10 Jun 1980,9.00 pagi.
Sebuah jet pejuang milik tentera jerman sedang meredah awan dengan kelajuan 100 kmj. Bunyi dentuman yang dihasilkan oleh jet pejuang itu bergema diatas langit. jet pejuang itu kelihatan sedang berpusing ligat diudara dengan salah satu sayapnya sedang terbakar. Jet pejuang itu sudah hilang kawalan. Juruterbang jet pejuang itu kelihatan panik kerana injap kerusi yang ditariknya tersangkut. Berkali-kali dia cuba menariknya namun gagal.
Matanya terbeliak apabila melihat didepannya terdapat sebuah gunung berapi yang terdapat pada sebuah pulau. Gunung berapi itu bakal dirempuhnya jika dia tidak keluar dari jetnya itu.Jika dia tidak sempat keluar,maut yang akan menantinya. "Arrhgghhh!!" Juruterbang itu memekik.lantas injap kerusinya dapat ditarik. Dia pun terus menjulang tinggi keudara dan picu payung terjunnya ditarik. Jet pejuang yang tanpa pemandu itu terus merempuh gunung berapi itu dan menghasilkan satu letupan kuat.Payung terjunnya pun terus menuju ke arah sebuah pulau yang besar yang dipenuhi dengan gunung ganang dan hutan tebal itu.
"Carlie one?! Do you copy?? Charlie one?!!". Panggilan dari markas tentera udara jerman langsung tidak dijawab. Ketua tentera udara aka leftenan william itu terus meletakkan walkie talkie diatas meja dengan wajah muram. Suasana didalam markas tentera itu sunyi seketika. "Tuan! Ada sesuatu yang tuan kena tengok!" Kata salah seorang tentera yang sedang mengadap komputer. Lantas leftenan william mendekati anak buahnya itu.
Skrin komputer radar dilihat dengan tekun. "Jet pejuang charlie one telah hilang,tuan..hilang dari radar! ."kata anak buahnya. Dahi leftenan william berkerut. Dia tersentak. "Tak..tak mungkin!!".************************************************************
Salam guys...haha lama tak update...
Ok ini adalah prolog novel terbaru aku..novel ni dah complete sebenarnya jadi aku akan update insyaAllah hari-hari...best ke tak best jgn lupe vote or komen keh :-)
Trima kasih sebab support novel2 aku dlm wattpad ni..Adios!
YOU ARE READING
ESCAPE FROM THE ISLAND
AbenteuerSekumpulan pelajar dari universiti malaya menaiki sebuah pesawat airasia ak 777 terhempas disebuah pulau misteri. Seramai 135 orang penumpang terbunuh didalam nahas itu. Seramai 13 orang pelajar universiti dan beberapa orang lagi penumpang termasuk...