Aile İle Tanışma ( Düzenlendi )

1K 68 2
                                    

Bir şey demedim oğlum kendini rahat hissetsin diye dedim.

Peki sen nasıl istiyorsanız öyle olsun anne diyip Mert'e bakarak gülümsedim.

Canım gelinim benim sen karışma bize sıpa diyip güldü kayınvalideciğim.

Beyza da bu sıra da odayı hazırlamıştı. Herkes odasına çekilmişti. Ben de Mert'in odasındaydım. Onun yastığı onun pikesi onun çarşafı nasıl uyuyacaktım ben burada ? Onun kokusu sanki yanımdaymış gibi hissettiriyordu. Sanırım ilk defa mutluluktan uyuyamayacağım. Ben kafamın içindeki düşüncelerle uğraşırken çoktan uyuyakalmışım ama gecenin verdiği heyecanla erken kalkmıştım. Kahvaltı hazırlamak için mutfağa giderken salona göz ucuyla baktım. Ordaydı uyuyordu sevdiğim adam canına yandığım nasıl da güzel uyuyor.

Mert'i izlemeyi bırakıp mutfağa gittim. Önce çayı demledim. Kahvaltılıkları masaya koydum. Patatesleri ve biberleri kızarttım. Göz göz olucak şekilde yumarta kırıp sigara böreği içini hazırladım. Bir de krep sanırım bu kadar yeter ilk günden kaynanamın gözüne gireceğim gibi duruyor.

Ekmekleri de koyacakken ekmek kalmadığını fark ettim. Ekmek almamız lazımdı etrafı bilmediğim için Mert'i uyandırmaya gittim. Sesledim sesledim kalkmadı tam eğilmiş yanağından öpücekken beni kendine çekti, uyumadığı yetmiyor gibi bir denumara yapıyormuş pislik!

Ne oldu çok mu özledin beni? dedi ve kendinden emin bir şekilde güldü. Tam bir şey söyliyecekken Beyza girdi salona ve bizi öyle gördü.

Ay şey ö-özür dilerim ben abimi uyuyor sanıyordum neyse siz devam edin ben yokmuşum gibi, şarzımı alıp çıkıyorum dedi gözlerini kapatarak. Of Mert of rezil olduk senin yüzünden.

Kapı diye bir şey var fındık kurdu bundan sonra çalarsın inşallah bak sevgilimi utandırdın dedi ve güldü. Beyza da gülerek salondan çıktı. Tabi ben bu arada domates gibi kızarmakla meşguldum.

Mert kalktı ve oturdu beni de yanına oturttu.

Hayırdır sabah sabah niye uyandın aşkım ? Rahat uyuyamadın mı yoksa ?

Yok yok, çok rahat uyudum. Hatta ilk defa bu kadar huzurlu uyudum ama uyku tutmadı heralde kahvaltıyı hazırladım. Ekmek kalmamış ekmek almaya gidelim diye uyandırdım.

Ekmek mi ? Sen kahvaltı mı hazırladın ? Allah'ım seninle aynı evde kalmak bile çok huzurlu, aşkım bak gel beni dinle dönüşte nikahı basalım. Ben daha fazla dayanamayacağım!

Ya olmaz Mert sırasıyla diyorum, ilk aşamaları atlatıyoruz işte. Hem dönüşte Hakkari'ye değil İstanbul'a gidiyoruz haberin olsun.

Ne İstanbul mu ne yapıcaz orada ? Niye gidiyoruz ki aşkım birtanem canımıniçi ?!

Ailemle tanışacaksın Mert efendi, niye diye soruyorsun birde ! En önce dayımla, eğer dayımla anlaşırsan dayım tamam derse olur bu iş.

İtiraz etsem de kabul etmeyeceksin peki tamam diyip pes eder gibi baktı.

Ya Mert lafa tutuyorsun birde hadi kalk çok işimiz var git üstünü giyin.

Tamam tamam kalktım diyip odasına gitti.
Bir de saat erken diyor ya, kaçmış ki saat diyip saatime baktım saat 07:00'ydi. Gerçekten de erkenmiş neyse bir şey olmaz. Erken kalkan erken yol alır.

Ben Mert'in yerini topladıktan sonra Mert de geldi. Beyza'ya ekmek almaya gidiyoruz diye mesaj attıktan sonra evden çıktık. Mert elimden tutuyordu. Yoldan geçen komşuları da Mert'e selam veriyordu, Mert de beni onlara tanıtmıştı. Hayırlı olsun diyip yollarına devam ettiler.

