85th

302 21 0
                                    

Adelia P.O.V

Aku duduk berseorangan diluar rumah nenek. Hari pun dah malam, langit yang gelap diterangi dengan bulan dan bintang tetapi tidak semena-mena keluar keluhan dari mulutku.

Dengan angin malam membuatkan aku sejuk tetapi nyaman disebabkan kesunyian yang lama tidak aku rasakan. Lama aku tatap langit lama aku renung lama kelamaan aku teringatkan orang orang yang pernah ada dalam hidupku.

Ayah.. Naqib..

Keluhan keluar lagi, bila teringat nama Naqib entah kenapa hati rasa rindu, rindu kepada seorang abang.

"Sayang.." panggilan Nubhan menyapa. Aku menoleh ke kanan dan senyum,

Aku dah ada suami gais.

"Kenapa kat luar? Tak sejuk? Besok kan kita sanding kena lah rehat.."

"Lia belum ngantuk."

Dia yang duduk disebelahku dan tangan kanannya diletak belakang badanku, serta merta aku melentokkan kepala kepada bahunya.

"Fikir apa tu?" Nubhan tanya..

"Tak de cuma Lia rasa ada sesuatu yang tinggal.."

Aku menegakkan badan dan memandang mata Nubhan "Kita besok pagi pergi kubur ayah dan Naqib boleh? nak bawa tisya sekali.."

"Sayang bukan abang tak nak.. besok petang kita sanding kan?"

Nubhan P.O.V

Aku bukannya tak nak adalah rasa jealous tu sikit tapi ha! okay lah aku jealous bini aku tengah fikirkan lelaki lain sekarang.

"Kita sanding petang bukan pagi, abang tolong lah sekejap je kita baca Yasin pastu kita sanding.. please.." bini aku ani nasib aku sayang dia pula buat muka comel.

"Nasib sayang bini abang tau, ye ok besok kita pergi awal bangun lah ye.." lalu dia memeluk badanku dan aku mencium dahi nya. Lama kami diam aku terasa penat.

"Jom masuk abang dah letih.."

Adelia hanya mengangguk dan kami dua berdiri bersama. Tangannya aku ambil dalam genggaman dan aku kunci jari jemarinya dengan jari jari ku sendiri.

Dalam ruang tamu yang lain sedang berehat dan mereka melihat kami terus nyanyi lagu pengantin. terutama Izzat, Nuzul dan Arif yang tak serik serik menyanyi lagu pengantin baru.

"Korang tak tidur lagi ke?" tanya Adelia

"Ha, kita orang dah nak naik ni, besok kan ada majlis lagi.." aku menyambung

"Ehem pengantin masuk bilik gais tu ada makna tuu" ejek Arif yang lain semua ada macam macam maklum balas

"Tak lama lagi aku dah ada anak buah lah ni YES!"

"OMG aku tak nak tidur kat rumah ni malam Ni!"

"AAAAA geli aku"

Adelia sudah menutup mukanya dengan lengan ku.

Aku layan je lah joke dorang " Ha baik korang keluar dari rumah ni takut ada yang tak tidur pula malam ni.. "

Aku menarik Adelia ke bilik manakaal yang lain udah membuak suara muntah.

NubhanWhere stories live. Discover now