" Jo "
" Jo who? "
" Jodoh mu "
" AWHHHHHHH " Adelia menjerit manakala yang lain ketawa dan ada yang menghentakkan tangan di meja. Tho ada seorang yang diam.. Haidar of course.
Rasa nak baling je garfu ni kat dia. Sabar.. tertawa pun mula mendiam. " Babe " Adelia memanggil
" Yea? "
" Kenapa nama awak bukan Aisyah? "
" Pft cause i'm a guy. "
" Patutlah.. "
" Patut apa?! "
" Patut aisya-yang tu tak ada "
" You tak sayang i?! " aku menjerit sedikit lagi hampir berdiri.
" Tak , nama awak Nubhan kan. "
" Yea.. kejap Babe. Pick up line awak ni tak jadi kan. "
" Jujur atau tak? " Adelia bertanya dengan menaikkan kening. Satu kelas hanya melihat kami berulang alik dengan senyuman.
" Hmm tak jujur "
" Okay. Ni kah Pick line saya yang paling laku. " Adelia kata dengan bahagia. Okay girl i get it.
" Kalau tak menjadi tu sayang tak pe. Saya masih sayang awak " aku menatap mata Adelia dengan lega.
YOU ARE READING
Nubhan
Teen Fiction* Sebelum baca buku ni sila baca Adelia dahulu ye * Sequal kepala ' Adelia ' " Awak tak nak kahwin?! "