15. De doorbraak

93 15 0
                                    

Bruce stond voor een groot projectiescherm. Hij legde opgewonden aan de Avengers en de drie hoogste machten van SHIELD uit welke grote doorbraak ze hadden gemaakt in het afgelopen uur. Banner hield niet eens in om alle informatie te laten bezinken bij zijn toehoorders. Het enige waar hij op lette, was of Peter en Tony hem bijbeenden. De rest kon hij later nog op de hoogte brengen, als het genie en de puber hem maar volgden.

'Dit is een foto van Starks bloedmonster, op microniveau.' Hij wees naar de afbeelding die verscheen. 'En de zwarte puntjes die je ziet bewegen, zijn wat onze aandacht trok.' Hij wees met zijn pink naar de rondzwemmende stipjes. 'Wat we hier zien, is Nano Tech,' Lichtte hij toe. 'gemaakt van vibranium.'

De zesjarige playboy sprong op. 'Daarom zag Fri niks!' Riep hij verrukt. 'We zochten naar de verkeerde dingen!' Nog terwijl hij stond te springen van opwinding, scande de AI haar baas opnieuw. Ze liet de resultaten op het projectiescherm verschijnen.

Tony sprong met een klein gilletje naar achteren. 'O mijn God! Ik wist niet dat het er zoveel waren!' Met grote ogen bekeek hij de ronddraaiende scan van zijn lichaam. Friday toonde alleen de aders die door zijn lichaam liepen. Ieder oranje puntje dat oplichtte, was een Nanorobotje dat in zijn bloedstroom mee circuleerde. Het werd al gauw duidelijk dat de robotjes werkelijk overal zaten. 'Dat is zo goor!' Hij staarde naar zijn polsen, alsof hij verwachtte de botjes onder zijn huid voorbij te kunnen zien drijven.

'We hebben hulp nodig om dit op te lossen.' Banner beet nadenkend op zijn lip. 'Dr. Hank Pym is de enige die ons kan helpen. Dit soort tech is zijn levenswerk.'

Stark schudde gehaast zijn hoofd. 'Wat!?' Hij richtte zich rechtstreeks tot de wetenschapper. 'Bruce, dat kan je niet menen! Die man heeft een hekel aan de Starks zo lang als ik me kan herinneren! Hij gaat ons heus niet helpen!' Hij dempte zijn stem en vulde aan: 'Hij gaat mij heus niet helpen.'

Zijn Science Bro grijnsde. 'Tony, dit is een buitenkansje voor Dr. Pym. Hij zal hier net zo graag onderzoek naar doen als ik. Daarnaast zijn we vrienden met Scott Lang. Hij kan Hank vast wel ompraten.' Hij knipoogde naar de terneergeslagen knul. 'Plus, ik heb al wel eens met Henry samengewerkt. Hij zal de meningsverschillen heus wel aan de kant willen schuiven hiervoor.'

Tony keek hoopvol op. 'Echt? Dat is te gek! Ik heb zoveel over zijn werk gelezen! Hij heeft ontiegelijk veel vooruitgang geboekt tijdens zijn onderzoe-'

'En dan te bedenken dat Mr Stark me elke keer vuil aankijkt als ik begin te vertellen over het werk van de één of andere wetenschapper.' Gromde Peter met een rol van zijn ogen.

Rhodes gniffelde hoorbaar. 'Ach Parker. Tones is gewoon jaloers als het erop begint te lijken dat je iemand anders werk interessanter vindt dan dat van hem.'

Spidey zakte onderuit in zijn stoel, ogen op de kwebbelden uitvinder aan de andere kant van de tafel gericht. Hij bloosde lichtjes, en glimlachte binnensmonds. Kid Tony was een stuk makkelijker te doorgronden dan Volwassen Tony. Hij wist eerlijk gezegd niet welke hij leuker vond.

Avengers: Age of Tony | ON HOLDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu