Bab 27

230 7 0
                                    

                   Dewi Mawar senang menikmati sarapan pagi bersama dengan Dewa Sarno. Dewi Aulia dan Dewa Rafiki tidak bersuara lansung di meja makan. " Ayahanda... Dewi Aulia ingin memohon maaf. Dewi Aulia janji Dewi Aulia akan menjadi anak yang baik kepada Ayahanda dan isteri yang baik kepada Dewa Rafiki. Dewi Mawar memandang wajah Dewi Aulia dengan agak sinis. Dewi Mawar begitu harap Dewi Mawar akan cepat hamil, sebelum Dewi Aulia. Dewa Rafiki menggemgam tangan Dewi Aulia dengan erat. Dewi Aulia tersenyum manis. Dewa Rafiki dan Dewi Aulia sudah jatuh cinta. Dan sama-sama mereka sudah merancang misi untuk menyingkirkan Dewi Mawar dari Istana besar.

                   " Ayahanda maafkan Dewi Aulia, sebab Dewi Aulia anakanda ayahanda." Dewi Aulia tersenyum puas tetapi wajah Dewi Mawar tidak ceria lansung. " Bonda... Dewi Aulia mohan maaf atas sikap Dewi Aulia. Bonda macam masih marah sama Dewi Aulia?" Dewi Mawar berusaha memaniskan muka. "Bonda maafkan Dewi Aulia..." Dewi Aulia tersenyum namum hanya Dewi Aulia dan Dewa Rafiki tahu apa yang dimaksudkan disebalik senyuman itu. " Bonda... Nanti Bonda teman Dewi Aulia ke taman bunga. Boleh?" Dewi Aulia bersuara lagi. Dewi Mawar hairan dengan sikap Dewi Aulia. " Bonda sibuk hari ini Dewi Aulia..." Dewi Mawar terus berkata dengan nada yang terpaksa dilunakkan. Dewa Sarno dapat merasa sikap dingin Dewi Mawar. " Dewi Mawar pergilah... Dewi Mawar boleh ke butik kerajaan kayangan dan mendapatkan gaun baharu.Dewi Mawar mati kata. Mahu tak mahu Dewi Mawar kena temankan Dewi Aulia.

                  Sampai sahaja dibutik alam kayangan Dewi Mawar terus mencari baju-baju. Langsung tidak menghiraukan Dewi Aulia. Dewi Aulia tersenyum sinis. "Dayang Husna tolong Dewi Aulia cantikkan gaun ini?" Di dalam gaun tersebut Dewi Aulia menyimpan sebuah surat kecil. Dayang Husna sudah tahu dari cara Dewi Aulia memandangnya. Gaun tersebut diambil dan disimpan ke dalam sebuah bag. Surat itu diambil oleh Dayang Husna dan diseluk ke dalam kocek. "Bonda... Dewi Aulia ada gaun yang cantik untuk Bonda." lembut sahaja bicara Dewi Aulia. Dewi Mawar hanya tersenyum tawar.

               " Bonda Dewi Aulia dulu selalu minum madu dari bunga ini. Katanya untuk mengekalkan kecantikan. Bonda nak tahu tak... Bonda Dewi Aulia sangat cantik... Bonda juga baik hati...." Dewi Mawar makin tidak selesa dengan Dewi Aulia. " Bonda mahu pulang dulu." keras sahaja suara  Dewi Mawar. "Bonda.... Ayahanda dulu... Kalau waktu begini belum keluar dari kamar bersama ibu." Dewi Aulia makin giat menyakitkan hati Dewi Mawar. "Dewi Aulia... Ayahanda Dewi Aulia mencintai Bonda Dewi Mawar. Bukan Bonda Dewi Aulia Dayang Dalelai." keras sahaja suara Dewi Mawar. "Bonda... Dewi Aulia..... Hamil. Dewi Aulia ingatkan Bonda akan hamil dahulu. Tetapi Dewi Aulua pula hamil dahulu. Dewi Aulia tidak sabar menjadi seorang bonda." mendidih hati Dewi Mawar dengan apa yang Dewi Aulia katakan. Peluang Dewi Mawar sudah tipis untuk melahirkan seorang Dewa untuk dijadikan raja kerajaan kayangan.

                 Dewi Mawar begitu marah sehingga Dewi Mawar menghempas barang-barangnya di atas meja soleknya. " Dewi Mawar...." Dewi Mawar kaget apabila disapa oleh Dewa Sarno. Barangan yang berselerak dimeja solek dikemas secepat mungkin. "Ada apa yang mengganggu fikiran Dewi Mawar?" Dewa Sarno  berbisi di telinga Dewi Mawar. Dewa Sarno mencium umbun-umbun Dewi Mawar. Dewi Mawar menoleh ke arah Dewa Sarno dan memeluk Dewa Sarno dengan begitu erat. Dewa Sarno mengangkat Dewi Mawar ke katil dan tewas dengan senyuman menggoda Dewi Mawar.

Mystical BeautyWhere stories live. Discover now