Nubhan P.O.V
Bertudung? Baju labuh?
Tidak dapat dinafikan orang pertama di minda ku adalah Maria. Tetapi Maria tidak bertudung apatah lagi baju labuh. Walaupun baju tu bersih dia akan buat macam baju tu baru keluar dari tanah yang telah ditelan ular kena berak anjing lepastu kena heret dengan kerbau tak lama kemudian kena kencing oleh serigala.
Jijik sungguh dia nak berbaju labuh atau bertudung. Cuba tengok Adelia comel je.
Dulu tak comel?
I was blinded my Maria's fake beauty. When i didn't realized the real beauty that texted me everytime reminded me to eat and work properly and most importantly Adelia tidak lupa ingatkan aku untuk minta restu mama
Entah kenapa dia masih juga nak aku buat macam tu walaupun dia tahu mama akan maki dia habis habisan.
Aku kena buktikan kat mama yang Adelia adalah yang terbaik.
Macam mana kau nak buktikan? Dia nak kahwin kau takkan dapat dia..
Dia belum kahwin kan? Ada masa lagi kan? So memang sempat punya.
Kring! Kring! Kring!
" Hello? "
" Nubhan. Ni saya Adelia. " senyuman dapat didengar dari intonasi suara nya serta merta membuatkanku senyum.
" Adelia. Kenapa call? Awak tadi terus balik je. Awak kenal ke arkitek tu? "
" Ha'ah dia kawan saya punya ayah. So saya terus lah pergi ke hospital. Ni ada traffic jam. Saya call awak nak jemput awak nikah saya.. "
Not in a million years i ever expect the girl i love invited me to her wedding. And it hurts.
" Hello? Nubhan? " tanya Adelia dalam talian..
" Urr ye saya di sini. Umm Adelia saya ada banyak kerja nanti saya call awak eh bye. " aku terus menutup talian tanpa menunggu Adelia membalas.
Tangan yang dipendam dalam poket berpeluh. Dan aku dapat rasakan air mata hendak jatuh tapi takkan aku biarkan jatuh sebab Adelia tidak cintakan Naqib dan Naqib tidak berhak menerimanya.
Kau patut ke dapat Adelia? Lepas kah sakitkan dia? Maki dia? Buat benda haram
Aku dah tak buat benda tu lagi. Aku dah insaf..
Adelia P.O.V
Peliknya? Terus bad mood dia? Entah lah. Aku masih hairan macam mana boleh Uncle Yusof masuk hospital dengan alasan nervous tengok CEO.
Tak masuk akal tak masuk.
Aku meninggikan kepala untuk melihat suasana jalan raya yang sesak. Jam sudah 5:46 petang dan jalan raya masih sesak teruk.
Brunei Brunei sejak bila ada traffic jam. Ish ada orang accident kot.. hmm mungkin mungkin Innalillah..
Setelah beberapa minit kemudian tekaan ku betul dan aku melihat 1 buah kereta yang terbalik dan mengeluarkan asap hitam berkepul kepul..
Pihak polis sudah sampai tetapi ambulan tak nampak nampak. Bila di lihat mesti pengguna kereta ni cedera parah. Jarang sekali kereta terbalik cedera ringan patah tangan dan kaki tu bersyukur lah jangan maut.
Aku belum lagi melihat sepenuhnya keadaan di sana. Rasa ingin tahu siapa yang terlibat membuak buak. Jadi perlahan lahan aku berjalan walaupun kereta kat depan ni pun jalan lambat.
Sedikit demi sedikit aku nampak mangsa nya. Seorang wanita tua bertudung sedang memeluk seseorang yang tidak menyedarkan diri. Aku rasa itulah mangsa nya. Disebelah orang tua itulah pulak terdapat 2 badan yang dilentangkan atas jalan raya.
Kesiannya orang tua perempuan tu menangis sekuat hati. Walau aku di dalam kereta terdengar suaranya dan tangisannya yang sebak dan memanggil manggil nama perempuan yang di peluknya.
" -Maah, nak bangun nak mama tak nak kehilangan kamu.. Syimaaah sayang "
Nama tu.. syimah?
Aku meletakkan keretaku di tepi jalan dan berlari anak ketempat mangsa. Aku berhenti dihadapan tubuh mangsa yang terlentang dan membuka kain berwarna kuning yang menutupinya.
Apabila mataku melihat wajahnya yang berdarah aku sebak.
Izatul..
Air mata ku mula jatuh dan dengan tangan yang menggigil aku membuka kain yang sebelahnya.
Syafiqah..
Kepala ku tertunduk. Sebakan ku kuat. Kenapa diorang? Apa semua ni?
Satu persatu benda yang tidak baik jadi. Tapi kenapa orang yang di sekeliling ku?
Kenapa orang yang aku sayang?
-----------
Hey! Saya tahu ni pendek dan tak berbaloi sebab masa yang lama saya nak publish dan buatnya..
Dan mungkin selepas ni.. saya akan ambil masa yang lebih lama lagi sebab ujian besar yang akan melanda😆
Maaf lah ye kalau saya ada update tu lah dia kalau tak tolong bersabar ye❤️✨
YOU ARE READING
Nubhan
Teen Fiction* Sebelum baca buku ni sila baca Adelia dahulu ye * Sequal kepala ' Adelia ' " Awak tak nak kahwin?! "