Konuşa konuşa markete gelmiştik. Ekmek aldıktan sonra geri dönerken yolda bir kızla karşılaştık. Kız Mert' e selam verince Mert istemeyerek de olsa selamını aldı.

Yaa Mert geliyorsun niye haber vermiyorsun diyip yılışık bir şekilde gülerken gözü ellerimize takıldı ve birden morali bozuldu.

Niye geldiğimi haber veriyim sana Begüm ne diyorsun ya sabah sabah ? diyip tersledi kızı Mert.

Aşkım bizi tanıştırmayacak mısın ? deyip kıza imalı bir şekilde baktım.

Tanıştırayım birtanem bu Begüm mahalleden komşu diyip bana döndü.

Bu koca göz de Sare, iki gözümün çiçeği olur kendileri diyip bana bakarak güldü. Kızın varlığı unutmuş olabiliriz o anda!

Kız sinirden kıpkırmızı olmuş bir şekilde yalandan öksürdüğünde ona döndük. Daha fazla muhatab olmak istemediğimden Mert'e döndüm.

Hadi canım gidelim annem uyanmıştır.

Oh olsun ona canım sevgilim kızı nasılda tersledi. Ee akıllı adam terslemeseydi başına gelecekleri biliyordu!

Sen ne güzel annem dedin öyle ya ? diyip çapkınca güldü.

Yani normal anne dedim işte Mert, sen lafı değiştirmede söyle bakalım kimdi o kız ?

O kızz şey aşkım...o kız bir çeşit sülük liseden beri rahat bırakmıyor beni, bana çıkma teklifi bile etti ama kabul etmedim kaç kere reddettim akıllanmadı. Fakat seni gördükten sonra akıllanmıştır umarım diyip yanağıma bir buse kondurdu. Bu adam beni nasıl sakinleştireceğini çok iyi biliyor. Konuşa konuşa eve geldikten sonra içeri girdik.

Niye zahmet ettin kızım biz hazırlardık diyip mahcub bir ifadeyle yüzüme baktı. Ya sen kaynanasın ne bu minnoşluk!

Ne zahmeti anne, estağfirullah. Erken kalkmıştım boş durmayayım dedim.

Ellerine sağlık kızım hepsi çok güzel görünüyor.

Afiyet olsun anne diyip içten bir gülümsemeyle gülümsedim.

Yaa sultanım görüyor musun gelinin nasıl marifetli ? Beyza da kalkmış telefonla oynuyor, hayır yani kimle konuşuyor sabah sabah anlamıyorum ki ?! diyip imalı bir bakış gönderdi Beyza'ya Mert.

Karışma görümceme dev yapı ne yapıcaksın kimle konuştuğunu diyip Beyza'nın yanına geçtim. Gelin-görümce dayanışması adına !

Aslan yengem benim ya, kimle konuşacağım abi ya! Eda'yla işte dedi sessindeki tedirginlik ise çok net belli oluyordu demekki sevgilisi vardı.

Eda demek, he he bende yedim. Bana bak kız sevgili falan yaptıysan bozuşuruz haberin olsun, daha yaşın kaç senin ?!

20 yaşındayım ya! Ne var yaşımda ? Senin sevgilin olabiliyorsa benimde olur !

Bak bak laflara bak! Var yani sevgilin ?

Ya abi nereden çıkardın off ?!

Mert sanane kızın sevgilisi varsa var yoksa yok. Canım görümcemle uğraşmayı bırak yoksa karşında beni bulursun diyip kaşlarımı çatarak Mert'e baktım ardından da Beyza'ya gülümsedim.

Anne görüyor musun şunları bana cephe aldılar.

Oğlum uğraşma sende kızla kocaman kız oldu kendi kararlarım kendi verebilir.

Sende mi anne ya peki öyle olsun diyip şakadan da olsa trip attı. İki dakika da benden çok trip atıyor bu adam ya!

Seninle de sonra görüşeceğiz küçük hanım ?!

Mert sadece bana sinirlendiğinde küçük hanım derdi ufaktan bir tırsmadım değil ama olsun geri adım atmak yok!

Hıhı canım diyip yalandan güldüm.

Kahvaltımızı ettikten sonra mutfağa yardım etmek istesem de Beyza koymadı. Biz de bu sıra da hazırlandık artık İstanbul yolculuğu başlayacaktı.

Acaba dayım nasıl tepki verecek Mert'le anlaşabilecekler mi ?
Evdekilerle vedalaştıktan sonra İstanbul'a doğru yola çıktık.
*********
Eveeet bakalım, bölüm beğenildi mii ?
Oy ve yorum bekliyoruuum! ❤️

2 Doktor 1 PolisHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin