Preview: Bila Takdir Bukan Milik kita

94 0 0
                                    

    Qaleesha menangis bila dapat tahu yang Shazwan dan Nadhirah sudah bercerai. " Mama... Kenapa sampai pisah dengan Papa.... Mama dan Papa benci Sha ke??? Maa... Sha malu pergi sekolah nanti... Nanti kawan-kawan Sha ejek Sha...." Nadhirah memeluk Qaleesha dengan erat. Sesungguhnya Qaleesha terlalu kecil untuk memahami semua masalah yang dihadapi Nadhirah. " Shaa.... Bukan salah Sha.... Sha... Mama janji... Mama akan cerita semuanya bila Sha dah besar dan lebih matang.... Kalay mama cerita sekatang Sha takkan faham... Tapi Mama janji... Mama akan selalu ada untuk Shaa... Sebab Mama sayangkan Shaa sangat-sangat. Okey..." Nadhirah kuatkan hati supaya tidak menangis dihadapan Qaleesha.

                  Puan Laila masih termenung sejak tadi. Sedih. Itu sahaja yang Puan Laila rasakan saat ini. Beberapa hari lalu anaknya Nadhirah diceraikan dengan talak tiga. Talak tiga. Shazwan memang benar-benar sudah gila. Zacquan yang tengah cuti semester mengusap bahu Puan Laila. " Ibu... Jangan macam ini... Dah ketentuan yang diatas jodoh Kak Dhira dan Wan tak lama.... Mungkin lepas ini Dhira akan dapat jodoh yang lebih baik lagi. Puan Laila memeluk Zacquan dengan erat. "Zac... Nanti bila Zac dah kahwin....Jangan jadi macam Shazwan...." Puan Laila mula memberi nasihat. Zacquan tersenyum simpul. " Zac janji... Zac takkan buat macam tu..." Puan Laila memeluk Zacquan dengan erat.

*****×*********××*****************

Flashback

               " Wan... Apa ni... Wan memang langsung tak sayangkan Dhira lagi?" Nadhirab bersuara dengan sebak yang terasa tersekat dikerongkong. Shazwan ketawa. " Tak Dhira... Dah lah Dhira bebas... Wan pun bebas.... " Encik Yusri terus menapar pipi Shazwan. Malu sangat dengan perangai Shazwan yang dengan senang lenang melepaskan tanggungjawapnya. " Maafkan kami Hadi... Laila... Dhira... Yus malu sangat dengan Hadi... Laila dan Dhira.... Dhira... Pintu rumah ini masih sentiasa terbuka untuk Dhira dengan Sha... Sebab Dhira ni kami sayang sangat macam anak-anak kami yang lain." Encik Hadi menepuk bahu Encik Yusri. " Dah... Jangan rasa malu dengan kami... Yang buat salah tu Shazwan.... Bukan keluarga  Yus yang lain... Tiap hujung minggu Yus dan Ruby boleh datang kampung kami ambik Sha... Hari biasa biarlah Sha dengan kami...." Encik Yusri dan Puan Ruby mengangguk setuju dan selepas itu Encik Hadi, Puan Laila dan Nadhirab meminta diri, Shazwan hanya duduk di sofa hujung ruang tamu dengan nafas yang turun naik dan muka merah menahan marah.

End of flashback

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 11, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mystical BeautyWhere stories live. Discover now