Sudah lima pregnancy test yang di cuba oleh gadis itu. Semua keputusan sama. Dua garis. Lemah sungguh jantung gadis itu ketika ini. "Sarah... What am I going to do?" Nora Husna sudah melaung dari tandas. "Nora... Are you okey... Open up" Sarah berkata sambil mengetuk pintu bilik air. Nora Husna membuka pintu tersebut dan Sarah terus memeluk sahabatnya itu. "Nora... " Kata-kata Sarah terhenti melihat semua pregnancy test dilantai bilik air. "Nora... We will find a way to get rid of it. Don't be stressed. I have done it twice." Sarah berkata dari luar bilik air mewah dalam bilik tidur Nora. Nora masih tidak menjawab Sarah. " Nora benci lah... Nora benci... gara-gara lelaki tidak guna tu Nora hamil!!" Nora membuang body wash jenama victoria secret ke lantai. Habis terkeluar isi cecair dari botol body wash victoria secret. "Nora... Keluar lah... We can figure this out... Nora... Nora..." Sarah sudah mula meninggikan suara sejak Nora tidak menjawab Sarah.Nora Husna terbaring lemah di katil King Sizanya. Bilik tidur yang agak luas dipandang Sarah dengan perasaan berdebar. Puan Sri Faridah dan Tan Sri Hamdi Khan sedang berbincang dengan Doktor Lutfi diluar bilik Nora Husna tentang keadaan Nora, sudah lebih 15 minit mereka berbincang diluar bilik Sarah sudah jadi tidak keruan. Sarah memandang Nora atau sepupunya yang masih belum sedarkan diri dikatil. "Nora... Bangunlah..." bisik Sarah perlahan.
"Sarah... Boleh balik dulu. Esok lusa Sarah boleh datang balik." tegas sahaja suara Tan Sri Hamdi. Sarah menundukkan wajahnya, tidak sanggup memandang wajah garang Tan Sri Hamdi. Sarah boleh mengagak yang Tan Sri Hamdi sudah tahu akan hal tersebut, muka Tan Sri Hamdi merah, matanya sedikit bengkak. Mungkin menangis. Nora Husna adalah anak tunggal dan amat disayangi oleh Tan Sri Hamdi dan Puan Sri Faridah.
Nora membuka mata dengan perlahan. Tan Sri Hamdi dan Puan Sri Faridah berada dalam biliknya. "Anak mama dah bangun..." ketara sekali wajah sayu Puan Sri Faridah yang risau akan keadaan Nora. Tan Sri Hamdi sudah meraup wajahnya, sungguh dia tertekan saat ini, entah mana silapnya mendidik Nora Husna sampai semua ini berlaku.
"Nora... Nora ada sesuatu hendak bagitahu mammy dan daddy??" Puan Sri Faridah berkata dengan lembut, walaupun hatinya begitu sakit. " Mammy dah tahu..." Nora berkata sambil air matanya jatuh laju ke pipi. "I want you to abort the baby!" Tan Sri Hamdi berkata dengan suara keras. "Hubby.. No!!! I tak setuju...Nora needs to keep this baby." Puan Sri Faridah terus membantah. Nora menelan air liur pahit, geram pula dengan ibunya yang tidak setuju untuk menggugurkan anak tersebut.
" Nora who is the father??" Suara Tan Sri Hamdi masih tegas. Nora menggeleng kepala sambil menangis. "Nora tak tahu Daddy... Four month's ago yang Nora tahu. Nora dirogol. Nora malu mau bagitahu mammy dan daddy. Nora malu... Sebab Nora dah jatuhkan maruah mammy dan daddy." muka Tan Sri Hamdi sudah merah padam. "Where did this happen Nora???" Nora menelan air liur pahit. "Masa Nora habis jumpa kawan. Nora... Mau masuk kereta tetapi ada orang tutup hidung Nora dengan satu kain. Selepas itu bila Nora sedar Nora bogel habis di sebuah gudang. Lelaki itu bertopeng. Nora tidak dapat mengecam muka lelaki itu." Nora menundukkan wajahnya. Malu. Puan Sri Faridah mula menangis, Puan Sri Faridah terus memeluk anak kesayangannya itu. "It's not your fault Sayang." Puan Sri Faridah berkata dengan nada teresak-esak. Tan Sri Hamdi juga turut memeluk anak gadis mereka.
"Honey... Nora needs to abort that child...." Tan Sri Hamdi berkata sambil memandang air teh yang baru sahaja siap dibancuh pembantu rumah mereka Ayu. Wajah Puan Sri Faridah berubah. "Hubby... I know we don't pray, puasa and all of the religious things but I just can't bare if someone wants to abort a child. After I had Nora I really wanted to have more kids. But I can't. Nora is four months pregnant. The risk is too high. We might end up loosing her hubby. I don't want that." wajah muram Tan Sri Hamdi dipandang dengan sayu.
" Faridah, You tahu tak anak dalam kandungan Nora tidak ada ayah. Do you want Nora to tell the world that she has been raped and anak tu anak luar nikah. Faridah I malu tahu. Faridah pangkat kita ni tidak boleh tercalar gara-gara anak dalam kandungan tu. Please... Lah tolong faham... Nora needs to abort that child."
"Hamdi, ramai gadis diluar sana dirogol. Mereka tidak pernah gugurkan kandungan itu, malah mereka simpan sebab takut dosa. Hamdi, I want Nora to keep it. I akan jaga bayi itu bila bayi itu lahir. Nora can go to college after she has the child. Kalau you tak setuju. I will bring this to court. Sebab you macam nak bunuh anak kita. Kalau ada aoa-apa complications during the abortion, our child might loose her life. And after she has the child. You boleh ceraikan I dan I akan bawa diri bersama dengan anak tu." Tan Sri Hamdi meraup wajahnya. Puan Sri Faridah masih berkeras untuk Nora menyimpan kandungan tersebut.
Tan Sri Hamdi mengusap pipi Nora dengan lembut. Nora terjaga dari lena. "Daddy... Do you hate me??" Tan Sri Hamdi sudah menangis. "No... Nora... You will always be Daddy's little princess. I love you so much." Nora bangun dan terus memeluk ayahnya. "Nora.... Your mom decided to keep the baby. I can't say anything. She is very determined." Nora sudah mula menangis. "Daddy... I don't want this baby. I never asked for this baby. Nora nak gugurkan baby ni. " Tan Sri Hamdi berusaha menenangkan Nora. Nora sudah menjerit macam orang gila dalam bilik. "Nora malu dengan kawan-kawan Nora! Nora nak mati saja. Nora tak nak anak ini. I want to abort this child!!!! Nanti tak ada lelaki yang sanggup terima Nora lepas ini. Nora benci dengan hidup Nora. Nota benci!!!!" Ayu dan Raisya pembantu rumah Tan Sri Hamdi dan Puan Sri Faridah terus masuk ke bilik Nora dan membantu Tan Sri Hamdi untuk menahan Nora. Puan Sri Faridah yang juga masuk ke bilik Nora sebab mendengar bunyi kecoh dari bilik Nora.
"Nora listen to me. You can die from complications if you abort this child now. You are four months pregnant. It is too dangerous." Puan Sri Faridah memeluk Nora dengan erat sekali. "Nora.. Just deliver this child. Nanti mammy akan tinggalkan rumah ini bersama dengan anak itu." Nora Husna memandang Puan Sri Faridah. "No mammy... Don't do this." Nora menangis semahu-mahunya dalam pelukan Puan Sri Faridah. Akhrinya Nora terlena sendiri. Puan Sri Faridah juga mengambil keputusan untuk tidur di bilik Nora.
Hi ini coretan saya yang terkini.
Selepas Kayangan di langit biru ini habis saya akan lebih focus kepada cerita yang ini.
Jangan lupa tau VOTE, LIKE and Share guys.
Kalau ada yang sudi follow saya jangan lupa tau tekan follow.
Love you all
😘😘😘😘😘
YOU ARE READING
Mystical Beauty
FantasyDiantara seorang Puteri Kayangan dan Seekor Puteri Duyung siapakah pilihan Dewa Putra bakal pemerintah alam kayangan. Bagaimana cinta boleh berubah dalam sekelip mata. Bila kuasa dan taktha melebihi segalanya segala rasa kasih akan hilang sekelip ma...