Beralih hati?

817 30 83
                                    

Nubhan P.O.V

" Hey i had fun today. " aku kata sambil duduk depan Maria dan tengah makan malam.

Dia mengambil kain dipehanya dan mengusap mulut dia dengan sopan. " Saya juga. Terima kasih banyak banyak sebab tolong decorate this apartment " dia melihat sekelilingnya.

" Without you entah berapa lamakah semua ni akan siap " aku hanya senyum dan menyambung makan.

" Oh, Nubhan tadi awak kata kat Nadzirul untuk tak bagitahu Adelia which is your girlfriend. Mmm boleh saya tahu pasal apa? "

" I don't want to hurt her. "

" Mungkin awak dah sakitkan dia by spending the day with me. "

Aku terdiam dengan kata kata dia. She's right tapi..

" Saya tahu perasaan seorang perempuan. Mungkin korang ada gaduh? Walaupun korang gaduh don't leaver her hanging apatah lagi bila dia tahu awak luangkan masa dengan saya.. "

Minda ku melayang dan memikirkan perasaan Adelia sekarang. Aku tak call dia atau balas text dia pun. Padahal pagi ni salah aku yang buatkan dia akhir masuk kelas.

" Your right. I'll try to make it up to her later. " aku memberikan senyum lemah.

Selesai kami berdua makan aku terus balik kerumah merasa letih. Aku rebahkan badanku ke katil.

Pandangan ke dinding membuatkan ku lagi merasa bersalah sebab meninggalkan Adelia. I need to go to her now.

Aku tidak sedar diluar hujan lebat tapi aku paksa diriku untuk keluar. Dalam perjalanan kerumah Adelia, pandangan ku agak sedikit kabur. The thought of Adelia membuatku ingin cepat cepat sampai kerumahnya.

Pancaran kilat tidak membuatkan ku berhenti. Aku tahu ini bahaya tapi aku mesti juga perbaikkan hubungan malam ni.

Tiba sampai dirumah Adelia aku susah untuk berjalan. Kereta satu kelas masih lagi diluar rumah Adelia. Berjalan nak ketuk pintu pun susah sebab angin yang kuat.

Aku ketuk pintu dengan kuat agar aku tidak kelamaan kehujanan diluar. Sufian membuka pintu dengan wajah yang terkejut " Nubhan! Apa kau buat ni! Masuk masuk "

Setibanya aku masuk Izzat memberikan aku tuala dan Amaliyana memberikan aku minuman yang suam.

" Apa kau buat hujan ni Nubhan? Bahaya kau tau tak! " Tegur Shasha.

" Mana Adelia. " aku tidak menghiraukan tegurannya malahan aku mencari Adelia.

" Atas tengah na- " Ayat Haziqah terputus sebab Nadzirul memotongnya " Tengah tidur "

" Buat apa korang kat sini kalau dia tidur? " aku bertanya dengan ekspresi hairan.

Mereka semua melirik satu sama lain dan Afrina menjawab " Kami bekas bermain bola tadi! Ha' ah main bola kat luar! " yang lain menganggukkan kepala bersetuju.

" Habistu kenapa tak balik sekarang? "

Mereka diam untuk kedua kalinya lagi.. " Kami sleepover! " Izatul menjerit.

" Hah! Betul tu sleepover "

" Lelaki juga ke? "

" Eh kau ni banyak soal pulak. Kau apasal kat sini? Ada masalah ke?! " Khadijah memarahiku.

" Aku nak cakap dengan Adelia "

" AAAAAAAA! "

Jeritan seorang perempuan terdengar dari atas. Aku dengan pantasnya berlari keatas dan mengetuk pintu bilik Adelia.

NubhanWhere stories live. Discover now