Nikah

577 22 21
                                    

Adelia memasuki rumahnya dengan salam. Beg tangan diambil oleh pembantu rumah serta merta dia menghempaskan badan ke sofa di ruang tamu.

" Penat nyaaa " rungutnya..

" Aik Lilly? Baru satu minggu kerja dah penat? Baru practise nak jadi CEO belum Pak Su turun kan lagi jawatan tu " kata Pak Su sambil meluru ke arah Adelia.

" Penat ringan je ni Pak Su. Bila jadi CEO nanti semakin lah semangat! "

" Hmm ye lah tu? "

" Betul! " dengan bersemangat Adelia inginkan Pak Su supaya tidak berlembut hati dengannya.

Pak Su hanya merenung kearah wajah anak saudaranya. Banyak betul persamaan Adelia dengan arwah abangnya dan ibunya.

" Kenapa Pak Su tengok Adelia macam tu? "

" Muka Adelia buatkan Pak Su rindu pada arwah ayah Adelia "

" Eh Adelia ada jambang ke? " lawak Adelia cuba meriangkan suasana. Adelia berjalan duduk dihadapan Pak Su menunduk " Pak Su, Adelia tahu Adelia banyak buat Pak Su ingat ayah, dari segi penampilan walau lah Adelia pakai skirt ayah pakai seluar atau kain kamban je Adelia tetap juga ingatkan Pak Su tentang ayah. Adelia nak je hilangkan kenangan ayah yang Pak Su lihat pada Adelia tetapi itulah satu satunya yang tinggal pada Adelia. "

Pak Su tertitis air mata. " Pak Su menyesal ikut cakap atuk, tak pedulikan perasaan abang- "

" Tak pe Pak Su, atuk kan papa Pak Su. Tak baik ingkar. " pujuk Adelia.

Masih lagi Pak Su menangis rasa menyesal tidak dapat melihat anak saudaranya membesar dan belum dia lihat lagi wajah adik kepada Adelia- Aqil.

" Dah lah Pak Su, jangan sedih sedih okay? Now! Bersiap cepat! Adelia nak bawa Pak Su jalan jalan! "

" Dah lah Pak Su, jangan sedih sedih okay? Now! Bersiap cepat! Adelia nak bawa Pak Su jalan jalan! "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Nubhan, dah sedia ke anak mama? " tanya Datin Rosnita.

" Sedia untuk apa? " tanya Nubhan pelik. Badannya di rebahkan atas sofa rasa penat jam 8 malam baru pulang dari kerja, mata dah nak terlelap dah. Maklum lah kerja CEO ni takkan habis habis.

" Laa besok lusa kan dah nak nikah "

" Apa?! Bila masa benda ni confirm? Mama! Nubhan tak tahu pun pasal ni! Baju fitting pun belum? Nubhan nikah dengan siapa?! "

" Soalan apa tu!? Maria lah! Kan dah bincang benda ni bulan lepas. Maria kata Nubhan serahkan semua pada dia untuk mama dan belah dia bincang takkan tak tahu? "

" I have no idea! What are you talking about!? Tak Nubhan takkan kahwin titik! "

" Eh apa buat keputusan last minute ni?! Mama tak kira Nubhan kena nikah juga! Mana mama nak letak muka kat mama dan papa Maria?! " Suara anak beranak dah meninggi.

NubhanWhere stories live. Discover now