15. fejezet: Két tűz között

105 22 1
                                    

Az első éjszaka gondtalanul telt, Connor is lefeküdt Ben-nel egyidőben "aludni", de valójában csak lehunyta a szemét és gondolkodni kezdett. Legközelebb akkor nyitotta fel szemhéjait, amikor már reggel volt és hangos lábdobogások jelezték, hogy mindenki ébren van.

A nap is békésen telt el, Connor néha besegített a házimunkában, máskor Ben-nek segített valamiben, illetve Amber-nek a házi feladatában, merthogy a lány még iskolába járt.

Nagyjából ebédidő lehetett, a család étkezés közben szerette bekapcsolni a tévét és azon nézni a híreket. Mivel Connor nem tudott enni, leült a kanapéra és onnan nézte a készüléket.

- Jó unalmas hírek vannak most! - mormogta Ben két falat között és a tévére bökött - Mindenféle árfolyamok, meg mittudomén!

- Valakinek ezek is fontos információk... - mosolyodott el Amber, de a férfi csak felhorkant.

- A gazdag pojácáknak talán! De nekem aztán nem! - azzal folytatta az evést.

Connor végig csak hallgatott és néha hátra-hátranézett az asztal felé. Figyelme azonban rögtön visszatért a tévére, ahogyan a hírbemondó izgatottan megszólalt.

- Rendkívüli hír érkezett most hozzánk! Egy szervezett támadás érte a Stratford tornyot, androidok csapata közvetített egy titokzatos üzenetet a városban! A hatóságoknak sikerült egy androidot elfogniuk, viszont még négy leugorva a tetőről, ejtőernyővel szökött meg.

Ekkor egy felvételt láttak, ahogyan négy alak ereszkedik le a toronyból az ernyőkkel, miközben kint már hullik a hó.

- Ez...ez - dadogta kábultan Amber - Jericho volt!

Az android lassan bólintott és tovább figyelte a készüléket, ahol hirtelen egy felvétel jelent meg Nova-ról.

- Az elkapott android a katonák állítása szerint nem ellenkezett, szinte azonnal megadta magát, ezzel védve társait. A gépet ezután kihallgatják és valószínűleg megsemmisítik - mondta a hölgy nyugodt hangon.

Eleget hallott már. Nincs maradása! Most azonnal el kell mennie Hank-hez, hogy még időben figyelmeztesse a hadnagyot.

- Azonnal mennem kell! - pattant fel a bútorról és indult az ajtó felé - Elfogták Nova-t, és ki kell szabadítanom!

- Hagy menjek veled! - kérlelte őt Amber, de az android nemet intett.

- Sajnálom, de nem jöhetsz velem! - azzal az ajtóhoz sietett és kiviharzott rajta. Amber csak csalódottan nézett utána, majd a kanapéra ült, mivel elment az étvágya.

~¤~

Hamar odaért Hank házához, és hosszan megnyomva a csengőt várt. Végül az ajtó kinyílt és a hadnagy kicsit ingerülten tekintett ki rajta, de miután meglátta Connor-t, szemei elkerekedtek.

- Öhmm... Gyere be! - intett a nappali felé, ahol Sumo a csengő miatt fel-alá járkált.

Miután Hank bezárta maga mögött az ajtót, ledobta magát a kanapéra, miközben az android is helyet foglalt.

- Miért jöttél vissza? Megtaláltad Nova-t? - kérdezte kíváncsian.

- Nem - rázta meg a fejét Connor - Ma egy támadás történt a Stratford toronyban és Nova benne volt. De elfogták, valószínűleg, hogy a többieket fedezze.

- Baszki - sóhajtott fel a férfi - Ezek szerint megint behívnak majd! Attól is tartok, hogy kapok egy másik Connor-t!

- Ez a tervem! - bólintott Connor - Az új Connor-t lelövöm, majd a helyében én megyek és megszöktetem Nova-t anélkül, hogy belekeverjelek!

- Nem túl kockázatos ez egy picit? Mi van, ha felfedezik, hogy deviáns vagy? - nézett kétkedően az androidra, de az csak magabiztosan tekintett vissza.

- Nem hinném!

Vártak és vártak, negyedórát, húsz percet, másfél órát, de nem jelent meg sehol az új Connor. Hirtelen Hank telefonja megcsörrent, a férfi pedig félig morogva, félig kíváncsian vette fel a telefont.

