Siapa kata Dewi Mawar bahagia, hidup Dewi Mawar sudah dipermainkan. Dewi Mawar suka Dewa Putra tetapi akhirnya Dewi Mawar berkahwin dengan ayahnya Dewa Putra iaitu Dewa Sarno atas dasar Dewi Mawar harus melahirkan seorang Dewa untuk Dewa Sarno. Dewa Sarno telah menerima Dewi Dalelai kembali dan Dewi Mawar harus berkongsi kebahagiaannya dengan Dewi Dalelai. Sehingga kini Dewi Mawar belum lagi hamil. Adakah Dewa Sarno akan meninggalkannya setelah mendapat keluarganya kembali?
" Dewa Sarno... Kenapa tidak tidur di kamar Dewi Mawar? " Dingin sekali suara Dewi Mawar. Dewa Sarno mengelus lembut bahu Dewi Mawar. "Maafkan Dewa Sarno kerana mengabaikan Dewi Mawar. Lepas ini Dewa Sarno akan bahagikan masa Dewa Sarno bersama Dewi Mawar dan Dewi Dalelai." Dewi Mawar hanya merengus kasar. "Dewa Sarno... Sampai bila Dewi Mawar kena hidup begini.... Dewi Mawar adalah Permaisuri Alam kayangan ini... Bukan lagi Dewi Dalelai..." Dewa Sarno mengeluh kecil. Sukar untuk membuat Dewi Mawar memahami situasi Dewa Sarno dan Dewi Dalelai. " Dewi Mawar... Dewi Dalelai juga permaisuri alam kayangan. Dewa Sarno tidak boleh mengabaikan Dewi Dalelai. Dewa Sarno baru sahaja mendapat Dewi Dalelai kembali. Dewa Sarno tidak mahu kehilangan Dewi Dalelai lagi." Dewi Mawar sudah mula menagis. " Dewi Mawar ini siapa bagi Dewa Sarno???" Dewa Sarno kaget dengan soalan Dewi Mawar.
"Semestinya Dewi Mawar adalah Permaisuri Dewa Sarno... Dan Dewa Sarno akan tetap sayangkan Dewi Mawar selama-lamanya." Dewi Mawar masih membisukan diri setelah sekian lama Dewa Sarno menjawap soalan Dewi Mawar. Dewa Sarno sudah tidak larat untuk memujuk Dewi Mawar. Sedangkan sebelum ke kamar Dewi Mawar, Dewi Dalelai pula merajuk kerana Dewa Sarno ingin beradu bersama Permaisuri muda iaitu Dewi Mawar. Dewi Mawar bagun dan menuju ke jendela istana alam kayangan.
" Besok... Dewi Mawar mahu pulang... " Dewa Sarno tekejut dengan apa yang dikatakan Dewi Marwar. " Dewi Mawar... Tolonglah... Dewa Sarno tidak izinkan Dewi Mawar keluar dari istana ini.... Malam ini... Dewa Sarno temankan Dewi Mawar. Dewa Sarno abaikan hati Dewi Dalelai demi bersama Dewi Mawar... " Dewi Mawar mengeluh. Dewa Sarno terus berdiri dibelakang Dewi Mawar. Dewa Sarno memeluk tubuh Dewi Mawar dengan erat sambil mencium leher Dewi Mawar. " Marilah... Kita beradu. Dewa Sarno cintakan Dewi Mawar... Dewa Sarno inginkan seorang Dewa atau Dewi... Yang lahirnya dari Dewa Mawar." Dewi Mawar akhirnya tersenyum dan memberi layanan istimewa kepada Dewa Sarno pada malam itu.
"Kalau Dewi Mawar tidak dapat hamilkan Dewa atau Dewi... Dewa Sarno... Adakah Dewi Mawar akan dibuang?" Dewa Sarno memeluk Dewi Mawar dengan erat. " Mana mungkin Dewa Sarno sanggup buang Dewi seindah Dewi Mawar... " Dewi Mawar terbuai seketika dengan kata-kata manis Dewa Sarno. " Dewi Mawar akan sentiasa menjadi Permaisuri muda di Istana alam kayangan ini. Jika Dewi Mawar menghadiahkan seorang Dewa atau Dewi kepada Dewa Sarno. Dewa Sarno akan meberikan kuasa yang lebih kepada Dewi Mawar dalam pemerintahan alam kayangan..." Dewi Mawar memegang janji Dewa Sarno. Dewi Mawar tidak mahu kalah dengan Dewi Dalelai. Dewi Mawar rasa kedudukannya tergugat bila Dewi Dalelai kembali ke istana besar Dewa Sarno. Semuanya Dewi Mawar terpaksa berkongsi. Dewi Marlia dan Dewi Satriya tidak pernah menghormati atau berbaik dengan dirinya. Dewi Aulia pula lebih rapat dengan Dewi Dalelai juga jarang berbual dengan Dewi Mawar. Dewi Mawar amat sunyi kerana mereka sahaja yang bahagia bergaul sesama sendiri.
YOU ARE READING
Mystical Beauty
FantasyDiantara seorang Puteri Kayangan dan Seekor Puteri Duyung siapakah pilihan Dewa Putra bakal pemerintah alam kayangan. Bagaimana cinta boleh berubah dalam sekelip mata. Bila kuasa dan taktha melebihi segalanya segala rasa kasih akan hilang sekelip ma...