Ad P.O.V
Adelia memanggilku tetapi seorang perempuan berwajah putih memanggilku juga.. aku tidak mengenalnya tetapi dia kenal aku?
Adelia berada di sebelah kiri dan gadis itu memanggilku di sebelah kanan.
Kenapakah Adelia memanggilku? Penting ke? Gadis yang ku tak kenal tu kenapa panggil juga? Kenapa dia kenal aku kenapa aku tak kenal dia?
Lamunan ku diganggu apabila mereka berdua memanggilku lagi.
Kenapa Adelia panggil aku lagi? Bukan dia dah kahwin ke? Mana Nubhan? Ish takkan dia nak kan aku?
Aku berjalan ke arah Adelia dan menanya "kenapa Puan?"
"Awak okay tak?"
Oh Tuhan hatiku lemah. Dia hanya tanya aku okay ke tak tapi hati aku dah cair. Macam mana aku nak move on?
"O-okay"
"Keep up the good work okay." Dia memberikan aku senyuman yang menghantuiku beberapa bulan
"Ye puan" dan dia berjalan kearah suaminya.
Sekarang dia isteri orang aku dah tak ada peluang. Bahu ku yang tegak apabila depannya jatuh long lai.
Aku memusingkan kepalaku kepada Adelia yang dipeluk oleh Nubhan dan sebelum aku memusingkan badan, gadis yang aku tidak kenali masih lagi berdiri di tempat yang sama.
Aku hairan jadi aku berjalan kearahnya "ye, awak panggil saya?"
Dia membuka mulut tetapi menutupnya kembali.
Aku menaikkan kening kemudian dia membuka mulut untuk berkata, jari telunjuknya turut naik juga seperti ingin menyampaikan sesuatu.
Tapi sekali lagi dia menutup mulutnya kali ini dengan jari telunjuknya.
"Awal kenal saya?" Aku tanya..
Dia tidak menjawab tapi hanya mengangguk
"Nama awak?"
Amalina P.O.V
Subhanallah
Subhanallah
SubhanallahIndahnya ciptaan Tuhan..
Aku tak pernah sedar Ad se handsome hari ni. Matanya berkaca selepas menangis walau tadi apabila aku dan Adelia memanggilnya aku kecewa dia mengutamakan Adelia dahulu
Aku tak dapat juga rasa sangat kecewa sebab dia tidak mengenaliku dan nampaknya diantara aku dan dia, hanya aku yang menampakkan aku berkenan dalam hubungan yang belum wujud ini..
"Nama awak?" Tanya lagi sekali..
"A-amalina"
"Oh. Kenapa awal panggil saya tadi?" Tanya lagi.
Aku berkelip mata beberapa kali.
"Urr..."
Apa aku nak suruh dia tadi? Aku lupa! Aku memandang sekeliling tempat tetapi mengelak wajahnya
"Okay kalau tak ada apa apa, saya balik dulu nak besiap untuk boss sanding"
Dan dia berlalu pergi
Aku melihat dia keluar dewan kemudian aku melepaskan geram
URGHHHHH
Macam mana boleh aku gagap! Kenapa aku gagap! Aku tau di handsome tapi banyak juga orang handsome diluar sana! Tapi aku tak gagap macam aku gagap dengan dia tadi!
"Wei Amalina ni letak mana!" Jerit Arif
"Eh urr letak je kat situ!" Aku mengarahkannya sambil berjalan ke tempat yang ku arahkan dia meletakkan bunga yang diangkatnya
YOU ARE READING
Nubhan
Teen Fiction* Sebelum baca buku ni sila baca Adelia dahulu ye * Sequal kepala ' Adelia ' " Awak tak nak kahwin?! "