- Haló! - szólt bele szokásos "mi a f@sz van?" hangján - Megint valami androidos ügy lesz, igaz?

Connor nem hallotta tisztán a választ, de Hank felhorkanásából tudta, igaza van a hadnagynak. Még hallgatta a férfi egy kicsit a beszédet, majd meglepetten nyögött fel.

- Mi a f@sz? Komoly? - hallgatás, majd újabb válasz - Aha, legalább nincs nyakamban loholó műanyag pöcs! Akkor sietek!

És letette a készüléket. Connor kíváncsian fürkészte Hank vegyes érzelmekkel teli arcát, de meg sem kellett szólalnia, Hank válaszolt fel nem tett kérdésére.

- Beszüntették az RK800-as gyártást, vagy mi a halál volt - morogta - Ezek szerint te vagy az utolsó, nemde?

Connor bólintott, de egyben zavart és értetlen volt. Legszívesebben Amanda-t kikérdezte volna erről, de hiába próbálkozott, valamilyen oknál fogva Amanda-t nem tudta elérni. Viszont más gondja is akadt, hiszen az új Connor hiánya miatt nem tud a toronyba menni.

- Most mi lesz? - kérdezte ekkor Hank.

- Semmi... - mondta alig hallhatóan Connor és leült a kanapéra - Nem tudok mit tenni. Menjen nélkülem és ha kell, hallgassa ki Nova-t.

A férfi kétkedően nézett az androidra, aki a semmibe révedve, görnyedt háttal ült és LED-je veszélyesen vörösen villogott, de végül elindult az ajtó irányába, hogy a nyomozás helyszínére érjen.

~¤~

Nova nem próbált szökni, hiszen bármikor lelőhették volna egy ilyen kísérletért, de kétségbeesetten tekintgetett ide-oda, ahogyan a konyhában ült megbilincselve és egy fegyveres FBI-os társaságában. A férfi a fegyvert végig kezében tartotta és szüntelen a lányt figyelte, aki erősen gondolkozott, hogy hogyan szabadulhatna ki innen.

Valószínűleg sehogy.

Pár perc várakozás után Hank lépett a helyiségbe, akit elsőre nem ismert fel Nova tekintve, hogy eddig nem is találkoztak szemtől-szembe. A férfi leült vele szemben egy székre és szigorúan Nova-ra nézett.

- Kérem! - mondta a lány elfojtott hangon - Nem akarok meghalni!

Hank körbenézett, majd közelebb húzódott az androidhoz és alig halhatóan a fülébe súgott.

- Nem fogsz, ne pánikolj! Elvonom az FBI-os faszi figyelmét, te kirohansz és közben elveszed a fegyverem!

Ezután felvette ugyanazt a szigorú tekintetet, mint amikor bejött, de csak megjátszásból. A lány bólintott egyet, persze aprót és feszülten figyelte az asztaltól felálló hadnagyot.

- Nem akar az androidcsaj beszélni! - vágta Hank oda a férfinak - Mi van vele?

- Valószínűleg tartja a száját, hogy ne buktassa le a többieket - válaszolt kimérten a pasas, de ekkor eszeveszett kiáltás hallatszódott a szobán kívülről.

- MINDENKI A FÖLDRE! - hallatszódott egy feltűnően ismerős hang - Vagy lövök!

- Mégis mi a f@sz van itt? - morgott Hank és kilépett a helyiségből. Hatalmas meglepetésére Connor feszített egyenruhájában a bejáratnál és egy fegyvert szorongatott a kezében. Hogy hogyan jutott fel... Hank-nek fingja se volt.

- Mégis mi az anyámat művelnek? Lőjék le! - kiáltott Perkins, az FBI-os fejes és az egyik fegyveres ügynök már készült is előrántani a fegyverét, amikor hátulról kiabált valaki.

- Még egy mozdulat és megölöm! - kiáltott Nova, ahogyan pisztolyt szegezett Hank tarkójának. Ezen még a férfi is meglepődött, de nem nyugodhatott meg, hiszen Nova nem teljesen bízott meg benne. Mi van, ha megteszi?

Én élek! | Detroit: Become Human fanfictionTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang